1
Vraag
2
Reageer en help mee
RickMaassen

Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met modem

Beste,

 

Ik heb al langere tijd problemen met de verbinding tussen de printer en modem thuis. Telkens als ik de printer verbonden heb met mijn laptop lukt het mij niet om te printen, dan moet ik weer het SSID zoeken. Wanneer ik de lijst met wifipunten krijg zie ik 4x mijn thuisnetwerk (3x Deco M4 aanwezig in huis) staan...het probleem is dus dat die schijnbaar met 1 doet verbinden van deze 4. 


Zelf kwam ik op het idee om de WiFi uit te schakelen op het modem. Alleen dan komt het volgende probleem:
1. site niet beschikbaar
2. (na aansluiten op modem) blijft de pagina eeuwig laden en uiteindelijk reageert de server niet..
3. Modem resetten helpt niks
4. Deco uitzetten helpt niks

Ik wil dus de Wifi van mijn modem uitzetten, maar op dit moment is het werkelijk onmogelijk voor mij om dit waar te maken..ook heb ik een andere laptop / telefoon / ipad geprobeerd. Uiteindelijk een frustrerende middag gehad zonder resultaat helaas.

 

Kan iemand mij hier mee helpen / cq tips?

gr,

9 Reacties 9
Karel.
Expert
Expert
  • 688Posts
  • 61Oplossingen
  • 360Likes

De volgende stappen uitvoeren:

  • Alle ethernet kabels loskoppelen van je Ziggo connectbox. 
  • Connectbox uitzetten. 
  • Connect box aanzetten, als connectbox compleet is op gestart dan pas de laptop aansluiten.
  • Alleen laptop aansluiten op de connectbox. met ethernet kabel en de wifi op laptop uit.
  • Inloggen op je Connectbox met http://192.168.178.1 
  • Nu zou je wifi 2.4Ghz en 5Ghz uit moeten kunnen zetten.
  • Daarna kan je alles weer aansluiten als te voren.

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61524Posts
  • 4191Oplossingen
  • 15659Likes

Kun je niet in je modem komen?

Staat je modem in bridge of in router mode?

BAM
Expert
Expert
  • 605Posts
  • 46Oplossingen
  • 132Likes

goedendag @RickMaassen ,

 

Log in op je modem, kopieer de SSID ( draadloos netwerknaam ) en ook het wachtwoord.

Zet dan ook gelijk je Wifi ( 2,4 & 5 Ghz ) uit.

Zet die SSID en je wachtwoord vervolgens in je Hoofd deco en dan lijkt het mij opgelost  😄

 

 

Groet,

 

Bam

Teun
Expert
Expert
  • 4091Posts
  • 176Oplossingen
  • 737Likes

@RickMaassen . Heb je in  de app van deco ook snelle roaming aanstaan?

 

Teun.

RickMaassen
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wat dit betreft ben ik een leek in dit soort termen, kun je mij meer info hoe ik hier achter kom?

RickMaassen
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes


Ik vind wel in mijn Deco app dat beide aanstaan, welke zou ik moeten uitzetten volgens u?

 

gr

1831ACE4-F260-4597-9A42-E20F3C573BFA.png

RickMaassen
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb inderdaad snelle roaming aangezet 👍

Teun
Expert
Expert
  • 4091Posts
  • 176Oplossingen
  • 737Likes

@RickMaassen . in de deco app staat bij advanced snelle roaming aanzetten.

 

Teun.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 228Oplossingen
  • 416Likes

Hoi @RickMaassen! Wat balen dat je zoveel problemen hebt met de verbinding tussen je modem en je printer. Hoe gaat het nu? Heb je de stappen al doorgelopen die @Karel. of @BAM aangaf?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic