1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rj229

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Problemen met installeren nieuwe modem op de 2e verdieping

Ik ben nieuw bij Ziggo en probeer mijn modem te installeren. Ik heb een Arris TG2494LG-ZG modem geleverd gekregen. Na aansluiting blijft het statuslampje groen knipperen en is enkel het groene WiFi tekentje verlicht (dit teken knippert overigens niet). Als ik inlog op de modem zie ik mbt internet staan “Toegang geweigerd”. Heeft iemand hier ervaring mee of weet hij/zij wat er aan de hand is? Er kan pas over 4 dagen een monteur komen dus ik hoop het nog zelf op te kunnen lossen
36 Reacties 36
Rj229
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ronihd Be rt efok Bij deze wat foto’s vanuit de kelder. Die korte groene kabel is de kabel die het pand binnenkomt. Die kabel is dus nergens op aangesloten. Aan de muur zit ook nog een installatie met 4 aftakkingen waar een groene kabel op is aangesloten, deze groene kabel is echter nergens mee verbonden (los uiteinde aan de andere kant). Ik heb nu dit gedaan; zie nieuwe foto; of moet ik iets anders proberen?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Rj229, welkom op onze Community. En ook welkom bij Ziggo. Als ik alle reacties hier doorlees dan is het al met al vrij duidelijk dat het signaal onvoldoende zuiver jouw woonkamer bereikt. Omdat het eerste punt van Ziggo in de woning zo ver weg is zou ik wachten op de monteur, dat is verreweg de minste trouble!

Laat je hier weten hoe het afloopt?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Rj229 wrote:
Ronihd Be rt efok Bij deze wat foto’s vanuit de kelder. Die korte groene kabel is de kabel die het pand binnenkomt. Die kabel is dus nergens op aangesloten. Aan de muur zit ook nog een installatie met 4 aftakkingen waar een groene kabel op is aangesloten, deze groene kabel is echter nergens mee verbonden (los uiteinde aan de andere kant). Ik heb nu dit gedaan; zie nieuwe foto; of moet ik iets anders proberen?



Ik denk dat je ook geen Tv signaal hebt ? in dit geval kan ik je ook niet echt helpen een monteur die dit gaat uitvogelen ( prettige wedstrijd 🙂 ) zal het moeten oplossen.

Zo te zien dus heb je geen aanvoer ( groene kabel hang los en is los )

We horen het graag van je als het is opgelost
Rj229
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Daar ging ik onderhand inderdaad al vanuit. Ik hoop in ieder geval dat de monteur dit op kan lossen en houd jullie ervan op de hoogte! Als het echt niet werkt ga ik gewoon weer terug naar KPN, dan heb ik het in ieder geval een kans gegeven ?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Rj229 wrote:
Daar ging ik onderhand inderdaad al vanuit. Ik hoop in ieder geval dat de monteur dit op kan lossen en houd jullie ervan op de hoogte! Als het echt niet werkt ga ik gewoon weer terug naar KPN, dan heb ik het in ieder geval een kans gegeven ?


Waarom zou het niet kunnen werken ? Ziggo zorgt er voor dat je aansluiting in huis goed is , maar is niet verantwoordelijk voor de 3 Extra aansluitingen die in je meterkast zitten , dat is jou ding !
Trouwens die verdeler is waardeloos en je moet het zeker niet zo aansluiten ( vorige bewoner ? ) als je de 3 aansluitingen wil gaan gebruiken dan moet er een versterker worden geplaatst. !

We horen het wel !
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het lijkt wel of er 2 groene kabels binnenkomen, Ronihd Rj229 welke is de juiste?
Dat kan de monteur wel uitzoeken, denk ik.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Be rt wrote:
Het lijkt wel of er 2 groene kabels binnenkomen, Ronihd Rj229 welke is de juiste?
Dat kan de monteur wel uitzoeken, denk ik.




Zo dan , dit heb ik niet gezien...........lekker bezig zo Be rt 😉 dan kunnen het beide kabels zijn waar signaal op staat , ik bedoel of de een of de andere. Rj229 sluit je modem aan op een van deze f-connectoren en kijk of ie online komt , zo niet probeer de andere dan weet je genoeg.
Maar monteur is zowieso nodig voor het plaatsen van een AOP waar jij dan verder op kan borduren.
BTW als alle 2 de groene coax kabels het niet doen dan zal de monteur er verder mee gaan 😉
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Goh, zoek de groene kabel en je vindt er zomaar 2 :drooling_face:. Begrijp ik het goed dat de kabel die we op je eerste foto's in het gat bij de vloer zien verdwijnen een loos einde had en je ze nu hebt gewisseld? Misschien werkt het ook nog wel zoals je het nu hebt, maar ideaal is het niet.

Anyway: Dit is dus wel de plaats waar je Ziggo binnenkomt. Daar moet de monteur maar een net AOP plaatsen op de juiste kabel.

Er hangt trouwens ook een UTP kabel, waar gaat die naar toe? Wellicht heeft hier ooit al eens een modem gehangen, en kun je dat opnieuw doen en de UTP gebruiken om je internet in je huis te krijgen.
Bianca.venema

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben afgelopen ook een nieuw modem geïnstalleerd met dezelfde foutmelding. Ziggo gebeld, het probleem ligt daar! Ze komen door een nog onbekende reden niet door hun eigen installatie heen en er wordt met man en macht aan gewerkt. Ondertussen werkt t bij ons nog steeds niet. We zijn zakelijk klant en kunnen nu niet veel beginnen, de telefoon werkt ook niet.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Rj229, hoe gaat het ondertussen met deze situatie? Is er al een monteur geweest?
Joost1984

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen, allereerst fijne kerstdagen :)! Ik heb nu exact hetzelfde probleem. Ik was al klant bij ziggo maar ineens geen internetverbinding meer. Nieuwe modem helpt tot dusver niet en ook bij staat internet toegang geweigerd als ik inkog op de modem.. Is het door de monteur opgelost?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Joost1984 Kun je je probleem wat uitgebreider omschrijven, ik lees hierboven verschillende problemen en weet niet welke bij jou probleem aansluit.

De chat kan even kijken of alles wel goed in de achtergrond is ingesteld:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Joost1984

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Joost1984 Kun je je probleem wat uitgebreider omschrijven, ik lees hierboven verschillende problemen en weet niet welke bij jou probleem aansluit.

De chat kan even kijken of alles wel goed in de achtergrond is ingesteld:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat


Hoi Bert,

het probleem is al bij jullie bekend en ook alles is al gecheckt. Heb momenteel geen internetverbinding en ook een aantal zenders doen het niet. Als ik inlog op de modem staat er dat toegang internet is geweigerd. Het WiFi lampje op de modem blijft branden en ook het onderste lampje blijft knipperen. Dit speelt sinds een week terwijl ik jaren lang gewoon internet heb gehad. Nav contact met een van jouw collega’s dien ik morgen terug te bellen voor het maken van een afspraak met een monteur, was benieuwd of dat geholpen had.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Joost1984 Mensen zonder Ziggo in hun community naam zijn mede klanten 🙂 De moderators zijn wel mensen van Ziggo, dus die hebben Ziggo in hun naam staan. Gelukkig is er zo te merken voor jou het één en ander al uitgezet of gedaan. Hopelijk werkt alles weer snel!
Joost1984

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evert wrote:
Joost1984 Mensen zonder Ziggo in hun community naam zijn mede klanten 🙂 De moderators zijn wel mensen van Ziggo, dus die hebben Ziggo in hun naam staan. Gelukkig is er zo te merken voor jou het één en ander al uitgezet of gedaan. Hopelijk werkt alles weer snel!


Ah nu je t zegt inderdaad van die naam ;).. al
mag Be rt altijd nog zijn mening hierover geven 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je zit al binnen bij Ziggo en zij kunnen in de achtergrond kijken,
voor mij is dat één zwart gat.:expressionless:
Even afwachten wat het telefoontje oplevert aan acties.
Veel succes gewenst Joost1984 :relaxed:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hi Joost1984, welkom op onze Community. We lezen graag of er al vorderingen zijn bereikt! Heb je uiteindelijk een monteur geregeld?

Het topic gaat specifiek over een modem op de 2e verdieping - dus ergens anders dan waar je signaal binnenkomt - is dat bij jou ook het geval? Want als dat zo is is het algemene advies om de modem te installeren waar het signaal binnenkomt. Waarschijnlijk heb je dan een extra wifi punt verderop in huis nodig.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic