1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rj229

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Problemen met installeren nieuwe modem op de 2e verdieping

Ik ben nieuw bij Ziggo en probeer mijn modem te installeren. Ik heb een Arris TG2494LG-ZG modem geleverd gekregen. Na aansluiting blijft het statuslampje groen knipperen en is enkel het groene WiFi tekentje verlicht (dit teken knippert overigens niet). Als ik inlog op de modem zie ik mbt internet staan “Toegang geweigerd”. Heeft iemand hier ervaring mee of weet hij/zij wat er aan de hand is? Er kan pas over 4 dagen een monteur komen dus ik hoop het nog zelf op te kunnen lossen
36 Reacties 36
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dit lijkt op een nog niet goed uitgevoerde technische registratie van je abonnement.
Met een Power Cycle (spanning eraf;30 sec wachten;spanning erop) kun je testen of de registratie inmiddels ok is.
Leuk is natuurlijk anders.
Je kunt bellen of beter de Chat gebruiken.
www.ziggo.nl/chat
en het probleem voorleggen.
Mischien dat dit een oplossing kan geven.
De Chat is 24/7 beschikbaar.

Anders maar wachten op de monteur,
Of die in jouw geval echt nodig is, kan ik niet overzien.

Gr Han
Rj229
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dankjewel voor je antwoord Han! De Power Cycle heeft niet geholpen. Via de chat heb ik gecheckt of de technische registratie goed was uitgevoerd, dit bleek wel het geval. Ze gaven aan dat ze me niet verder kunnen helpen, dus ik wacht op de monteur, maar alsnog bedankt voor je reactie!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Rj229 Zie je als je weer inlogt op je modem niet een knop 'activeren' ? Anders een andere browser proberen hier zou als het goed is automatisch vanuit je modem een activatie pagina openen
Rj229
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
mguzz Er opent wel een pagina, maar daarop wordt weergegeven dat er een fout is met de verbinding. Er is wel een grote ronde knop waarop staat “klik hier” of iets in die zin, waarna een analyse gestart wordt.
De uitkomst van de analyse blijft echter dat de verbinding niet gelukt is. Als ik dan doorklik naar de pagina van de modem zie ik onder het kopje “Status van Connect Box” bij internet staan dat de toegang geweigerd is
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Rj229 Heb je toevallig een foto van de aansluiting waar de Ziggo kabel binnenkomt?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Blijkbaar krijgt je modem dus geen signaal, stekker in de modem goed aandraaien en eventuele splitter bij het punt waar het signaal de woning binnenkomt verwijderen.
Misschien heb je een verouderde AOP (Abonnee-overnamepunt) hier weet B ert meer van.
Rj229
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
efok mguzz wat een fijne tips, dankjewel! Ik ben morgen weer in het huis dus zal er even naar kijken en proberen de foto online te zetten
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zal ook meekijken als je de foto hebt geplaatst.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Be rt wrote:
Ik zal ook meekijken als je de foto hebt geplaatst.


Ik ook 🙂
Rj229
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
efok Be rt Ronihd. Bij deze de foto. Ik heb trouwens ook geprobeerd de kabel direct aan het AOP aan t sluiten, dus zonder splitter, dit maakte geen verschil
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?

Ik denk dat er nog een andere plaats is met een groene kabel, daar kun je het best je modem aansluiten.

Kun je van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt een foto hier plaatsen met eventuele splitters en versterkers erop?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Rj229 wrote:
efok Be rt Ronihd. Bij deze de foto. Ik heb trouwens ook geprobeerd de kabel direct aan het AOP aan t sluiten, dus zonder splitter, dit maakte geen verschil




Deze doos is niet oké zo te zien , als dit idd de doos is waar de groene kabel binnenkomt is het handig om door Ziggo een aop te laten plaatsen.
Rj229
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem is dat ik een bovenwoning heb (2e, 3e en 4e verdieping). Het is ook een oud pand. In de kelder van het pand (verdieping -1) komt waarschijnlijk de bekabeling het huis is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Wat is de eerste plaats waar Ziggo je woning/2e verdieping binnenkomt?
Vandaar wordt het verder doorgelust of gesplitst.
Rj229
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De aansluiting op de foto is de aansluiting in de woonkamer op de 2e verdieping. Op de 3e en 4e verdieping zit wel precies dezelfde aansluiting in de muur
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Rj229 wrote:
De aansluiting op de foto is de aansluiting in de woonkamer op de 2e verdieping. Op de 3e en 4e verdieping zit wel precies dezelfde aansluiting in de muur


Dan komt op een andere plek de groene kabel binnen en dan moet er ook een versterker zitten ( altans dat denk ik ) een binneninstallatie dus en daar komt denk je internet signaal ( frequentie ) niet door heen.
Zoek of er in je meterkast niet wat coax handel te zien is , moet toch ergens vandaan komen ?
Foto 's 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK, dan wordt het wachten op de monteur, die zal vast wel ergens de eerste plaats kunnen vinden, je hebt tenslotte installatiegarantie.:relaxed:
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Rj229 Heb je zelf alvast even in de meterkast of in die kelder gekeken?
Rj229
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic