Vraag
Reacties
redflag
Level 7

Problemen met inloggen Playstation Network oplossen

Hallo Mensen,
Kun je niet inloggen op je PlayStation probeer dit dan:

Het probleem kan worden verholpen door de DNS server aan te passen in je PlayStation. Deze kun je op de volgende manier aanpassen:

1. Je gaat in het hoofdmenu van jouw PlayStation naar: Instellingen > Netwerkinstellingen > Instellingen internetverbinding
2. Zorg ervoor dat jouw PlayStation door middel van een Ethernet-kabel is aangesloten of een draadloos netwerk beschikbaar is
3. Selecteer [Ja] wanneer een bevestigingsscherm verschijnt dat aangeeft dat jouw internetverbinding zal worden verbroken
4. Instelmethode, Selecteer [Aangepast]
5. Verbindingsmethode, Selecteer [Verbinding met kabel] of [Draadloos]

> Indien je met kabel bent aangesloten ga naar stap 9 <

6. WLAN-instellingen, Selecteer [Scannen]

Een overzicht van beschikbare netwerken zal naar voren komen, selecteer jouw netwerk en noteer het type beveiliging van dit specifieke netwerk.
Let op dat de signaalsterkte goed is. Deze hoort voor stabiele online gaming dicht tegen de 100% aan te zitten.
Je kunt eventueel de locatie van PlayStation of Router aanpassen om de sterkte te bevorderen.

7. SSID, deze moet je niet veranderen, druk op het pijltje naar rechts om door te gaan
8. Selecteer het type beveiliging en voer daarna indien nodig de netwerk sleutel in, druk op pijltje naar rechts om door te gaan

> Ga naar stap 10 <

9. Gebruiksmodus, Selecteer [Automatisch detecteren]
10. Instelling IP-adres, Selecteer [Automatisch]
11. DNS-instelling, Selecteer [Handmatig]
12. Voer bij "Primaire DNS" in: 8.8.8.8, voer bij "Secundaire DNS" in: 8.8.4.4

13. MTU, selecteer [Automatisch]
14. Proxyserver, selecteer [Niet gebruiken]
15. UPnP, selecteer [Inschakelen]
16. Je krijgt nu een overzicht van jouw instellingen.
17. Selecteer [Verbinding testen]

Hierna zou je zonder problemen weer online moeten kunnen spelen.

Succes en groetjes.
7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Takwan
Level 3
mooi stappenplan Redflag (mag van mij wel Sticky worden ^^)
wel een vraag heb je de DNS in de Ziggo router en eventueel eigen router ook aangepast naar google DNS ?

groetjes Takwan
0 Kudos
redflag
Level 7
Topicstarter
Hallo Takwan,

Nee,alleen op de playstation.
Mijn kinderen konden niet meer online gamen.
Vandaar deze stappen plan.

groetjes.
0 Kudos
Takwan
Level 3
bedankt voor de verduidelijking Redflag
0 Kudos
Marcel van Osch
Level 1
Beste Redflag,

ik kamp met hetzelfde probleem en heb jouw stappenplan helemaal doorlopen. Echter, zonder succes. Na de laatste stap (verbindingstest) krijg ik de melding: IP-adres ophalen 'Mislukt' en Internetverbinding '-'.
Weet jij wat ik nog kan doen?
0 Kudos
DennyW
Level 17
Marcel van Osch wrote:
Beste Redflag,

ik kamp met hetzelfde probleem en heb jouw stappenplan helemaal doorlopen. Echter, zonder succes. Na de laatste stap (verbindingstest) krijg ik de melding: IP-adres ophalen 'Mislukt' en Internetverbinding '-'.
Weet jij wat ik nog kan doen?


@Marchel van Osch

Ik denk, dat je eerste kan controleren of de UPnP-functie in de router wel actief is. (UPnP wordt in stap 15 bij de PS ingeschakeld.)

NB:
Verder is het altijd een goed plan om na wijzigingen van dit soort instellingen het apparaat opnieuw te laten opstarten. (Zowel router als de PS.)

Misschien help dit.

Met vriendelijke groet,
DennyW
0 Kudos
Marcel van Osch
Level 1
Hoi Denny, het probleem is opgelost. Ik heb de Ziggo-router terug gezet naar fabrieksinstellingen en toen lukte het de PS weer te verbinden met de router.
Gr. Marcel
0 Kudos
DennyW
Level 17
@Marcel

Dank voor de terugkoppeling.
Gr. Denny
0 Kudos