Ontvangen en versturen van mail als ik verbonden met 4G lukt niet. Ik heb hier al eerder contact over gehad met Ziggo maar het is nog niet opgelost. Mijn provider (50+ mobiel) geeft aan dat mijn IP adres door Ziggo wordt geblokkeerd. Ziggo moet hun IP adres deblokkeren. Ziggo kan mij hier niet mee helpen. Zie bijgevoegd mijn foutmeldingen.
In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.
Help ons en geef jouw voorbeeld doorHi allen,
Eerst wat algemene informatie over de melding:
De melding "Inloggen vanaf dit IP-adres is tijdelijk niet mogelijke vanwege eerder misbruik. Probeer het morgen nog een keer" is een beveiligingsmechanisme dat optreedt. Er zijn verschillende factoren die mee kunnen spelen: Bijvoorbeeld als er in korte tijd veel pogingen zijn geweest om in te loggen/mail op te halen met oude gegevens/een verkeerd wachtwoord, of als er gebruik wordt gemaakt van een VPN waarbij het IP als verdacht wordt beschouwd. In mailprogramma's is dit te herkennen aan de melding "Temporarily blacklisted IP address".
We hebben in korte tijd meerdere meldingen ontvangen waarbij de provider 50+ vooralsnog de gemene deler is. We hebben dit intern gedeeld, maar het is nog onduidelijk wat er precies aan de hand is en waar het probleem ligt. Als er wel meer informatie over bekend is, laten we het uiteraard weten.
Voorlopig zijn nieuwe voorbeelden welkom. Belangrijk is daarbij ook het IP-adres dat wordt gebruikt op het apparaat waar je de melding op krijgt. Die kun je opvragen via bijv. Wat zijn mijn IPv4 en IPv6 adressen?. Noteer deze in je profiel bij "Persoonlijke opmerkingen (privé)". Klik hier om naar je profiel te gaan. Helaas zijn punten daar niet toegestaan, dus die mag je weghalen of vervangen door streepjes.
Hi allen,
Dank voor het delen van alle informatie! We hebben dit intern gedeeld en zijn in afwachting van het onderzoek hiernaar. Zodra er iets bekend is, laten we dat uiteraard weten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi allen,
Dank voor het delen van alle informatie! We hebben dit intern gedeeld en zijn in afwachting van het onderzoek hiernaar. Zodra er iets bekend is, laten we dat uiteraard weten.
Ik kan sinds gisteren ook niet meer inloggen bij mijn mail. Ook niet bij mijn vrouw de mailbox. Eigen router en via de laptop.
"Inloggen vanaf dit IP-adres is tijdelijk niet mogelijk vanwege eerder misbruik. Probeer het morgen nog een keer."
Via vpn lukt wel.
Kom op oplossen. Heb zakelijk en al jaaaaren bij ziggo, maar ik kan zo weg. Heeft bij mij niks met 50+ te maken.
Omdat het bij jou niks met 50+ te maken heeft, hoort jouw vraag hier eigenlijk ook niet thuis.
Goede kans dat als jij het wachtwoord van de mail bij Ziggo wijzigt dat alles weer gaat werken. Wel even checken of er malware is op een systeem want zo'n ip block wordt normaliter alleen gezet bij spam.
Iemand met dit probleem al wat meer gehoord ?
Moi,
Ik wil alleen maar zeggen dat ik de zelfde melding heb. Krijg heel veel spam mailtjes binnen via ziggo mail, en allemaal via ........@gmail.com.
En net gecontroleerd en de melding is weg. Hoi hoi hoi.
Hi allen,
Eerst wat algemene informatie over de melding:
De melding "Inloggen vanaf dit IP-adres is tijdelijk niet mogelijke vanwege eerder misbruik. Probeer het morgen nog een keer" is een beveiligingsmechanisme dat optreedt. Er zijn verschillende factoren die mee kunnen spelen: Bijvoorbeeld als er in korte tijd veel pogingen zijn geweest om in te loggen/mail op te halen met oude gegevens/een verkeerd wachtwoord, of als er gebruik wordt gemaakt van een VPN waarbij het IP als verdacht wordt beschouwd. In mailprogramma's is dit te herkennen aan de melding "Temporarily blacklisted IP address".
We hebben in korte tijd meerdere meldingen ontvangen waarbij de provider 50+ vooralsnog de gemene deler is. We hebben dit intern gedeeld, maar het is nog onduidelijk wat er precies aan de hand is en waar het probleem ligt. Als er wel meer informatie over bekend is, laten we het uiteraard weten.
Voorlopig zijn nieuwe voorbeelden welkom. Belangrijk is daarbij ook het IP-adres dat wordt gebruikt op het apparaat waar je de melding op krijgt. Die kun je opvragen via bijv. Wat zijn mijn IPv4 en IPv6 adressen?. Noteer deze in je profiel bij "Persoonlijke opmerkingen (privé)". Klik hier om naar je profiel te gaan. Helaas zijn punten daar niet toegestaan, dus die mag je weghalen of vervangen door streepjes.
Hoi Alex,
Ik heb bij mijn persoonlijke opmerkingen mijn IP adressen gezet.
Heb dit probleem als sinds 20 mei en heb pas vandaag gehoord dat ik niet de enige ben.
Hoop dat Ziggo en 50+ het snel kunnen fixen samen.
@Zadinia Goed dat je onder dit topic ook aan de bel trekt! En mooi dat je direct al de gevraagde gegevens hebt ingevuld in je community profiel. Ik heb ook jouw melding direct doorgegeven onder het hiervoor openstaande onderzoeksticket.
Hi ook hier het probleem met 50+mobiel en ziggo email. Dit sinds half mei. Ik gebruik fairmail als email programma die hier duidelijke meldingen over geeft. Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem en zij gebruikt bluemail waarbij de melding niet zo opvalt en als synchronisatiefout weergegeven wordt. Om uit te sluiten dat het aan de software lag meerdere programma's getest allen met hetzelfde resultaat. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het gerelateerd is aan het ip adres welke door 50+ mobiel uitgegeven wordt. Verschillende ip's gecheckt en deze staan inderdaad bij Spamhouse op de zwarte lijst. Overigens als ik verandering van IP forceer door de telefoon tijdelijk op airplane mode te zetten dan werkt het soms wel afhankelijk van welk IP je krijgt. Via wifi werkt het altijd goed.
Dit gemeld bij 50+ mobiel met een aantal geblokkeerde ip's en een een lullige mail terug gekregen dat ze contact zouden opnemen met spamhouse.
Voor mij is het duidelijk dat e.a. gerelateerd is aan de door 50+ mobiel uitgegeven ip adressen en deze inderdaad op zwarte lijsten van spammers voorkomen. Of dit dan geheel aan 50+ ligt is dan de vraag want bij andere providers kan ik wel email ophalen. Het zou zo maar kunnen dat de instellingen bij Ziggo wat strak staan.
Blijft vervelend, hoop dat er snel een oplossing is.
De instellingen staan bij Ziggo een beetje strak dat klopt, maar als je gewoon aan alle voorwaarden voldoet en ook voldoende doet tegen spammers dan kom je niet als provider met meerdere ip's op een blacklist. Vandaar dat dit probleem ook niet of nauwelijks bij anderen speelt.
Spamhaus is trouwens een aparte veel gebruikte RBL, dat ligt niet aan Ziggo die doen hun eigen controles.
Enorm frustererend dat jouw vrouw en jijzelf problemen ondervinden met de e-mail. Ik deel jullie gegevens graag ten met de onderzoekspartijen. Aangezien het om privégegevens gaat, stuur ik je een privébericht waarop je mag reageren.
Beste Alex, ik heb mij IP-adres toegevoegd aan mijn profiel. Ik heb zelf (bij verschillende partijen) onderzocht of dat op een zwarte lijst staat. Vaak is de uitkomst ja, soms ook nee. Voor zover nog niet duidelijk, mijn provider is 50+ en ik ervaar het probleem uitsluitend als ik via mijn telefoon (4G, niet via WiFi) email op haal in de webmail omgeving.
Dankjewel voor alle info en de tests de je zelf al gedaan hebt @JMO02 Ik heb de informatie doorgezet aan de onderzoekspartij. Zodra er meer informatie vanaf hen beschikbaar is zullen we dit hier delen.
Hallo Alex,
Het bericht in de bijlage kreeg ik van 50+
Fingers crossed dat ik eindelijk weer buiten de deur mijn mail kan gebruiken…..
(zoals je ziet staat het Ziggo Spamfilter ook heel strak, laat tegenwoordig alle spam maar in mijn inbox komen want miste teveel)
vr.gr.Anita
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.