1
Vraag
2
Reacties
Sjoske80

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Problemen met WifiPods (wegvallende en trage verbinding)

Naar aanleiding van een ander topic;

 

Sinds dat ik de WifiPods in huis heb ervaar ik problemen met een haperende en trage wifi verbinding.

 

Probleem 1: Ondanks dat het betreffende apparaat (laptop, tablet, mobiele telefoon) verbinding houdt met het wifi netwerk, valt het internet weg en/of is zeer traag. Dit leidt tot niet werkbare situaties tijdens bijvoorbeeld videobellen. Als ik op een bekabelde verbinding zit heb ik hier geen last van

 

Probleem 2: Als ik met een mobiele telefoon of tablet van woonkamer naar de 1e verdieping of zolder ga, "verhuist" de verbinding niet met me mee. Hierdoor is er dan wel verbinding met het wifi netwerk, maar is er geen/zeer traag internet.

 

Probleem 3: reboots van de WifiPods: recentelijk lijkt dit een stuk te zijn verbeterd, maar tot voorkort kwam het regelmatig voor dat de pods spontaan gingen rebooten.

 

Ik heb hierover reeds contact gehad met de klantenservice. In eerste instantie is de bekabeling aangepakt omdat de signaalwaarden (up/down) voldoende waren maar beter konden. Dat is inmiddels gedaan en up/down ziet er op dit moment goed uit.

 

Meterkast: Connectbox (Compal) aangesloten op recentelijk vernieuwd AOP. Daarop zit een POA-01-B splitter; 1 kabel gaat naar de connextbox, 1 kabel naar de TV. In huis heb ik 4 Wifipods: 1 bekabeld aangesloten in de woonkamer, 1 bekabeld aangesloten in de tuin, 1 draadloos op de 1e verdieping en 1 draadloos op zolder. 

 

Als ik in de Ziggo SmartWifi app kijk zie ik dat de meeste apparaten verbinding maken met de connectbox; slechts enkele maken verbinding met de pods zelf. Op het moment dat mijn apparaat wel verbonden is met een pod lijkt de snelheid een stuk beter te zijn

 

Ik heb inmiddels van de klantenservice een DecoM4 set toegestuurd gekregen, waarvoor dank. Echter is deze in bruikleen terwijl ik voor de pods zelf betaald heb. Ik wil de Deco M4 best gaan proberen, maar voordat ik al mijn apparaten aan een nieuw wifi netwerk ga koppelen heb ik toch een paar vragen:

 

- Waarom blijven de meeste apparaten verbonden met de Connectbox en niet met de pods? Als het signaal van de connectbox zwak is moet er toch worden overschakelend naar 1 van de pods?

- Is er een manier om de forceren dat een apparaat niet verbindt met de connectbox maar wel met de pods? Mijn gevoel zegt dat als de apparaten alleen maar met de pods zouden verbinden, de verbinding stabieler zou zijn

- heb ik wellicht 'te veel' pods? Ik kan de pod in de woonkamer naar een andere locatie (minder dicht bij de meterkast waar de connectbox staat) verplaatsen alleen kan ik deze dan niet bedraad aansluiten. 

 

Avast dank voor de hulp!

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helder! Fijn dat het hiermee wat stabieler lijkt @Sjoske80 ! 

Er lijkt echter - zo te lezen- ook nog ruimte voor verbetering. Een monteur lijkt mij daarom ook een logische vervolgstap. Deze afspraak heb ik voor dinsdagmiddag 1 november ingepland. Via Mijn Ziggo kun je de afspraak wijzigen als dit onverhoopt niet schikt.

Laat je weten hoe het gaat nadat de monteur is geweest? We zijn benieuwd 🙂

Bekijk in context

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @Sjoske80,

 

Als ik jou was zou ik die 6hoekige pods vervangen voor de Deco variant in Access Point modus.

Dan kan de wifi uit op je modem.

 

Je kan de SSID ( WiFi netwerk naam ) en je oude wachtwoord instellen op de Deco en zo 'vlekkeloos' doordraaien 😁 

 

Dus of even wachten op de monteur, altijd gezellig 😅,  of alvast je WiFi een kleine verbetering geven.

 

 

Succes ermee,

 

Bam

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie nog behoorlijk wat ruis in je waarden en heel veel T3's, die zouden vrijwel 0 moeten zijn.

Als er een dergelijke verstoring is, dan kan het mesh systeem ook niet goed werken.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Sjoske80
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je snelle reactie Bert. Bijgevoegd de foto's. Ik gebruik overigens geen versterker.

 

Gr

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie zo geen mogelijke oorzaken.

Mogelijk kan een Ziggo moderator dieper in de systemen iets vinden.

Zij komen na het weekend hier langs.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Sjoske80 Ik zie het ook niet terug in het signaal, de waardes zijn prima vanaf hier. Misschien is het handig de afspraak die eerder met de monteur ingepland stond opnieuw in te plannen? 
 

Sjoske80
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je feedback @Madelon. Een nieuwe afspraak plannen lijkt me prima. In de tussentijd heb ik nog wel wat geprobeerd:

- Ik heb de wifipod in de woonkamer op een andere plek in de woonkamer gezet (aangesloten via UTP)

- Ik heb de wifipod op zolder aangesloten via UTP (nog steeds op zolder)

- Ik heb de wifipod op de 1e verdieping verwijderd

 

Het lijkt hiermee iets stabieler, maar zeker nog niet vlekkeloos. Ik heb tijdens het werken continue een ping lopen: 1 naar de gateway (connectbox) en 1 naar een willekeurige website. Zodra de verbindingsproblemen optreden zie je packet loss voor beide. De laptop zegt op dat moment dat er nog wel verbinding is met Wifi. 

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helder! Fijn dat het hiermee wat stabieler lijkt @Sjoske80 ! 

Er lijkt echter - zo te lezen- ook nog ruimte voor verbetering. Een monteur lijkt mij daarom ook een logische vervolgstap. Deze afspraak heb ik voor dinsdagmiddag 1 november ingepland. Via Mijn Ziggo kun je de afspraak wijzigen als dit onverhoopt niet schikt.

Laat je weten hoe het gaat nadat de monteur is geweest? We zijn benieuwd 🙂

Sjoske80
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor het plannen van een monteur. Ik zal na afloop een update geven hier 🙂

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @Sjoske80,

 

Als ik jou was zou ik die 6hoekige pods vervangen voor de Deco variant in Access Point modus.

Dan kan de wifi uit op je modem.

 

Je kan de SSID ( WiFi netwerk naam ) en je oude wachtwoord instellen op de Deco en zo 'vlekkeloos' doordraaien 😁 

 

Dus of even wachten op de monteur, altijd gezellig 😅,  of alvast je WiFi een kleine verbetering geven.

 

 

Succes ermee,

 

Bam

 

Sjoske80
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De monteur is geweest. Met de aansluiting in de meterkast was weinig mis al was de coax kabel naar de TV ietwat beschadigd en dit kon mogelijk interferentie veroorzaken. Deze is een stukje ingekort. Verder zijn nu inderdaad de pods vervangen door de Deco M4 set en heb ik (dank voor de tip @BAM )  SSID/wachtwoord hergebruikt. Dat scheelt weer een hoop apparaten instellen. 

 

De 3 Deco's zijn allen bekabeld aangesloten. Dank voor de geboden hulp hier! Ik ga nu kijken of alles stabiel en snel blijft. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic