Naar aanleiding van een ander topic;
Sinds dat ik de WifiPods in huis heb ervaar ik problemen met een haperende en trage wifi verbinding.
Probleem 1: Ondanks dat het betreffende apparaat (laptop, tablet, mobiele telefoon) verbinding houdt met het wifi netwerk, valt het internet weg en/of is zeer traag. Dit leidt tot niet werkbare situaties tijdens bijvoorbeeld videobellen. Als ik op een bekabelde verbinding zit heb ik hier geen last van
Probleem 2: Als ik met een mobiele telefoon of tablet van woonkamer naar de 1e verdieping of zolder ga, "verhuist" de verbinding niet met me mee. Hierdoor is er dan wel verbinding met het wifi netwerk, maar is er geen/zeer traag internet.
Probleem 3: reboots van de WifiPods: recentelijk lijkt dit een stuk te zijn verbeterd, maar tot voorkort kwam het regelmatig voor dat de pods spontaan gingen rebooten.
Ik heb hierover reeds contact gehad met de klantenservice. In eerste instantie is de bekabeling aangepakt omdat de signaalwaarden (up/down) voldoende waren maar beter konden. Dat is inmiddels gedaan en up/down ziet er op dit moment goed uit.
Meterkast: Connectbox (Compal) aangesloten op recentelijk vernieuwd AOP. Daarop zit een POA-01-B splitter; 1 kabel gaat naar de connextbox, 1 kabel naar de TV. In huis heb ik 4 Wifipods: 1 bekabeld aangesloten in de woonkamer, 1 bekabeld aangesloten in de tuin, 1 draadloos op de 1e verdieping en 1 draadloos op zolder.
Als ik in de Ziggo SmartWifi app kijk zie ik dat de meeste apparaten verbinding maken met de connectbox; slechts enkele maken verbinding met de pods zelf. Op het moment dat mijn apparaat wel verbonden is met een pod lijkt de snelheid een stuk beter te zijn
Ik heb inmiddels van de klantenservice een DecoM4 set toegestuurd gekregen, waarvoor dank. Echter is deze in bruikleen terwijl ik voor de pods zelf betaald heb. Ik wil de Deco M4 best gaan proberen, maar voordat ik al mijn apparaten aan een nieuw wifi netwerk ga koppelen heb ik toch een paar vragen:
- Waarom blijven de meeste apparaten verbonden met de Connectbox en niet met de pods? Als het signaal van de connectbox zwak is moet er toch worden overschakelend naar 1 van de pods?
- Is er een manier om de forceren dat een apparaat niet verbindt met de connectbox maar wel met de pods? Mijn gevoel zegt dat als de apparaten alleen maar met de pods zouden verbinden, de verbinding stabieler zou zijn
- heb ik wellicht 'te veel' pods? Ik kan de pod in de woonkamer naar een andere locatie (minder dicht bij de meterkast waar de connectbox staat) verplaatsen alleen kan ik deze dan niet bedraad aansluiten.
Avast dank voor de hulp!