1
Vraag
2
Reacties
Kelvin000

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Problemen met Wifi: Wel verbinding maar geen internet

Sinds enkele dagen ben ik klant van Ziggo. Ik heb de Connectbox en Mediabox XL.Helaas veel problemen met de wifi, de signaalsterkte lijkt overal goed (zowel 2.4GHz als 5gGHz) maar regelmatig heb ik geen internet op de verbinding.

- Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel? Voor zover ik gezien heb wel
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele? Meerdere apparaten: zowel telefoons als laptops
- Speelt het probleem constant of af en toe? Af en toe. Meestal is er wél verbinding maar geen internet. Soms kan ik ook helemaal geen verbinding maken met het netwerk
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele? Enkele websites. Ik kan echter geen verband vinden tussen wat wél en niet werkt. Soms werkt ook helemaal geen enkele website.
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur? Nee
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? Ja
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)? Ja
- Andere bijzonderheden? Op de telefoon kan ik soms geen website benaderen: "Deze site is niet bereikbaar" - ERR_CONNECTION_FAILED maar tegelijkertijd wel whatsapp berichten ontvangen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes
Je ziet al dat deze AOP sterk is verouderd en dat een moderaror een monteur kan regelen voor je?

Monteurs besoek kan je hier aanklikken.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Ik denk dat de boel door een monteur even doorgemeten moet worden en indien nodig vervangen. Kan zijn dat het signaal wat uit je muur komt gewoon niet sterk genoeg is.

Heb jij toevallig een foto van de aansluitingen in evt de meterkast en zitkamer?
Kelvin000
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bij deze. Ik heb zelf de aansluiting aangepast omdat er oorspronkelijk een enkele aansluiting zat (dezelfde als die nu nog vrij is), ik had hiervoor namelijk een ADSL aansluiting. De hoofdaansluiting opnieuw gestript en dit aansluitpunt gemonteerd.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes
Je ziet al dat deze AOP sterk is verouderd en dat een moderaror een monteur kan regelen voor je?

Monteurs besoek kan je hier aanklikken.
Kelvin000
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Inmiddels een monteur ingepland, dank voor jullie reacties!
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7484Likes
Laat even weten hoe de afloop is. Goed voor de feedback ?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Kelvin000. welkom nog hier.

Top dat je het advies van Dave hebt opgevolgd. Ik zie dat de monteur is geweest en dat je AOP is vervangen en alles werkend is achtergelaten. Mooi werk 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic