1
Vraag
2
Reacties
alaning

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Problemen met WiFi sinds upgrade.

Sinds de upgrade van mijn modem (Arris TG2492LG-ZG) heb ik problemen met mijn WiFi.

Dit met zowel mijn computer als mijn telefoon.

Soms wel verbinding maar geen internet.

Zelfs programma's terugkijken op mijn TV lukt niet vanwege verbindingsproblemen.

Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen?

45 Reacties 45
alaning
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@tobiastheebe Een kabel gaat naar de modem en de andere meteen naar de decoder.

Hieronder de Netwerk geschiedenis.

Screenshot 2021-09-28 at 19-50-38 Connect Box.pngScreenshot 2021-09-28 at 19-50-01 Connect Box.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik zie na het monteursbezoek geen vreemde zaken in de log. Gezien de nu nog aanwezige ruis lijkt het mij echter verstandig als @Paul of een andere moderator het signaal nog eens nauwkeurig bekijkt.

alaning
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dank zover! @Paul Lees je mee?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Paul komt vermoedelijk morgen weer online en anders pakt een andere moderator het op.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@tobiastheebe Dankjewel voor jouw inbreng! 😉


@Alaning Zojuist heb ik opnieuw een blik geworpen op de verbinding tussen het  modem en het netwerk. Zo op het oog ziet de verbinding er goed uit. Maar gezien de bevindingen en de resultaten in het modemlog laat ik een nauwkeurige meting lopen voor een aantal dagen. Hiermee hoop ik de vinger op de zere plek te kunnen leggen. Zie jij kans om de komende 2 a 3 dagen de data en tijdstippen bij te houden waarop je last hebt van storing? Aan de hand van de meetresultaten en jouw eigen bevindingen wil ik dan de te nemen vervolgacties bepalen. 

alaning
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@PaulWelke data wil je precies hebben? En hoe wil je het geleverd hebben? Nu bijvoorbeeld heb ik wel verbinding met mijn laptop maar niet met mijn mobiele telefoon. Kan het niet zijn dat de modem niet meer goed werkt? De aop is immers vervangen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Met enige regelmaat helpt het toepassen van deze instellingen.

alaning
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

DHCPv4 heb ik veranderd. DHCP is goed. IPv6 is niet aanwezig en DHCPv6 is ook niet aanwezig.

Nu wel internet met laptop en telefoon maar nu niet met tablet (verbonden zonder internet) Ik heb deze ondertussen opnieuw opgestart...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Verbind voor de zekerheid alle apparaten opnieuw met WiFi om ervoor te zorgen dat deze de nieuwe instellingen ophalen van de Connect Box. Zorg er ook voor dat de Mediabox XL niet is verbonden met de Connect Box.

alaning
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

So far so good!! Telefoon, tablet en laptop hebben verbinding. Nu maar hopen dat dit goed blijft gaan. Ik houd jullie op de hoogte. Bedankt zover...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@alaning Fijn om te lezen dat het tot dusver goed gaat met de verbinding. We wachten je verder bevindingen dan nog even af. 
Mocht je nog last hebben van uitval, dan is mijn vraag of je de datum + tijdstip waarop dit gebeurd wilt noteren. Ik kan dit dan naast de lopende meting op de verbinding leggen en zodoende beter bepalen welke eventuele vervolgactie nodig is.

alaning
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@PaulVanmorgen om 7.59uur weer geen wifi. Om 8.04uur netwerk opnieuw ingesteld. Om 8.11uur weer verbonden.

alaning
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@PaulNet geprobeerd het journaal van 18.00uur terug te kijken. Op een gegeven moment stopt de weergave vanwege slechte verbinding...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@alaning In mijn meting zie ik ruis terug op met name de upstream. Had je de storing alleen op de aangegeven tijdstippen op de draadloze verbinding in huis, of merkte je dit ook op de apparaten die d.m.v. een bekabelde verbinding verbonden zijn? 

alaning
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@PaulIk heb mijn desktop, bekabeld, niet aan gehad. Dus dat weet ik niet. Verder kan ik opgenomen programma's, films etc al een tijd niet bekijken. Dit omdat de internetverbinding te traag is. De mediabox is wel bekabeld.

alaning
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Paul Zaterdag 02-10-2021, 14.10uur, geen WiFi mobiel, wel verbonden geen internet. Kan ook nog steeds geen programma's terugkijken.

alaning
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@PaulZondagmorhgen 08.48uur geen WiFi voor de laptop. Mijn mobiel nog steeds niet (sinds gisteren). Het begint zeer vervelend te worden!!

alaning
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Paul16.51uur. Weer geen WiFi op laptop en nog steeds mobiele telefoon.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@alaning Hartelijk dank voor het bijhouden en het delen van jouw bevindingen! In mijn meting zie ik toch op bepaalde momenten ruis terug op het signaal op zowel de down als upstream. Het lijkt mij verstandig dat hier opnieuw een monteur komt kijken om het signaal grondig door te lichten. Op woensdag 6 oktober 2021 komt er tussen 12 uur en 18 uur een monteur langs. Mocht dit jou niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn na het monteursbezoek?

alaning
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@PaulTot mijn grote verbazing zie ik dat ik de kosten moet betalen voor de monteur. € 50,00!! Ik ben sprakeloos. Ik betaal € 62,00 p/m voor een abonnement bij Ziggo. De afgelopen maand heb continu problemen met de internetverbinding. Dit is ontstaan na jullie upgrade van de modem. Daarvoor deed alles het naar behoren. Ik zou zelfs geld terug kunnen vragen voor het niet goed functioneren van jullie diensten.

Ik weiger dan ook te betalen!! M.a.w. Ziggo zorgt er kosteloos voor dat het weer naar behoren werkt of de monteur mag weg blijven. Graag spoedig een reactie i.v.m. het eventuele annuleren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic