1
Vraag
2
Reacties
Blueface

Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Problemen met Webmail ontvangen van bepaalde email

Beste allemaal,

 

Ik heb al sinds een maand problemen met de webmail van Ziggo. Ik krijg bepaalde emails niet binnen, waarvoor ik wel ben ingeschreven. Zoals bijvoorbeeld bol.com, dan bedoel ik de dag deal of andere aanbiedingen. Ook met mediamarkt deals komen ook niet binnen. Ik heb al in het bol en mediamarkt account ingelogd, afgemeld en opnieuw aangemeld, maar zelfs de inschrijving bevestiging voor akkoord van de nieuwsbrieven komen gewoon niet binnen! Alle mappen nagekeken, dus ook de spam folder. Geen blanco filter blokkade actief af zo. Ik heb sinsds een maand een ander ip adres gekregen, na onderhoud in de regio(oud-UPC gebied) en ik heb het idee dat het daar door komt. Dit ip adres staat ook op een blacklist onder andere van SPAMHAUS bijvoorbeeld. Dit heeft volgens de klantenservice niets te maken dat ik die email niet meer binnen krijg. Volgens hun staat er nergens een blokkade op mijn email adres. Toch zit er ergens iets, wat er voor zorgt, dat ik de dag aanbiedingen niet meer binnen krijg. Het zou ook kunnen dat ik in de webmail ipv afbeeldingen laden, op afmelden verzendlijst heb geklikt. Hier is al meerdere keren over geklaagd en ze doen er niets aan. Er staan nergens geblokkeerde afzenders in de webmail en ook niet in de email programma's die ik gebruik in windows 10 of android mail voor de telefoon/tablet. Ik kreeg als laatste tip van de klantenservice op het op het community forum maar eens te plaatsen, omdat moderators meer kunnen dan de telefonische klanten service of de chat functie. Als mensen nog ideeen hebben , hoor ik het graag. Heb alles al geprobeerd. Mocht het nog wat uitmaken, heb een connectbox Giga, verder geen andere aparatuur er naast of iets dergelijks. En nog iets, als ik een bestelling doe, van bol of mediamarkt, komen die emails wel aan! Het lijkt dus ergens mis te gaan bij de reclame aanbiedingen! Heb ook contact gezocht met bol.com zelf, daar ook nog afgemeld en aangemeld, het werkt allemaal niet. Andere ongevraagde spam, komt wel aan! 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben eruit. Ik krijg alle emails weer binnen! Uitgezonderd die van bol.com. Maar dat heeft dus met hun te maken, alleen willen ze dat zelf niet inzien! Heel spijtig. Ik wil jullie bedanken voor je antwoorden en mee denken! De account reset did the trick! Krijg nu veel meer emails binnen dan eerst, ook de gevraagde dag deals van de meeste bedrijven! Deze mag op slot! 

Bekijk in context

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Kim5 

 

Je logt eerst in in ziggo webmail. Dus niet je eigen email programma zoals outlook. Kijk daar eerst of je geen blokkades of filterregels hebt aangemaakt of hebt staan. Ook een blanco regel houdt email tegen! Als je zeker bent dat alles goed staat, log je uit. Log daarna in bij mijn ziggo. Ga dan naar producten, internet en dan email beheren. Hier kun je je wachtwoord veranderen. Dit houd in voor alle ziggo diensten. Dus Ziggo go, mijn Ziggo en webmail. Je dient na wachtwoord veranderen ook je email programma te updaten met je nieuwe wachtwoord.  Je kunt natuurlijk 2x je wachtwoord wijzigen en je oude wachtwoord weer gebruiken. Zodra je je wachtwoord veranderd, doe je een soort van account reset. Dus alles waar je per ongeluk in webmail geblokkeerd hebt, door afmelden van verzendlijst hebt getikt ipv afbeeldingen laden bijvoorbeeld is dus weer op 0 gezet. Soms moet je je bij bepaalde email of nieuwsbrieven opnieuw aanmelden. Het kan een paar dagen duren voordat alle email weer binnen komt. Hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Succes! 

Bekijk in context

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Kim5

 

Ben erachter gekomen dat de ziggo webmail toch een apart wachtwoord heeft. Dus als bovenstaande oplossing niet werkt, dan ook nog even je webmail wachtwoord veranderen. Sorry voor het ongemak.  Ben op vakantie,  dus heb niet gelijk alle informatie op dit uitgebreid op te zoeken. Hoop dat alles werkt na de stappen. 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Echt heel fijn dat ook echt niemand reageert.......

 

Kan hier alsjeblieft een moderator na kijken? 

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een moderator komt binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Sorry dat wij zo laat pas reageren, @Blueface Jouw bericht is volkomen aan onze aandacht ontsnapt. 

Wat super irritant dat er bepaalde mails niet aankomen. Het hoort gewoon te werken natuurlijk. Goed dat je als zoveel getest hebt. Dit scheelt heel veel onderzoek. Het enige wat we nog kunnen testen is of de mails wel aankomen wanneer je een nieuw Ziggo e-mailadres aanmaakt en je vervolgens aanmeldt voor deze nieuwsbrief.

Stel dat dat ook niet werkt, blijft de laatste optie over en dat is een mail sturen aan onze abuse afdeling met de vraag waarom deze mails niet aankomen. Als iemand kan ontdekken waarom dit niet werkt, zijn zij het. Geef in de mail wel zoveel mogelijk informatie mee, zodat zij gelijk voor je aan de slag kunnen 🙂

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Jiri 

 

Bedankt voor je antwoord. Ik heb een aantal weken geleden via de chat gesproken met Joey van de technische dienst en deze heeft al een bericht gestuurd naar de Abuse afdeling. Hier heb ik verder niets meer van terug gehoord en ook staat nog steeds vandaag de dag mijn ip adres op de blacklist van onder andere de website mxtoolbox.com onder andere spamhaus DE. Joey heeft ook bevestigd dat mijn ip adres inderdaad op een blacklist stond. Toen ik hier niets meer van hoorde heb ik met telefonische klantenservice contact opgenomen. Deze kon het gesprek terug zien en de medewerker zei, dat het ook niets uithaalde om contact met abuse op te nemen. Dit omdat alleen uitgaande emails geblokkeerd worden volgens hem. 

 

Over een extra Ziggo emailadres aanmaken.....Heb er al twee met upcmail.nl en die hebben altijd prima gewerkt. Bol.com heb ik 1x deze week binnen gehad, de rest van de dagen niet. De mediamarkt dagdeal krijg ik wel regelmatig, maar ze sturen ook voor de mediamarkt club pashouders aanbiedingen, je raad het al, die komen niet aan. 

Heb zelf ook al contact gehad met SPAMHAUS DE, daar heb ik een verzoek in gediend, om mijn ip adres van de zwarte lijst af te halen, maar dat gaat helaas niet. Dit omdat het een gratis email account is wat door Ziggo/UPC wordt aangeboden. Ze kunnen dus alleen mensen van de zwarte lijst afhalen die betalen voor een domein en email......

 

Als jij verder nog suggesties hebt of een idee dat ik in de instellingen van webmail nog iets kan aanpassen, hoor ik het graag. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Blueface Het is een lastige kwestie. Je zou direct contact op kunnen nemen met abuse via ons contactformulier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/formulier  Zij kunnen je mogelijk meer informatie en eventueel handige tips geven.  Het is voor hun helaas ook niet mogelijk om je van een zwarte lijst af te halen. Jammer om te lezen dat ook SPAMHAUS DE je niet verder kon helpen met dit probleem. Als zij je van de zwarte lijst hadden gehaald dan was dit probleem opgelost. 

 

 

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Lotte 

 

Het wordt eigenlijk steeds vreemder. Bij bol.com wordt een ip lijst bijgehouden als je inlogd. Heb het oude ip adres nog is door mxtoolbox.com en de blacklist checker geactiveerd. Ook het oude ip adres staat bij SPAMHAUS bekend. Ook het ip adres van mijn ouders gecheckt. Staat er ook op. Begin een vermoeden te krijgen dat elk Ziggo IP adres erop staat. Los daar van, de mail kwam toen wel gewoon aan. Ben nu bij bol.com wat dingen aan het veranderen, zoals opnieuw nieuwsbrief aanvragen, wachtwoord veranderen. Is kijken of dat wat uithaalt. Zal nog is proberen om met abuse contact op te nemen. Heb alleen het idee dat het niet veel uithaalt. Vindt het ook vreemd dat de chat medewerker dat al gedaan had en dat ik hier geen antwoord van terug heb gehad. Ik ga het nog een keer proberen. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Alle (dynamische) adressen  van Ziggo staan bij SPAMHAUS, net zoals de dynamische adressen van de andere providers, dat is niet je probleem.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Blueface Ik wil je toch aanraden om direct contact op te nemen met onze Abuse afdeling. Dit kan het beste via Abuse@ziggo.nl. Beschrijf dan in het kort beschrijven welke e-mails niet aankomen. Abuse kan dan checken of het Spamfilter mogelijk te strak staat afgesteld. Mogelijk dat bepaalde mailheaders/content in de e-mails geblokkeerd worden.

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Lotte 

Heb een web formulier ingevuld, die je in je eerste post had geplaatst. Hoop dat het dan ook bij de juiste afdeling terecht komt. Heb ondertussen nog wel wat dingen ondernomen. Zo heb ik bij de mediamarkt het account wachtwoord gewijzigd en de nieuwsbrieven uit/aan gezet. Zelfde bij bol.com. Ook heb ik het Ziggo webmail en Mijn Ziggo account wachtwoord gewijzigd. Dit schijnt een soort reset te activeren van het account wat ik in eerde community berichten heb gelezen. Ik kreeg vandaag voor het eerst sinds een poosje dus de nieuwsbrief van bol.com weer binnen, en 2 nieuwsbrieven van de Mediamarkt. Ook krijg ik sinds vandaag weer mails van Samsung binnen. Hoop eigenlijk dat dit zo blijft, want dan is mijn probleem opgelost. Dus even afwachten voor de rest van de week of ze elke dag blijven binnen komen. Dan ben ik weer een tevreden Ziggo klant. 

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb ondertussen een reactie van Ziggo via het webformulier. Ze kunnen er verder niets aan doen. SPAMHAUS staat standaard op elk ip adres geblokkeerd. Ook zou dan volgens de medewerker geen enkele mail binnen komen. De medewerker stuurt mij weer terug naar het community forum. Beetje kort door de bocht als je het mij vraagt.... Ik wacht de rest van de week af. Mocht iemand de email van de medewerker willen zien, dan plaats ik die met plezier hier. 

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben eruit. Ik krijg alle emails weer binnen! Uitgezonderd die van bol.com. Maar dat heeft dus met hun te maken, alleen willen ze dat zelf niet inzien! Heel spijtig. Ik wil jullie bedanken voor je antwoorden en mee denken! De account reset did the trick! Krijg nu veel meer emails binnen dan eerst, ook de gevraagde dag deals van de meeste bedrijven! Deze mag op slot! 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @Blueface, thnx voor je terugkoppeling! Heel fijn dat alle mails ( op die van bol.com na) weer binnenkomen, top! 

Kim5

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi hoe heb je dit opgelost? Ik krijg ook geen mail meer van Instagram onder andere 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Blueface zou je aan @Kim5 kunnen/willen uitleggen wat de gouden tip is?

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Kim5 

 

Je logt eerst in in ziggo webmail. Dus niet je eigen email programma zoals outlook. Kijk daar eerst of je geen blokkades of filterregels hebt aangemaakt of hebt staan. Ook een blanco regel houdt email tegen! Als je zeker bent dat alles goed staat, log je uit. Log daarna in bij mijn ziggo. Ga dan naar producten, internet en dan email beheren. Hier kun je je wachtwoord veranderen. Dit houd in voor alle ziggo diensten. Dus Ziggo go, mijn Ziggo en webmail. Je dient na wachtwoord veranderen ook je email programma te updaten met je nieuwe wachtwoord.  Je kunt natuurlijk 2x je wachtwoord wijzigen en je oude wachtwoord weer gebruiken. Zodra je je wachtwoord veranderd, doe je een soort van account reset. Dus alles waar je per ongeluk in webmail geblokkeerd hebt, door afmelden van verzendlijst hebt getikt ipv afbeeldingen laden bijvoorbeeld is dus weer op 0 gezet. Soms moet je je bij bepaalde email of nieuwsbrieven opnieuw aanmelden. Het kan een paar dagen duren voordat alle email weer binnen komt. Hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Succes! 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Blueface geweldig, echt fijn dat je de moeite neemt dit even toe te lichten. Dankje! 

Blueface
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

@Kim5

 

Ben erachter gekomen dat de ziggo webmail toch een apart wachtwoord heeft. Dus als bovenstaande oplossing niet werkt, dan ook nog even je webmail wachtwoord veranderen. Sorry voor het ongemak.  Ben op vakantie,  dus heb niet gelijk alle informatie op dit uitgebreid op te zoeken. Hoop dat alles werkt na de stappen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic