JBrinkers

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Problemen met Technicolor TC7210 modem

Beste

 

Wij hebben al enige tijd problemen met de Technicolor TC7210 modem.

De wifi verbinding valt steeds vaker weg en de modem moet regelmatig gereset worden.

Voordat de modem gereset wordt geeft de tv ook storing, het beeld geeft blokjes. Hoewel het tv signaal niet uit de modem komt, lijkt de modem hier wel mee in verband te staan. Nadat de modem gereset is, werkt alles weer, voor een tijdje.

 

Is het mogelijk om een nieuwe modem te ontvangen? Deze is ondertussen al bijna 6 jaar oud en toont steeds vaker keuren. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Johan Brinkers

 

 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5542Posts
  • 1323Oplossingen
  • 1767Likes

Super @JBrinkers. Het nieuwe modem en de nieuwe splitter en coax-kabel voor het modem heb ik voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele dagen via Post NL. De nieuwe aansluitmaterialen worden afzonderlijk geleverd (brievenbuspakketje). Zien we je terug met een terugkoppeling zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten ? 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5848Posts
  • 331Oplossingen
  • 1940Likes

Als er ook problemen zijn met live TV, dat speelt er een signaalprobleem waar zowel het modem als de TV/decoder last van hebben, of de upstream (retoursignaal) vanuit het modem veroorzaakt verstoring van het TV-beeld.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

JBrinkers
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Hallo,

 

Hierbij een foto van de hoofdaansluiting welke zich in de woonkamer bevindt. Er zijn verder geen splitters of versterkers aanwezig. De coax kabel naar de tv is 5 meter lang. Deze kabel hebben we onlangs gekregen van een Ziggo monteur die hier toevallig in de buurt stond. Dus dit moet een goede afgeschermde coax kabel zijn.

 

Aan het modem is nog een dect telefoon aangesloten.

 

Hieronder zijn het downstream/upstream-gegevens:

 

Status

- Op deze pagina wordt informatie weergegeven over de status van de HFC- en IP-netwerkconnectiviteit van de kabelmodem.



 

Opstartprocedure
ProcedureStatusCommentaar
Downstream-kanaal verwerven Op slot
VerbindingsstatusOKOperationele
OpstartstatusOKOperationele
ConfiguratiebestandOK 
VeiligheidIngeschakeldBPI+

Stroomafwaarts kanaal
KanaalVergrendelingsstatusModulatieKanaal-IDSymbool rateFrequentieMachtSNR
1Op slotQAM25656952000634000000 Hz7,0 dBmV43,1 dB
2Op slotQAM25616952000602000000 Hz6,5 dBmV42,9 dB
3Op slotQAM25626952000610000000 Hz6,5 dBmV42,8 dB
4Op slotQAM25636952000618000000 Hz6,6 dBmV43,0 dB
5Op slotQAM25646952000626000000 Hz6,9 dBmV43,1 dB
6Op slotQAM25666952000642000000 Hz7,0 dBmV43,1 dB
7Op slotQAM25676952000650000000 Hz7,0 dBmV43,1 dB
8Op slotQAM25686952000658000000 Hz7,1 dBmV43,2 dB
9Op slotQAM256156952000714000000 Hz5,9 dBmV41,8 dB
10Op slotQAM256166952000722000000 Hz5,8 dBmV41,7 dB
11Op slotQAM256196952000746000000 Hz5,7 dBmV41,5 dB
12Op slotQAM256206952000754000000 Hz5,8 dBmV41,6 dB
13Op slotQAM256216952000762000000 Hz5,7 dBmV41,6 dB
14Op slotQAM256226952000770000000 Hz5,4 dBmV41,4 dB
15Op slotQAM256236952000778000000 Hz5,1 dBmV41,2 dB
16Op slotQAM256246952000786000000 Hz5,2 dBmV41,2 dB

Upstream Kanaal
KanaalVergrendelingsstatusModulatieKanaal-IDSymbool rateFrequentieMacht
1Op slotQAM6415120 Ksym/sec52000000 Hz43,3 dBmV
2Op slotQAM6425120 Ksym/sec44500000 Hz43,0 dBmV
3Op slotQAM6435120 Ksym/sec36000000 Hz42,3 dBmV
4Op slotQAM6445120 Ksym/sec58800000 Hz43,8 dBmV

CM IP-adresDuurVerloopt
---.---.---.---😧 -- H: -- M: -- S: ----- --- -- --:--:-- ----

 


Huidige systeemtijd: za dec 04 12:36:37 2021
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 5848Posts
  • 331Oplossingen
  • 1940Likes

Ik zie geen directe problemen met de installatie of het signaal. Het AOP (TRAS-1000) en de splitter (PTS-02KK) zijn wel verouderd, maar zouden niet voor directe problemen mogen zorgen.

 

Mogelijk geeft het moment op bepaalde momenten storing op de upstream, dit zou voor uitval van de internetverbinding zorgen en mogelijk ook de verstoring van het TV-beeld. Een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem) lost deze problemen mogelijk op, daarbij adviseer ik om de PTS-02KK door een nieuwer type splitter (POA-01-B) te vervangen.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan bovenstaande regelen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2057Posts
  • 239Oplossingen
  • 443Likes

Goedemorgen @JBrinkers

 

Ik ben reuze blij dat @tobiastheebe al zo goed van start is gegaan je te helpen. Want elke dag wifi problemen ervaren en ook nog met TV lijkt me behoorlijk irritant.

 

Wat betreft de aansluiting, is het handig de splitter te vervangen zoals Tobias al aangeeft. Graag ontvang ik van jou ook een akkoord om je modem te vervangen. Dan slaan we beide vliegen in 1 klap 🙂

JBrinkers
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

akkoord.we zien de spullen tegemoet en bedankt voor de snelle reactie

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5542Posts
  • 1323Oplossingen
  • 1767Likes

Super @JBrinkers. Het nieuwe modem en de nieuwe splitter en coax-kabel voor het modem heb ik voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele dagen via Post NL. De nieuwe aansluitmaterialen worden afzonderlijk geleverd (brievenbuspakketje). Zien we je terug met een terugkoppeling zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten ? 🙂

Bekijk in context

JBrinkers
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 Bedankt en we gaan terugkoppelen.

Uitgelicht topic