Beste
Wij hebben al enige tijd problemen met de Technicolor TC7210 modem.
De wifi verbinding valt steeds vaker weg en de modem moet regelmatig gereset worden.
Voordat de modem gereset wordt geeft de tv ook storing, het beeld geeft blokjes. Hoewel het tv signaal niet uit de modem komt, lijkt de modem hier wel mee in verband te staan. Nadat de modem gereset is, werkt alles weer, voor een tijdje.
Is het mogelijk om een nieuwe modem te ontvangen? Deze is ondertussen al bijna 6 jaar oud en toont steeds vaker keuren.
Met vriendelijke groet,
Johan Brinkers
Opgelost! Ga naar oplossing.
Super @JBrinkers. Het nieuwe modem en de nieuwe splitter en coax-kabel voor het modem heb ik voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele dagen via Post NL. De nieuwe aansluitmaterialen worden afzonderlijk geleverd (brievenbuspakketje). Zien we je terug met een terugkoppeling zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten ? 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als er ook problemen zijn met live TV, dat speelt er een signaalprobleem waar zowel het modem als de TV/decoder last van hebben, of de upstream (retoursignaal) vanuit het modem veroorzaakt verstoring van het TV-beeld.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Hallo,
Hierbij een foto van de hoofdaansluiting welke zich in de woonkamer bevindt. Er zijn verder geen splitters of versterkers aanwezig. De coax kabel naar de tv is 5 meter lang. Deze kabel hebben we onlangs gekregen van een Ziggo monteur die hier toevallig in de buurt stond. Dus dit moet een goede afgeschermde coax kabel zijn.
Aan het modem is nog een dect telefoon aangesloten.
Hieronder zijn het downstream/upstream-gegevens:
Status - Op deze pagina wordt informatie weergegeven over de status van de HFC- en IP-netwerkconnectiviteit van de kabelmodem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Huidige systeemtijd: za dec 04 12:36:37 2021 |
Ik zie geen directe problemen met de installatie of het signaal. Het AOP (TRAS-1000) en de splitter (PTS-02KK) zijn wel verouderd, maar zouden niet voor directe problemen mogen zorgen.
Mogelijk geeft het moment op bepaalde momenten storing op de upstream, dit zou voor uitval van de internetverbinding zorgen en mogelijk ook de verstoring van het TV-beeld. Een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem) lost deze problemen mogelijk op, daarbij adviseer ik om de PTS-02KK door een nieuwer type splitter (POA-01-B) te vervangen.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan bovenstaande regelen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.
Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Goedemorgen @JBrinkers
Ik ben reuze blij dat @tobiastheebe al zo goed van start is gegaan je te helpen. Want elke dag wifi problemen ervaren en ook nog met TV lijkt me behoorlijk irritant.
Wat betreft de aansluiting, is het handig de splitter te vervangen zoals Tobias al aangeeft. Graag ontvang ik van jou ook een akkoord om je modem te vervangen. Dan slaan we beide vliegen in 1 klap 🙂
akkoord.we zien de spullen tegemoet en bedankt voor de snelle reactie
Super @JBrinkers. Het nieuwe modem en de nieuwe splitter en coax-kabel voor het modem heb ik voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele dagen via Post NL. De nieuwe aansluitmaterialen worden afzonderlijk geleverd (brievenbuspakketje). Zien we je terug met een terugkoppeling zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten ? 🙂
Bedankt en we gaan terugkoppelen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.