Hallo,
Ik ben bezig om een server op te zetten op poort 25565, zowel de portfowarding rules in de Connectbox aangezet als de firewall aangepast op de ubuntu server. Lokaal is deze server te benaderen, maar met o.a. YouGetSignal en Simple Port Tester krijg ik te zien dat deze poort dicht staat. Vervolgens heb ik het op een windows machine geprobeerd, maar helaas met het zelfde resultaat. Ik begrijp niet wat er fout gaat, heb alle stappen inmiddels zo vaak doorgenomen dat ik ze kan dromen, maar de portforward instellingen in de router staan juist geconfigureerd en zouden dan ook moeten werken (lijkt me). Iemand die mij hier misschien mee kan helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Om een of andere reden stond de firewall uit op de router. Staat een beetje slecht aangegeven, omdat er wel ingeschakeld staat tenzij het vinkje mist. Na het aanvinken en opslaan werkte het eigenlijk zoals het hoort. Handig om misschien ook te controleren voor toekomstige problemen omtrent port forwarding 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Staat UPnP uit?
Zo nee zet deze eens uit, hier was dat de oplossing: Opgelost: poort 25565 - Ziggo Community
"Mogelijke oplossing: UPnP en port forward beiden actief werkt niet goed.
Haal de port forwards weg, zet UPnP uit en haal het modem 30 seconden van de stroom.
Als het modem opgestart is, zet de 2 port forwards er opnieuw in."
Ik heb UPnP uitgezet. Vervolgens de stappen doorlopen, maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem.
Draait er wel een service, achter de open poort, die reageert op je poort test, anders krijg je de melding dat de poort dicht is.
Ja, de server is wel lokaal te benaderen. Ik begrijp ook niet helemaal waar het precies mis gaat.
Om een of andere reden stond de firewall uit op de router. Staat een beetje slecht aangegeven, omdat er wel ingeschakeld staat tenzij het vinkje mist. Na het aanvinken en opslaan werkte het eigenlijk zoals het hoort. Handig om misschien ook te controleren voor toekomstige problemen omtrent port forwarding 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.