1
Vraag
2
Reacties
Stefan_2021

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Problemen met PS: Foutmelding WV-109144-9

Hallo allemaal,

 

Ik heb een nieuw modem van Ziggo ontvangen en vandaag voor het eerst mijn PS weer eens aangezet. 

Er gaat echter iets is mis met de internetverbinding. De verbinding an sich werkt wel maar als online wil gamen krijg ik de foutmelding WV-109144-9.

 

Ik heb al geprobeerd om een vast IP adres aan mijn PS toe te wijzen en de PS 60 seconden van de stroom gehaald. Echter zonder het resultaat waar ik op hoopte. Heel soms doet de verbinding het even maar valt dan weer weg.

Uiteraard weet ik niet of het toeval is maar ik denk dat het te maken heeft met mijn modem. 

 

Ik heb een SmartWifI modem gekregen (zwart) en heb de PS aangesloten met een kabel.

 

Heeft een van jullie misschien een oplossing?


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16117Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7078Likes

Het externe IP-adres geeft aan dat de router in ieder geval geen gebruik maakt van Dual-Stack Lite, dat is positief.

 

Kun je het modem opnieuw opstarten i.v.m. de aangepaste instellingen en dan nogmaals de internetverbinding op de PS testen?

Bekijk in context

15 Reacties 15
Template

Level 16
Expert
  • 1815Posts
  • 45Oplossingen
  • 489Likes
Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 3522Posts
  • 151Oplossingen
  • 2479Likes

Dag @Stefan_2021 

Ikzelf ben gelukkig niet zo thuis in alle afkortingen. Wat bedoelt u met PS, is dat een PlayStation en als dat zo is over welke PlayStation heeft u het dan en hoe is deze rechtstreeks, dus zonder Switch op het modem aangesloten?

Gio2903

Level 15
Expert
  • 1210Posts
  • 56Oplossingen
  • 627Likes

wat je zou kunnen proberen is in de instellingen van je ps5 bij netwerk > uitgebreide instellingen > hier dns instellen: 8.8.8.8 / 8.8.4.4

ik heb 0 problemen en heb ook het zwarte modem

Stefan_2021
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor de tips.
Ik heb naar aanleiding van de tip van Gio2903 de DNS aangepast maar helaas zonder het gewenste resultaat. De Playstation is aangesloten via een switch op het modem. Het is dus niet zo dat er totaal geen internetverbinding is maar alleen het online gedeelte (gamen) lijkt niet te werken. Met mijn vorige modem had ik geen enkel probleem. Heeft iemand nog een suggestie?

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16117Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7078Likes

Is de PS mogelijk per abuis 'gepauzeerd' in de SmartWifi app of toegevoegd aan het MAC-filter via de webinterface? (Ethernet en Wi-Fi hebben aparte MAC-adressen en kunnen dus afzonderlijk geblokkeerd/gefilterd worden.)

Stefan_2021
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Tobias, de app heb ik eerlijk gezegd nog nooit gebruikt.  Ik heb hem zojuist eens op mijn telefoon gezet maar in de app krijg ik ook een foutmelding. De Wifi die ik gebruik is niet de Wifi van het modem zelf maar van mijn Decosetje. Mijn iphone is dan ook met dit Wifinetwerk verbonden

Stefan_2021
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Wim, ik bedoel inderdaad een playstation.

Zojuist heb ik de PS direct aangesloten op het modem maar helaas ook zonder resultaat.

Stefan_2021
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik zag toevallig op het forum dit artikel: Opgelost: PlayStation: Verbindingsproblemen zowel via de kab... - Ziggo Community. Zou dit misschien de oplossing kunnen zijn. Ik ben zelf niet zo technisch qua netwerk/modembeheer.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16117Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7078Likes

Kun je de eerste helft van je WAN IPv4-adres vermelden?

 

Na inloggen op het modem via 192.168.178.1:

 

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

 

Kun je tenslotte de MTU-grootte aanpassen naar 1499? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, MTU-grootte.

Stefan_2021
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sorry ging even fout, meldde het ten onrechte als oplossing. Ik het de aanpassingen van Tobais geprobeerd meer helaas nog steeds dezelfde melding. Op de site www.watismijnip.nl zie ik geen IP6 adres terug maar alleen een IP4.  Maar misschien kijk ik er overheen. IP wordt in ieder geval erkend als Ziggo ipadres.

 

De foutmelding is overigens verschijnt is Could'nt resolve host name.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16117Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7078Likes

Na de wijziging die ik in mijn vorige reactie noemde, kun je het beste het modem opnieuw opstarten.

 

Kun je de eerste helft van het IPv4-adres vermelden?

 

De foutmelding impliceert een DNS-probleem, maar ik begrijp dat 8.8.8.8 en 8.8.4.4 instellen ook geen resultaat heeft.

Stefan_2021
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

als ik op de PS kijk zie ik volgend IP adres (maar dat is een intern) en begint met 192.168.

Mijn "externe adres" begint met 94.212. De DNS adressen staat nu als 8.8.8.8 etc.


Wederom alvast bedankt

 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16117Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7078Likes

Het externe IP-adres geeft aan dat de router in ieder geval geen gebruik maakt van Dual-Stack Lite, dat is positief.

 

Kun je het modem opnieuw opstarten i.v.m. de aangepaste instellingen en dan nogmaals de internetverbinding op de PS testen?

Stefan_2021
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Tobias, het herstarten van het modem heeft gewerkt na het doorvoeren van jouw aanpassingen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet weet wat ik precies aangepast heb. Is dit wel veilig?

 

Dus op het herstarten was de oplossing en het aanpassen van de instellingen, maar als het zo veilig is maakt het mij uiteraard niet uit 😀

 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 16117Posts
  • 1025Oplossingen
  • 7078Likes

Fijn om te lezen. Ik vermoed dat de te grote MTU de oorzaak was, specifiek bij dit type modem is deze standaard niet optimaal ingesteld. De extra firewall-opties werken averechts, zolang 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld blijft de router alle inkomende verbindingen blokkeren, uiteraard op uitzonderingen als DMZ en port forwarding na.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic