richie187
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met Mail ophalen via Outlook (Mac)

Vraagje, ik kan sinds vandaag geen email meer ontvangen via Outlook op m'n Mac.

Krijg nu ook een foutmelding -3253 'connection to the server failed or was dropped'

 

Ik kan nog wel mail ophalen en versturen via de mail app op m'n foon en via de Ziggo webmail

Iemand ook bekend met dit probleem?

 

Voor de duidelijkheid: dit werkte tot voor kort (dit weekend nog mail opgehaald) dus nog gewoon wel.

 

grtz..

6 Reacties 6
Drewes_Stip_AH
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 4Oplossingen
  • 5Likes

@richie187 zelfde probleem hier, via webmail functioneert alles prima maar het kan niet zo zijn dat op meerdere apparaten de pop3 instellingen geheel spontaan gewist zijn….

JohB
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

"Kreeg deze melding"Kan geen TLS-verbinding met de POP3-server tot stand brengen. De server is mogelijk niet actief, of niet goed geconfigureerd. Verifieer de juiste configuratie in de accountinstellingen voor uw mailserver in het venster Accountinstellingen en probeer het opnieuw."

Even later was het probleem opgelost!

 

ak78
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had dit probleem ook, het lijkt erop dat Ziggo de onbeveiligde pop3 verbinding heeft uitgezet. Nadat ik mijn instellingen heb veranderd naar SSL/TLS zoals hieronder beschreven werkte de mail weer.

 

Inkomende serverinstellingen
  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Uitgaande serverinstellingen
  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
richie187
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb niks veranderd maar zie nu dat ik mijn mail ook weer kan ontvangen, bedankt allemaal!

 

Drewes_Stip_AH
Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 4Oplossingen
  • 5Likes

Inderdaad, alles doet het weer…blijft gek

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4420Posts
  • 449Oplossingen
  • 1228Likes

Hey @richie187 en anderen die hebben gereageerd, welkom hier! 

Wat vaag dat je ineens deze problemen hebt ervaren met email via Outlook, zo te lezen ben je niet de enige geweest. Waar dit aan heeft gelegen durf ik je niet te zeggen! Mocht je/jullie toch weer opnieuw problemen ervaren, laat het dan gerust weten. 

Uitgelicht topic