1
Vraag
2
Reacties
Hein1956

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Problemen met IP adres

Sinds ik de TP-link Ceco M4 gebruik kan ik mijn draadloze printer niet vinden. De printer heeft verbinding met de wifi en dus ook een IP-adres. NU vond mijn pc (windows 10) ook de printer alleen heeft deze een ander IP adres hierdoor kan ik via de pc geen verbinding krijgen met mijn netwerkprinter. Hoe kan ik dit probleem oplossen.?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Waarschijnlijk is de Deco M4 als router geïnstalleerd en zijn er nu twee subnets (netwerken) i.p.v. één. Van het oorspronkelijke subnet zijn geen nieuwe verbindingen naar het nieuwe subnet mogelijk. Als je de Deco als AP (access point) installeert, dan moet de printer weer bereikbaar zijn.

 

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo

"Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bewerkingsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt"

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt de printer opnieuw installeren, mogelijk is dat al voldoende on de IP instellingen in Windows aan te passen of in de Eigenschappen van de printer in de Instellingen van Windows het IP adres wijzigen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Waarschijnlijk is de Deco M4 als router geïnstalleerd en zijn er nu twee subnets (netwerken) i.p.v. één. Van het oorspronkelijke subnet zijn geen nieuwe verbindingen naar het nieuwe subnet mogelijk. Als je de Deco als AP (access point) installeert, dan moet de printer weer bereikbaar zijn.

 

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo

"Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bewerkingsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt"

Hein1956
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hartelijk dank, inderdaad, ik heb ook nog contact gehad met Ziggo, daar gaf moet de door jullie genoemde oorzaak en oplossing aan. Althans op hun advies heb ik Acces point aangezet en hun werkt de printer. Hartelijk dank voor jullie oplossing. Ik ben geholpen..

Hein1956
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat heb ik vele malen geprobeerd maar dat lukte niet. Het andere advies werkte.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic