mwjanssen

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Problemen met Connect Box met Google Nest Router

Hoi 

 

Ik heb sinds vandaag een probleem met mn Wifi. Het heeft een jaar gewerkt zonder issues. Sinds vanochtend niet meer. Ik heb het volgende. ConnectBox Modem in Bridge Mode. Ik heb 2 Google Routers (1 dient alleen als access point) en 2 Google Nest AccessPoints. Alles in een mesh netwerk, zoals gezegd dat heeft als een tierelier gedraaid. 

 

Deze ochten gaf Google Router netwerkproblemen aan..van netwerk herstarten to alles terug gezet naar fabrieksinstellingen, niks werkt. Contact gehad met Ziggo. Modem werkt, en ik type dit bericht door een kabekl rechtstreek in de ConnectBox modem.

 

Alle Google devices uit stop contact gehaald. De router naar fabrieksinstellingen gezet en geprobeerd om opnieuw netwerk op te bouwen (new install). Het gaat goed totdat de setup checked of modem een Wifi verbinding heeft. En dat mislukt elke keer. Heb ook de andere router geprobeerd maar niks helpt, ik krijg de router niet geinstalleerd. Ook Google support ingeschakeld maar geen oplossing nog. Ik heb overigens ook de connectbox naar fabrieksinstellingen gezet..ook geen geluk.

 

Grote vraag is waarom werkt het niet? Er is een internet connectie, waarom pakt de Google Router dit niet? En waarom out of the blue connectie issues en werkt het voor beide modems niet, je zou haast zeggen dat Ziggo iets veranderd heeft waarom dit niet werkt.  

 

Ik zit met mijn handen in het haar. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? De modem zou in Bridge mode toch gwn moeten werken of kan/moet ik eventueel manueel iets configureren?

 

 gr

 

Maarten

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nu werkt t wel,..ik heb niks veranderd of gedaan. Ik weet zeker dat Ziggo weer loopt te klootviolen. Als t werkt dan blijf je ervan af mits je exact weet wat er gebeurt. Weer heel de dag om wifi aan de praat te krijgen. En wat heel de dag niet lukt als magic doet die t ineens wel. Stappen al 10x gedaan. Waardeloos maar ja t werkt weer dus zal er weer overheen groeien

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je aangeven hoe de router en AP's zijn aangesloten op het modem?

 

Op het modem wordt van een MAC-filter gebruikgemaakt (docsDevMaxCpe). Er kan naast de eMTA (t.b.v. telefonie) één ander apparaat c.q. MAC-adres gelijktijdig actief zijn. In router mode is dat de eRouter, in bridge mode uiteraard de eigen router. In voormalig UPC-gebied gold tot voor kort een limiet van 3 maar dit wordt sinds circa twee maanden stapsgewijs aangepast naar 2, zoals in voormalig Ziggo-gebied altijd al het geval was. Het is mogelijk dat je tegen deze limiet aanloopt. Het filter wordt pas gewist bij een reset van het modem.

 

Kun je het volgende eens proberen:

 

  • Alle apparatuur ontkoppelen van modem en modem stroomloos maken.
  • Modem weer inschakelen en volledig online laten komen.
  • Router aansluiten op LAN 1-poort.
  • PC aansluiten op router en configuratie doorlopen.
mwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb net alles (ook de coax) meer dan een half uur eraf gehad. Ik heb/had connectbox met LAN poort 1 verbonden met de Google Nest Wifi Router. Meer zit er niet op. Ik heb zelfs alle Google devices uit stopcontact gehad. Ik kan zelf niet op de router. Dit gaat van de Google Home App. Ik zit nu weer ff met de kabel op poort 1..dus er is wel degelijk internet verbinding, alleen de Google Wifi Router pakt die verbinding niet op...

mwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

als ik de kabel waar ik nu mee internet (dus dat doet het) in de Google Nest Router doe dan werkt het ook niet. Dus er moet iets veranderd zijn zodat de Google Router die internet verbinding niet kan gebruiken. Geldt ook voor andere Google Nest Router die ik heb..zelfde issue. Daarom ben ik er ook vrij zeker van dat het aan Ziggo (modem/settings) ligt..het heeft ook een jaar zonder issues gewerkt..

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zoals ik eerder aangaf lijkt het MAC-filter op het modem de problemen te veroorzaken. Woon je in voormalig UPC-gebied?

 

Na volledig opstarten van het modem moet je direct de eigen router aansluiten op LAN-poort 1 van het modem, zonder de PC aan te sluiten, om te voorkomen dat de CPE-limiet wordt bereikt en er geen ander MAC-adres wordt toegelaten.

mwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dit had ik ook al gedaan. Ik zie in router admin dat max apparaten idd 2 is. Maar goed na een reboot neem ik aan dat alleen de router als 1 telt. Ik zal t straks nog ff checken

mwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nu werkt t wel,..ik heb niks veranderd of gedaan. Ik weet zeker dat Ziggo weer loopt te klootviolen. Als t werkt dan blijf je ervan af mits je exact weet wat er gebeurt. Weer heel de dag om wifi aan de praat te krijgen. En wat heel de dag niet lukt als magic doet die t ineens wel. Stappen al 10x gedaan. Waardeloos maar ja t werkt weer dus zal er weer overheen groeien

Uitgelicht topic