1
Vraag
2
Reacties
Recalsitrants

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen locatievoorziening - Oude locatie weergegeven bij programma's

Beste allemaal,

 

onlangs ben ik verhuist naar een nieuw adres, ziggo is mee verhuist. Wat wel erg vervelend is dat wanneer ik verbonden ben met mijn mee verhuisde netwerk, dat ik op mijn oude adres te vinden ben. Bijvoorbeeld op google/apple maps en snapchat wordt de oude locatie weergeven. 

wanneer ik op 4G ga is dit wel juist. Ik heb meerdere dingen vanuit andere forums geprobeerd en ook contact gehad met ziggo maar niemand kwam eruit. Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen..? 

resetten, cache legen, locaties handmatig aanpassen, verhuizing doorgeven is allemaal al gebeurd. Zonder resultaat.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo geeft geen huisadressen door aan locatie services. Gelukkig niet en het mag ook niet.

 

Locatie services bepalen je locatie aan de hand van je surfgedrag en je zelf doorgegeven info. In de loop der tijd zal je locatie nauwkeuriger worden. Persoonlijk vind ik hoe onnauwkeuriger hoe beter. Bedenk dat elke site die je bezoekt (bewust of onbewust) je ip adres kent en dus je locatie ongeveer kan bepalen.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo geeft geen huisadressen door aan locatie services. Gelukkig niet en het mag ook niet.

 

Locatie services bepalen je locatie aan de hand van je surfgedrag en je zelf doorgegeven info. In de loop der tijd zal je locatie nauwkeuriger worden. Persoonlijk vind ik hoe onnauwkeuriger hoe beter. Bedenk dat elke site die je bezoekt (bewust of onbewust) je ip adres kent en dus je locatie ongeveer kan bepalen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dan zul je b.v. google/apple maps en snapchat moeten laten weten wat je nieuwe adres is door je locatie door te geven of via via GPS van je apparaat waarmee je internet verbinding hebt.

 

Je nieuwe adres heeft waarschijnlijk ook een nieuw IP adres opgeleverd op je modem en daaruit is niet je locatie te achterhalen en Ziggo geeft die locatie ook niet aan anderen, behalve als de rechter de opdracht geeft om de locatie vrij te geven.

 

Kijk hier eens waar je allemaal woont: IP Address Lookup | Geolocation (iplocation.net)

 

Ik woon volgens het internet in: Oisterwijk Stampersgat Amsterdam Tilburg Roosendaal Zwolle

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic