1
Vraag
2
Reageer en help mee
vv

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Problematische internetverbinding na nieuwe modem

Beste allemaal,

 

Recent hebben we een nieuwe gigabit modem van ziggo aangesloten. Er zijn hierdoor wat problemen ontstaan, waar de klantenservice ons niet bij kan helpen.

 

De modem is verbonden met een Netgear gs108 switch. Alle switch poorten zijn in gebruik. In deze configuratie werkt het wifi van de modem op telefoons (android en ios) naar behoren. Echter hebben de laptops en PCs soms geen internet en soms wel. In het geval dat ze wel internet hebben, lijken bepaalde websites het wel en anderen het weer niet te doen. Een hele vreemde situatie.

 

Voorheen met de vorige modem was de situatie exact hetzelfde en werkte alles perfect. De problemen zijn ontstaan sinds de nieuwe modem werd aangesloten.

 

Weet iemand wat een mogelijke oorzaak/oplossing zou kunnen zijn?

 

Vriendelijke groet!

 

9 Reacties 9
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @vv ,

Kan je een foto plaatsen van het AOP?

Heb je daarnaast nog iets van een router?Of bijvoorbeeld TP link deco?

Ik heb zelf dit probleem ook eens van die websites ervaren, een reset dmv een pinnetje in het resetgaatje voor 15 seconden was de oplossing.

vv
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat is een AOP?

 

En er is ook minstens 1 router aangesloten op het netwerk.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @vv ,

AOP is het coax aansluitpunt.

Staat de Connectbox Giga in bridge of router mode?

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Minstens 1 router? Kun je dat toelichten?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@vv Welkom op de Community! Fijn dat er al met je mee wordt gedacht en de nodige vragen zijn gesteld. Zou je de gevraagde informatie hier kunnen delen? 

vv
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik weet niet of de connectbox in bridge of router mode staat. Kon dat ook niet vinden in het admin gebeuren. Het was echter gewoon zonder enige aanpassing aangesloten, dus gewoon wat de standaardinstelling is.

 

Verder heb ik een foto van het AOP toegevoegd.

vv
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik weet niet exact wie allemaal een router hebben aangesloten. Het zijn er sowieso twee.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Dankjewel @vv@Verwijderd account Kan jij hem verder ondersteunen?🙏

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Carlien,

Uiteraard.

 

@vv,

Als je 2 routers in het netwerk hebt en misschien ook nog eens de Sagemcom in router mode, zijn er echt te veel routers in het netwerk.Welke types routers zijn dit en welke kleur heeft het lampje op de Sagemcom?

AOP is prima op dit moment.In de toekomt kan de splitter vervangen wel een handige zet zijn als hogere frequenties gebruikt worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic