Hey
Theotje . Bedankt voor je informatie :-).
Dat er nog 2 tv's aangesloten zijn, is geen punt. Ik ben eerder eens verhalen tegengekomen waarbij een klant de losse internetkabels die hij bij de modem zag, verbonden had zonder te weten waar ze voor dienden. Na een lange analyse kwam de klant erachter dat het om 1 kabel ging waarvan hij uiteindelijk beide uiteindes in de modem gedaan had (en dus zo een soort loop had gemaakt). die ervaarde problemen zoals jij ze omschreef, dus ik wilde dit even testen ;-).
De verschillen in snelheden vind ik niet schokkend. Over de wifi-snelheid is sowieso weinig te zeggen, omdat hier zoveel zaken van invloed zijn. Een half jaar geleden woonde ik in een appartement in de stad en had ik op mijn balkon al geen bereik meer of heel traag nog een beetje bereik.
Sinds een tijdje woon ik in een dorp in een huis met 3 verdiepingen waar ik ervaar dat ik (dit is echt waar, ik geloofde het zelf ook bijna niet) zelfs op de zolder, zonder boosters e.d., nog 180mpbs op de wifi haal.
Dit bewees voor mij maar weer dat er in wifi niets te garanderen is. Wanneer de bekabelde verbinding wel maximaal is, weet je in elk geval dat het signaal op de modem goed is en het abonnement goed aangeleverd wordt.
Ik ben heel benieuwd hoe het de komende dagen gaat! Mocht je dit weekend updates hebben/plaatsen; ik werk dit weekend niet en maandags ben ik vrijwel altijd vrij. Het kan dus iets langer duren voor je reactie krijgt :-).