1
Vraag
2
Reacties
shauten

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem met packet loss en port forwarding

Hoi, Ik ben begonnen met het spel Guild Wars 2 na 3 a 4 jaar gestopt te zijn en ervaar nu een probleem van extreme packket loss en hele hinderlijke disconnection errors in de meest lange missies die er zijn

 

Er is contact geweest met de support van het spel zelf en na 12keer een nieuwe oplossing gekregen te hebben kwamen zei aan met probeer een VPN, ik ben zeer bekend met vpns en ze werken goed alleen vind ik dit onacceptabel sinds het geld kost en ik eerder geen problemen had. 

 

de data van de packet loss zit in de bijgevoegde bestanden, ook heb ik vernomen dat de poorten tcp 80, 443, 6112 niet open staan terwijl ik deze wel open gezet heb via portforwarding op de site van instellingen van de ziggo modem. Ik gebruik mijn lokale ipv4 Ip adress met portforwarding zoals ik altijd gedaan heb voor bijvoorbeeld hosten van servers zoals onder andere Minercraft

 

Ook heb ik de internet kabel nu direct van de modem naar een Ethernet Hub (van redelijk hoge kwaliteit) naar mijn pc geinstalleerd en de wifi torens van ziggo in een andere ethernet poort gedaan zodat de wifi en bekabeld internet los staan van elkaar, eerst ging de wifi vanaf de hub de woning door via de torens en dit hielp ook niet, google dns instellen werkte ook niet, het programma als administrator aanzetten werkte ook niet, firewall exclusions hielp ook niet en de firewall uitzetten op alles hielp ook niet.

 

enig idee? contact via de telefoon leverde helaas niks op, toen ik begon over packet loss werd er gezegt :''heb je alles uit en aan gezet....''

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Geen probleem! Het nieuwe modem is besteld en onderweg. Je ontvangt nog een Track & Trace code per e-mail. Voor je huidige modem krijg je nog een retourdoos in de brievenbus. Bewaar het retourbewijs goed.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

shauten
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hopelijk kan je hier wat mee

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik zie behoorlijk wat ruis op je modem en T3's, dat zou vrijwel 0 moeten zijn, dat kan problemen opleveren.

Hier kan Ziggo moderator mogelijk meer zien in de achtergrond.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Thanks @Bert

Bij het uitlezen van signaal zien we niet iets wat deze problemen kan opleveren. Wat kleine dips in de upstream SNR maar niks ernstigs. 

Kun je ook een foto van het AOP meesturen @shauten

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
shauten
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel @Bert voor het opnieuw laten zien, Het blokje (wat in de aop gaat) en de kabels zijn vrij nieuw, er is namelijk een aantal keer gebeld vanwege internet dat regelmatig versloomd en uitviel en dat was toen opgelost door de nieuwe set, ik denk dat dat een jaar of half jaar geleden geregeld is. Als het signaal redelijk in orde wat zou dat de packet loss en de disconnection errors kunnen creeren? Ook vraag ik mij af hoe het zo kan zijn dat de ports die ik open gezet heb nogsteeds gesloten zijn, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Tcp poorten: 80, 443 en 6112.  Zijn dit geblokkeerde porten bij ziggo zelf? Of moet ik tegenwoordig niet meer mijn lokale ipv4 ip gebruiken met portforwarding? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@shauten Dit is een probleem wat Ziggo beter in de achtergrond kan bekijken en de nodige stappen zetten.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt @shauten en @Bert. Zou je ook nog eens een test zonder de splitter (blokje) willen doen? 

shauten
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zal ik gelijk doen wanneer ik thuis ben, kan wel wat dagen duren maar zal het zeker doen en het resultaat delen 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @shauten

 

We zijn inmiddels al een aantal dagen verder. Hoe lijkt het en wat zijn je bevindingen?

shauten
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas had ik geen tijd om dit te testen tot vandaag, ik heb het boxje(de splitter voor ethernet kabels) ertussenuit gehaald, dus mijn pc staat nu direct op de ziggo modem, nu zie ik niks dat er veranderd is en de porten tcp: 80, 443, 6112 staan ook nogsteeds dicht terwijl ze juist ge portforward zijn.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hmm, vreemd dat de poorten maar niet open willen. Hoe heb je poorten precies open gezet in ons modem? Kun je hier een screenshot van delen en kun jij eventueel meekijken @Bert?

Ervaar je nog steeds issues met VPN? Dan is een ander modem wellicht een idee: de Ubee 1318ZG.

shauten
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ben door alle vpn free trials heen dus kan niet echt meer testen nu, zit iets te krap in de portomonnee voor een vpn abbonoment. Als het mogelijk is probeer ik liever een andere modem

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Geen probleem! Het nieuwe modem is besteld en onderweg. Je ontvangt nog een Track & Trace code per e-mail. Voor je huidige modem krijg je nog een retourdoos in de brievenbus. Bewaar het retourbewijs goed.

shauten
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke, mijn probleem is opgelost (na de nieuwe modem te installeren en de deco torens opnieuw te installeren) alhoewel er nogsteeds 1 ding niet helemaal lekker werkt en dat is de TCP port 6112, port 80 en 443 heb ik open kunnen zetten maar 6112 weigert, het probleem met Guild Wars 2 is echter wel opgelost teminste zo ver ik het heb getest vandaag

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic