qbus0000

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Probleem met modem: o.a. veel packetloss en hoge jitter

Hallo mensen, klant bij ziggo sinds 2012. Sinds wanneer ik connectbox heb, heb ik veel problemen met packet loss, hooge jitter en vele andere problemen, de monteurs (7), er waren zelfs 2 monterus die langer bleven hangen om netwerk te controleren en ze konden dat ook concluderen dat mijn aop is goed, dat mijn eigen netwerk is goed, maar soms gaat ping ineens omhoog of de download naar beneden voor een korte tijd. Ik heb gezien dat ziggo ook een modem heeft die niet een puma6/7 chip heeft de UBEE modem aangezien ik een zakelijk contract heb vind ik het raar dat ik deze niet heb want het staat bij de product omschrijving dat het een zakelijke modem is.

Ik maak geen gebruik van de 2 wifi versterkers dus ik kan ze teruggsturen, dat maakt mij niets uit. Als ik maar eindelijk een modem heb die niet steeds problemen heeft, terwijl ik meerdere keren "nieuwe" dezelfde modem kreeg en vele malen factory reset heb gehad. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19175Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @qbus0000 en een warm welkom op de Community, 

Super dat je hierover contact opneemt via dit forum! Ik begrijp dat je heel graag een ander modem wilt hebben i.p.v. het SmartWifii Connectbox modem wat je momenteel hebt. Ik zorg ervoor dat je  binnen circa 4 werkdagen een Ubee1318ZG modem van mij ontvangt. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070 
5800 VB Venray

Let op: vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren wat je ontvangt bij het retourneren van het oude modem. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Goedemorgen @qbus0000  problemen met modem wil je niet hebben en als je een zakelijk contract hebt, zal ik vragen of een medewerker dit topic kan oppakken zodat je het juiste modem bij het juiste abonnement krijgt.

 

Zet je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19175Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @qbus0000 en een warm welkom op de Community, 

Super dat je hierover contact opneemt via dit forum! Ik begrijp dat je heel graag een ander modem wilt hebben i.p.v. het SmartWifii Connectbox modem wat je momenteel hebt. Ik zorg ervoor dat je  binnen circa 4 werkdagen een Ubee1318ZG modem van mij ontvangt. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres.

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070 
5800 VB Venray

Let op: vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren wat je ontvangt bij het retourneren van het oude modem. 

qbus0000
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat heb ik gedaan.

qbus0000
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedaunt voor uw snelle antwoord maar ik heb nog steeds geen info over het modem gekregen, was uw aanvraag goed doorgekomen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19175Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@qbus0000 Zo te zien is het modem nog naar je onderweg. Binnen nu en 2 werkdagen verwacht ik dat je het met de pakketbezorging van Post NL ontvangt.

Mac Mike

Level 3
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Goedendag,

 

ik ben eigenlijk al een jaar aan het proberen mijn internetverbinding in huis stabiel te krijgen. Eerst alleen WiFi, toen zelf bekabeld, toen modem in bridge modus. Niks hielp. Toevallig een maand geleden verhuisd en daar besloten om een professional in te huren om de kabels aan te sluiten. Maar. Ook geen oplossing.

 

Mijn configuratie:

- Giga Smart WiFi in brugmodus

- Apple AirPort TimeCapsule (nieuwste versie) als router

- Netgear switch

- AirPort Extreme op elke verdieping

bovenstaande allen bekabeld met Cat6.


Aan 1 van die AirPorts zit, wederom bedraad, een iMac 27 inch. Wanneer ik Speedtest doe zie ik een download van tussen de 500 en 600 MB. Prima dus. Wanneer ik een jitter test doe zie ik ok de 20-30 seconden een hoge rode piek. Maar. Het ergste mijn videovergaderingen zijn niet stabiel. Soms een uur lang wel, soms ieder kwartier bevriest mijn beeld (voor de collega’s aan de andere kant van de lijn). Idem wanneer ik over WiFi doe.

 

Mijn zoon van 19 klaagt ook over problemen met gamen. Connectie valt wisselend weg van 1 -10 seconden. Vooral dus bij realtime games.

 

zou dit veroorzaakt kunnen worden door het verkeerde modem zoals bij anderen ook geconstateerd? Oftewel zou het omwisselen van de modem voor een Ubee modem ook de oplossing voor mij kunnen zijn?

 

Michel

Uitgelicht topic