Ik heb de service scan (https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/service/smart-troubleshooter) gedaan en daarbij wordt een "probleem" gevonden:
Alles draait echter prima. Is het dan toch nodig om het modem te herstarten?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nee, als het modem al een lange tijd online is, dan is dat juist een goed teken. Ik adviseer opnieuw opstarten alleen bij uitval/instabiliteit zonder duidelijke oorzaak.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nee, als het modem al een lange tijd online is, dan is dat juist een goed teken. Ik adviseer opnieuw opstarten alleen bij uitval/instabiliteit zonder duidelijke oorzaak.
Maar voor het geheugen van het modem dan, kan dat niet vollopen? vroeger zij men dat je een modem 1 x de maand even moet herstarten namelijk dat dat beter was.
Ik ervaar zelf geen probleem met maanden uptime op diverse typen modems.
“Soms heeft het systeem een zetje nodig.”
Een nogal vreemde reactie op een niet bestaand probleem.
Misschien dat een Ziggo medewerker hier iets over kan zeggen?
@CobusR schreef:Maar voor het geheugen van het modem dan, kan dat niet vollopen? vroeger zij men dat je een modem 1 x de maand even moet herstarten namelijk dat dat beter was.
Als je geen problemen ervaart is herstarten nergens voor nodig, heb je wel een probleem is herstarten een mogelijke oplossing.
Die service scan geeft dat niet voor niks aan
De melding wordt m.i. ten onrechte getoond in dit geval, volledig eens met Steefb. Het doet mij denken aan de melding die getoond wordt in diagnostiek in de webinterface als een of meerdere apparaten op 10/100 Mbps zijn verbonden.
Dan doe ik voorlopig niets.
Speedtest geeft een prima resultaat. 's Avonds nog beter, overigens.
@Frits Raaf schreef:Ik heb de service scan (https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/service/smart-troubleshooter) gedaan en daarbij wordt een "probleem" gevonden:
...
Alles draait echter prima. Is het dan toch nodig om het modem te herstarten?
Het is en blijft Ziggo apparatuur en iedere test/diagnose is net zo goed, als de uitleg die er bij wordt gegeven. Blijkbaar vond Ziggo het wel nodig te melden dat er iets niet goed is, maar verteld daarna niet wat het probleem is
Blijkbaar wilde Ziggo wel wat meer opties ( een extra diagnose ) leveren, maar vond ( bij nader inzien ) de uitleg toch nét wat te veel van het goede. Aan half werk heb je ( ook hier ) vaak niets !
Grote kans dat u b.v. een apparaat hebt waarvan de netwerk verbinding 'maar' 100 Mbps is en daarom als 'te langzaam' wordt aangemerkt. Maar als Ziggo dat niet vermeldt, is dát ook maar een gok.
Dus als u verder geen problemen met internet hebt, niets doen.
Edit : @tobiastheebe : het was/is beslist geen commentaar op jouw logje. Want de kans is groot dat dát wel het probleem is. De reden voor mij om dát nogmaals te herhalen.
Mijn logje is meer een verwijt naar Ziggo, die in dit geval wel een extra dienst levert, maar welke niets zinnigs oplevert, behalve meer vragen.
Dat gedeelte over de linksnelheid gaf ik slechts als voorbeeld (van een 'foutmelding' zonder nadere toelichting). Deze melding kan getoond worden in diagnostiek in de webinterface, het gaat hier over de ServiceScan in Mijn Ziggo.
Even ter aanvulling:
Hoezo, probleem met het modem...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.