Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Frits Raaf
Level 9

Probleem met modem...?

Ik heb de service scan (https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/service/smart-troubleshooter) gedaan en daarbij wordt een "probleem" gevonden:

FritsRaaf_0-1738403780850.png FritsRaaf_1-1738403796588.png

Alles draait echter prima. Is het dan toch nodig om het modem te herstarten?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Nee, als het modem al een lange tijd online is, dan is dat juist een goed teken. Ik adviseer opnieuw opstarten alleen bij uitval/instabiliteit zonder duidelijke oorzaak.

Bekijk in context

0 Kudos
11 Reacties 11
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Nee, als het modem al een lange tijd online is, dan is dat juist een goed teken. Ik adviseer opnieuw opstarten alleen bij uitval/instabiliteit zonder duidelijke oorzaak.

0 Kudos
CobusR
Level 10

Maar voor het geheugen van het modem dan, kan dat niet vollopen? vroeger zij men dat je een modem 1 x de maand even moet herstarten namelijk dat dat beter was.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik ervaar zelf geen probleem met maanden uptime op diverse typen modems.

0 Kudos
Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

“Soms heeft het systeem een zetje nodig.”

Een nogal vreemde reactie op een niet bestaand probleem.

Misschien dat een Ziggo medewerker hier iets over kan zeggen?

0 Kudos
Steefb
Level 20

@CobusR  schreef:

Maar voor het geheugen van het modem dan, kan dat niet vollopen? vroeger zij men dat je een modem 1 x de maand even moet herstarten namelijk dat dat beter was.

Als je geen problemen ervaart is herstarten nergens voor nodig, heb je wel een probleem is herstarten een mogelijke oplossing.

MR_CHIP
Level 19

Die service scan geeft dat niet voor niks aan

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De melding wordt m.i. ten onrechte getoond in dit geval, volledig eens met Steefb. Het doet mij denken aan de melding die getoond wordt in diagnostiek in de webinterface als een of meerdere apparaten op 10/100 Mbps zijn verbonden.

Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

Dan doe ik voorlopig niets.

Speedtest geeft een prima resultaat. 's Avonds nog beter, overigens.

FritsRaaf_0-1738668060367.png

Pasi
Level 19

@Frits Raaf  schreef:

Ik heb de service scan (https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/service/smart-troubleshooter) gedaan en daarbij wordt een "probleem" gevonden:FritsRaaf_1-1738403796588.png

...

Alles draait echter prima. Is het dan toch nodig om het modem te herstarten?

Het is en blijft Ziggo apparatuur en iedere test/diagnose is net zo goed, als de uitleg die er bij wordt gegeven. Blijkbaar vond Ziggo het wel nodig te melden dat er iets niet goed is, maar verteld daarna niet wat het probleem isbanghead.gif

Blijkbaar wilde Ziggo wel wat meer opties ( een extra diagnose ) leveren, maar vond ( bij nader inzien ) de uitleg toch nét wat te veel van het goede. Aan half werk heb je ( ook hier ) vaak niets !

Grote kans dat u b.v. een apparaat hebt waarvan de netwerk verbinding 'maar' 100 Mbps is en daarom als 'te langzaam' wordt aangemerkt. Maar als Ziggo dat niet vermeldt, is dát ook maar een gok.

Dus als u verder geen problemen met internet hebt, niets doen.

Edit : @tobiastheebe : het was/is beslist geen commentaar op jouw logje. Want de kans is groot dat dát wel het probleem is. De reden voor mij om dát nogmaals te herhalen.

Mijn logje is meer een verwijt naar Ziggo, die in dit geval wel een extra dienst levert, maar welke niets zinnigs oplevert, behalve meer vragen.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat gedeelte over de linksnelheid gaf ik slechts als voorbeeld (van een 'foutmelding' zonder nadere toelichting). Deze melding kan getoond worden in diagnostiek in de webinterface, het gaat hier over de ServiceScan in Mijn Ziggo.

Frits Raaf
Level 9
Topicstarter

Even ter aanvulling:

FritsRaaf_0-1739030049575.png

Hoezo, probleem met het modem...

0 Kudos