1
Vraag
2
Reacties
Gompie1304

Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Probleem met mail na spamblok

Mijn vader van 88 heeft zo af en toe wat hulp nodig met zijn PC. Onlangs kon hij ineens met zijn upcmail niets meer versturen. Zijn account bleek geblokkeerd voor uitgaande mail omdat zijn mailadres werd gebruikt voor het versturen van spam. Op zich een logische ingreep.

Ik heb via zijn account zijn wachtwoord gewijzigd,  maar vanaf dat moment kunnen we helemaal niet meer in zijn mailbox komen: wachtwoord onjuist. 

Nou had ik zo graag met Ziggo telefonisch overlegd over dit probleem,  maar men geeft telefonisch geen ondersteuning. Van de zotte natuurlijk,  maar wie kan mij verder helpen? Voor ruim 80 euro per maand mag ik toch wel een klein beetje service verwachten? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gompie1304
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Het probleem is opgelost. 

Het adres betreft een alias. In eerste instantie heb ik het wachtwoord van de alias gewijzigd. Bij Ziggo ben ik uiteindelijk telefonisch toch zeer goed geholpen en stelden ze mij de juiste vragen. Ik heb het wachtwoord van het hoifdadres veranderd en alles loopt weer op rolletjes. 

 

Iedereen veel dank voor het meedenken. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @Gompie1304,

 

Kunt u overigens wel via het web portaal inloggen?

 

Zou u kunnen na gaan of de email instellingen van de client nog up-to-date zijn?

IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

Bij gebruik van IMAP kunt u het mail account verwijderen zonder verlies van email, echter indien er gebruik gemaakt wordt van POP3 maak eerst lokaal een seperate backup.

 

Mocht het nog niet werken op welke clients speelt het probleem? (Outlook, Windows Mail, Apple Mail etc)

 

MVG

 

 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Jonathan-458, mag ik jou vragen om het bericht dat is geplaatst door @Gompie1304 nog eens goed te lezen? En daarna mag je jouw eigen reactie wel even heroverwegen.... 🙄

 

Dit topic is trouwens een "leuke" voor bij mijn dossieropbouw. 😉

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@Ing1810,

Soms dienen er na een wachtwoord reset ook binnen een client de volledige gegevens gereset te worden en dan werkt het weer.

 

Ook luisterden diverse oude servers nog.

 

Zelf vindt ik de mate van support van Ziggo jegens mail of overige extra producten of diensten in haar algemeenheid bedroevend, ben ik met je eens, maar ondanks dat wil ik altijd graag eerst kijken of het oplosbaar is, al dan wel of niet door Ziggo.

 

MVG

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Jonathan-458, misschien ligt het aan mijn "gebrek aan ICT kennis" dat ik niet goed begrijp wat je precies bedoelt met je vraag hoor. Maar in mijn opinie is het onmogelijk om die dingen te controleren, als er geen toegang is tot de mail (vanwege een, door onverklaarbare reden, wachtwoord dat ineens onjuist is).

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @Ing1810,

 

In de meeste email programma's kunnen er instellingen van mail adressen bij eerste setup en naderhand aangepast worden. Echter bij het wijzigen van een bestaand email adres gaat dit niet altijd goed en blijven sommige gegevens in de cache ergens hangen. Dus is het soms gemakkelijker om het email adres uit het email programma te verwijderen en opnieuw toe te voegen of nieuw profiel te maken.

 

De link welke ik stuurde verwijst naar Ziggo's meest recente mail server instellingen, het komt nog wel eens voor dat de instellingen niet automatisch of verkeerd gematched worden, in een enkel geval kan het zelfs zo zijn dat bijvoorbeeld verwezen wordt naar de upcmail servers.

 

Bij wijzigen van de server gegevens binnen een mail programma is er geen verbinding met de server nodig echter op het moment dat de gegevens worden gecontroleerd zal het programma hopelijk werken of met een specifieke foutmelding komen.

 

Om verder goed ondersteuning te bieden moet eerst natuurlijk duidelijk zijn of de basis gegevens wel kloppen en moet de exacte fout melding van de client duidelijk zijn.

 

Ook moet de webmail wel werken anders moet Ziggo het inderdaad oplossen, want anders kun je hoog en laag springen maar gaat een client ook niet werken.

 

MVG

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

"Ook moet de webmail wel werken anders moet Ziggo het inderdaad oplossen, want anders kun je hoog en laag springen maar gaat een client ook niet werken."

 

Kort samengevat: als het probleem bij Ziggo ligt kun je hoog en laag springen, maar dan is de kans nihil (of nul misschien) dat het probleem wordt opgelost door Ziggo.

 

Ter info: mijn uitspraken zijn enkel gebaseerd op eigen ervaringen.  

 

 

Ik volg alleen nog in dit draadje vanaf nu..

Gompie1304
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Fijn dat jullie allemaal zo meedenken. Vandaag een kijken of ik met teamviewer tot een oplossing kan komen,  want we wonen ver uit elkaar. Ik geef nog wat meer info over de situatie: 

- in het account van mijn vader staat een ander emailadres dan het adres dat hij werkelijk gebruikt. Het adres dat in zijn account als zijn mailadres wordt genoemd,  bevat cijfertjes en dat wilde hij destijds niet. Dat adres zou er best uit mogen. 

- hij gebruikt thunderbird als client

- van imap en pop3 heb ik te weinig verstand om me daaraan te branden

Gompie1304
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

en ook inloggen via webmail lukt niet.

 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Gompie1304, tegen eerder uitspraak in, reageer ik toch nog even...

 

Zou je mij in PM op de hoogte willen houden van het verdere verloop van dit issue? Waar ik m.n. nieuwsgierig naar ben is of er met onbekende ip-adressen is ingelogd op de mail van jouw vader in de periode dat hij geen toegang ertoe had. Als je dit kan (laten) uitzoeken, heel graag. 

 

Eventueel kan ik je in PM een aantal handvatten aanreiken waarmee mogelijk weer toegang tot het emailadres kan worden verkregen en waar je de ip-adressen kunt vinden waarmee is ingelogd - voorgenomen dat het voor de email van je vader op dezelfde manier werkt als bij Gmail. 

Gompie1304
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Dag Inge, ik zal het proberen. Maar of het lukt weet ik niet. Geen idee hoe ik daaraan zou moeten komen. Ziggo biedt geen ondersteuning. Is dat bij KPN ook zo? Het is een behoorlijke misser vind ik. En zitten er geen medewerkers van Ziggo in deze community?

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @Gompie1304,

 

okey, wat ik er nu uit begrijp is dat er dus 2 email adressen zijn waarvan 1 niet benaderbaar is vanuit mijn Ziggo?

 

Maar met beide is het nu niet mogelijk om in te loggen via webmail.

 

Het zijn gewoon volwaardige email adressen en geen alias.

(Dit kunt u zien onder email instellingen via MijnZiggo account)


De focus ligt eerst even op Webmail werkt krijgen.

 

Persoonlijk raad ik altijd aan Email van services af te nemen bij Outlook, Gmail, Proton afhankelijk van wensen omdat hier de support wel op orde is, ISP’s zien mail niet als een serieus product en mogen zelfs flink oudere mails verwijderen uit een mailbox voor continuïteit.


Mocht u overigens zelf geen Ziggo hebben, zou u dan uw vaders postcode en huisnummer binnen uw account willen zetten.

 

MVG

Gompie1304
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Het probleem is opgelost. 

Het adres betreft een alias. In eerste instantie heb ik het wachtwoord van de alias gewijzigd. Bij Ziggo ben ik uiteindelijk telefonisch toch zeer goed geholpen en stelden ze mij de juiste vragen. Ik heb het wachtwoord van het hoifdadres veranderd en alles loopt weer op rolletjes. 

 

Iedereen veel dank voor het meedenken. 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Fijn dat Ziggo heeft geholpen bij het vinden van een oplossing @Gompie1304!

Kan ik dit topic van mijn lijstje schrappen! 👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic