Goedendag. Al een tijd heb ik probleem met zoveel wifi en bekabeld internet. Internet valt uit random en vaak. Ik heb zwarte modem, 1000/110. Soms is wifi beschikbaar met een uitroep teken en geen internet, en modem is op dit moment niet bereikbaar voor mij en voor klantenservice. Monteur was gisteren geweest, maar kon niets zien, alles zit tussen normale waardes. Splitter en kabel zijn vervangen, maar dat hielp niet, internet viel uit weer en was traag.
Ik dacht hier wat waardes te posten, als iemand kan zien wat mogelijk het probleem veroorzaakt. Ik zag bij een andere post dat Vermogen waardes zijn veel hoger dan bij mij, bij de andere gebruiker tussen 10 en 8, bij mij tussen 2 en 3? Verder ben ik echt noob in verband met waardes te lezen. Ik heb alles wat ik kon gekopeerd.
Ik voeg toe een bestand met waardes van de modem. Any advice is welcome. Alvast bedankt
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er zijn problemen met het signaal.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers, kabels en het modem op de foto?
Ik zie zelf alleen op 3-7 om 20:12 een signaalonderbreking, verder geen bijzonderheden. De actuele DS/US-waarden zijn goed, alleen de US Tx is aan de hoge kant. Een DS Rx van 0~3 dBmV is beter dan 8~10 dBmV.
Hoi. Hier zijn waardes van de website:
Verder heb ik een switch, en twee asus gaming routers in AP mode. Mijn Playstation 5 ervaart onderbrekingen en veel lag op bekabeld via Asus AP, terwijl de TV via wifi - ziggo modem - geeft vaak 'network is not stable' melding. Vaak heb ik wifi met uitroep teken van ziggo modem met 'connected without internet'. Op die moment router is niet toegankelijk voor mij via app of 198 address, en ook voor ziggo medewerkers van klantenservice. Wat moet ik precies testen? De bedoeling is niet maar snelheid, maar betrouwbaarheid van signaal. Het glitcht naar alle kanten...
Ook offtopic , het zou handig zijn als forum via vodafone ziggo app bereikbaar is. Ik krijg nergens melding over posts in mijn thread. Bedankt voor jullie inzet!
Direct op de modemrouter wordt de maximale downloadsnelheid gehaald, de snelheid op jouw smartphone is ook in orde voor Wi-Fi 5.
Meldingsinstellingen voor de community kun je op deze pagina controleren. De community is verder ook via de Vodafone & Ziggo app bereikbaar via de contactknop rechtsboven.
Monteur was net geweest, splitter vervengen en kabel ook. Hielp niet echt
APs en switch met kabel, als je dit bedoeld.
Meh het 192.168.178.1 krijg ik 'deze pagina is niet bereikbaar' of zo, ook niet via de ziggo app. Ook medewerkers van ziggo kunnen het niet via remote bereiken. Hier paar foto's en video wat er aan de hand is:
En ook video van PS5 lag, en foto van netwerk drop op dat moment
Ik bedoelde eigenlijk in welke volgorde en op welke poort(en) van het modem de apparatuur is aangesloten. Je kunt hiervan ook een tekening/schema maken en dit in het topic plaatsen.
Ik zou als test de switch + AP's ontkoppelen, het modem een minuut stroomloos maken en controleren of de instabiliteit hierna nog steeds aanwezig is als de TV, smartphone en PS5 direct met het modem verbonden worden.
Zal ik doen als ik thuis ben. Alleen, dit moet geen invloed op de wifi hebben. Mijn vrou heeft mij net gebeld om te vermelden da wifi* steeds uitvalt. Niet handig als je thuis werkt en met je werk moet verbonden worden.
Bedankt @tobiastheebe
*Edit: Eigenlijk haar laptop is met de kabel verbonden, en er was issue met geen connectie.
Hi @andreabelgradea,
Ik was even benieuwd hoe het ervoor staat en of de tips van @tobiastheebe je inmiddels verder op weg hebben geholpen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.