Vraag
Reacties
Arxori
Level 4

Probleem met internetstabiliteit na modemupgrade naar Ziggo Sagemcom

Hallo allemaal,

 

Sinds begin februari 2025 heb ik mijn Ziggo modem (een Arris Connect Box) geüpgraded naar de nieuwe Ziggo Sagemcom-modem, met de hoop de hoogste internetsnelheden te behalen: 1100 Mbps down en 100 Mbps up. Ik wil vooraf benadrukken dat mijn situatie precies hetzelfde is wat betreft de apparatuur en het gebruik, zowel met mijn oude modem als met de nieuwe modem. 

 

Het probleem:

Sinds de upgrade heb ik wekelijks te maken met volledige internetuitval. Dit geldt zowel voor mijn bekabelde desktop als voor alle draadloze apparaten en de tv. Alles valt op dat moment uit, zonder uitzondering. Wat vooral frustrerend is, is dat dit vaak gebeurt tijdens het livestreamen. De storingen komen bijna wekelijks voor, maar ik merk ook andere momenten waarop het internet uitvalt, hoewel deze uitzonderlijker zijn. Met mijn oude modem heb ik nooit internet uitval gehad.

 

Wat is er gedaan:

Er zijn inmiddels al drie monteurs langs geweest om het probleem te onderzoeken. De internetkabel is vervangen (deze is door Ziggo geleverd) en de modem is ook vervangen, maar helaas heeft niets geholpen. De laatste monteur heeft geprobeerd om de DHCPv6-instellingen naar "stateful" in te stellen, wat tijdelijk leek te helpen en de storingen minder frequent maakte. Echter, dit bleek slechts van korte duur en de storingen blijven alsnog aanhouden.

 

Mijn vermoedens:

Omdat de nieuwe Sagemcom-modem gebruik maakt van 3.1 kanalen en de oude Arris-modem op 3.0 werkte, begin ik me af te vragen of dit een rol speelt in de onstabiele verbinding. Het is ook mogelijk dat de IPv6 niet naar behoren werkt met deze modem.

 

Hulp gevraagd:

Ik ben ten einde raad en zou graag de krachten willen bundelen met de community om een oplossing te vinden. Het zou geweldig zijn als iemand hier ervaring heeft met vergelijkbare problemen of ideeën heeft over wat de oorzaak zou kunnen zijn. Misschien kunnen we gezamenlijk een oplossing vinden!

Met goedkeuring van @Jesse  tag ik hem in deze post, aangezien hij via de klantenservice uitstekend heeft meegedacht en me goed heeft geholpen.

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Bedankt alvast!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
92 Reacties 92
anoniemforum
Level 19

een moderator taggen is niet nodig,

als een moderator nodig blijkt dan komt er binnen enkele werkdagen een beschikbare moderator langs het topic,

 

om het signaal te kunnen beoordelen hebben we een printscreen van de down en upstream nodig

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

 

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het AOP (abonnee overname punt)
meestal zit het in de meterkast of woonkamer en in geval van de meterkast loopt er een groene coax kabel naar onder de grond in

tobiastheebe
Level 20

Stateful DHCPv6 is een workaround specifiek voor uitval van internettoegang via IPv6 op Android. Mijn advies is om de standaard- en aanbevolen instelling stateless DHCPv6 terug te zetten. Ik heb nog een paar vragen naast die van anoniemforum:

 

  • Gebruik je andere netwerkapparatuur naast het modem?
  • Kun je bij uitval...
    • op de PC de Opdrachtprompt (cmd.exe) starten, de volgende commando's uitvoeren en hiervan het resultaat toesturen via een privébericht?
      • ipconfig /all
      • ping 192.168.178.1
      • ping 8.8.8.8
      • ping ipv4.google.com
      • ping ipv6.google.com
    • controleren of het IPv4- en IPv6-adres zoals vermeld op de pagina Beheer → Informatie nog bereikbaar zijn vanaf internet? Dit kun je via bijvoorbeeld https://centralops.net/co/Ping controleren.
0 Kudos
Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Arxori en welkom op de Community!

 

Leuk om elkaar hier opnieuw te treffen, en ik help je natuurlijk graag verder richting een oplossing. Ik had een meerdaagse modemsessie gestart op jouw modem om de verbinding nauwkeuriger te monitoren. Deze meting loopt nog. Heb je inmiddels een aantal datums en tijdstippen genoteerd waarop je problemen ervaarde? Zo ja, dan ontvang ik die graag van je.

 

Zou je daarnaast nog willen reageren op de vragen die eerder zijn gesteld door @tobiastheebe en @anoniemforum? We denken graag met je mee! 😉

Arxori
Level 4
Topicstarter

Het taggen van een moderator was op verzoek de moderator zelf.

 

Hierbij mijn down- en upstream waardes:

3.0 Downstreamkanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Vergrendelde status RxMER (dB) Gecorrigeerd (actief profiel) Niet-gecorrigeerd (actief profiel)
157800000010.042QAM256Locked4270
25860000009.942QAM256Locked4200
35940000009.141QAM256Locked4100
46020000008.641QAM256Locked4140
56100000008.441QAM256Locked4110
66180000008.441QAM256Locked4110
76260000008.741QAM256Locked4140
86340000009.142QAM256Locked4200
96420000009.442QAM256Locked4210
106500000009.842QAM256Locked4200
116580000009.942QAM256Locked4200
126660000009.642QAM256Locked4200
136740000009.141QAM256Locked4110
146820000008.542QAM256Locked4240
156900000007.741QAM256Locked4140
166980000007.541QAM256Locked41110
177060000007.141QAM256Locked41100
187140000007.041QAM256Locked41180
197220000007.041QAM256Locked4150
207300000006.841QAM256Locked41250
217380000007.341QAM256Locked4170
227460000008.241QAM256Locked4120
237540000008.441QAM256Locked4110
247620000008.241QAM256Locked4130
257700000007.741QAM256Locked4190
267780000007.041QAM256Locked41140
277860000006.340QAM256Locked40350
287940000006.340QAM256Locked40220
298020000006.040QAM256Locked40290
308100000006.440QAM256Locked40170
318180000006.640QAM256Locked40120
328260000006.941QAM256Locked41120
 
0 Kudos
Arxori
Level 4
Topicstarter

Het taggen van een moderator was op verzoek de moderator zelf.

 

Hierbij mijn down- en upstream waardes:

 

 
3.0 Downstreamkanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Vergrendelde status RxMER (dB) Gecorrigeerd (actief profiel) Niet-gecorrigeerd (actief profiel)
157800000010.042QAM256Locked4270
25860000009.942QAM256Locked4200
35940000009.141QAM256Locked4100
46020000008.641QAM256Locked4140
56100000008.441QAM256Locked4110
66180000008.441QAM256Locked4110
76260000008.741QAM256Locked4140
86340000009.142QAM256Locked4200
96420000009.442QAM256Locked4210
106500000009.842QAM256Locked4200
116580000009.942QAM256Locked4200
126660000009.642QAM256Locked4200
136740000009.141QAM256Locked4110
146820000008.542QAM256Locked4240
156900000007.741QAM256Locked4140
166980000007.541QAM256Locked41110
177060000007.141QAM256Locked41100
187140000007.041QAM256Locked41180
197220000007.041QAM256Locked4150
207300000006.841QAM256Locked41250
217380000007.341QAM256Locked4170
227460000008.241QAM256Locked4120
237540000008.441QAM256Locked4110
247620000008.241QAM256Locked4130
257700000007.741QAM256Locked4190
267780000007.041QAM256Locked41140
277860000006.340QAM256Locked40350
287940000006.340QAM256Locked40220
298020000006.040QAM256Locked40290
308100000006.440QAM256Locked40170
318180000006.640QAM256Locked40120
328260000006.941QAM256Locked41120
0 Kudos
Arxori
Level 4
Topicstarter

Het taggen van een moderator was op verzoek de moderator zelf. Hierbij mijn down- en upstream waardes:

 
3.0 Downstreamkanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Vergrendelde status RxMER (dB) Gecorrigeerd (actief profiel) Niet-gecorrigeerd (actief profiel)
157800000010.042QAM256Locked4270
25860000009.942QAM256Locked4200
35940000009.141QAM256Locked4100
46020000008.641QAM256Locked4140
56100000008.441QAM256Locked4110
66180000008.441QAM256Locked4110
76260000008.741QAM256Locked4140
86340000009.142QAM256Locked4200
96420000009.442QAM256Locked4210
106500000009.842QAM256Locked4200
116580000009.942QAM256Locked4200
126660000009.642QAM256Locked4200
136740000009.141QAM256Locked4110
146820000008.542QAM256Locked4240
156900000007.741QAM256Locked4140
166980000007.541QAM256Locked41110
177060000007.141QAM256Locked41100
187140000007.041QAM256Locked41180
197220000007.041QAM256Locked4150
207300000006.841QAM256Locked41250
217380000007.341QAM256Locked4170
227460000008.241QAM256Locked4120
237540000008.441QAM256Locked4110
247620000008.241QAM256Locked4130
257700000007.741QAM256Locked4190
267780000007.041QAM256Locked41140
277860000006.340QAM256Locked40350
287940000006.340QAM256Locked40220
298020000006.040QAM256Locked40290
308100000006.440QAM256Locked40170
318180000006.640QAM256Locked40120
328260000006.941QAM256Locked41120
0 Kudos
Arxori
Level 4
Topicstarter

Helaas had mijn bericht meer letters dan toegestaan. In de bijlage heb ik mijn reactie op je vragen en waardes als printscreen meegestuurd. De waardes zijn nieuw, aangezien er gisteren een storing in de buurt was en de modem gereset is.

tobiastheebe
Level 20

De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed, hier kan verder niets uit opgemaakt worden. Kun je ook de historie/log plaatsen? Je kunt de gegevens het beste kopiëren naar een tekstdocument (Kladblok is prima) en dat hier plaatsen. De CM + CMTS MAC's mag je wissen.

0 Kudos
Arxori
Level 4
Topicstarter

Stateful DHCPv6 had mijn storingen wel verminderd maar niet verholpen helaas. 

Ik gebruik geen andere netwerkapparatuur. De enige apparaten die ik bekabeld en draadloos in huis gebruik, zijn: een Intel NUC (bekabeld), telefoons (draadloos), een desktop (bekabeld) en een tv (bekabeld). Daarnaast is er een vaste huistelefoon aangesloten op de modem. Deze apparaten waren ook al aanwezig bij mijn vorige modem, waarbij ik nooit last had van storingen.

 

Bij uitval zal ik jouw suggestie uitproberen. Ik heb er een printscreen van gemaakt.

0 Kudos
Arxori
Level 4
Topicstarter

 

Bedankt @Jesse, en wat fijn dat wij op deze manier het probleem verder kunnen onderzoeken richting een oplossing. Op dit moment heb ik nog geen problemen ervaren, anders dan de storing van gisterenmiddag. Dit bleek een groter probleem te zijn dan alleen in mijn huis, aangezien het op de website vermeld stond.

Mijn laatste storing was vorige week zaterdag en het probleem doet zich voornamelijk wekelijks voor. Vooral wanneer ik aan het streamen ben, dus ik ben benieuwd of er vanaf vrijdag iets zal veranderen. Wat mij opvalt, is dat de DHCPv6-timer op ongeveer een week stond voordat de IPv6-adressen werden vernieuwd. Dit komt overeen met het moment waarop mijn storingen wekelijks beginnen. Of het nu komt doordat ik stream en dus veel upstream gebruik, of door de DHCPv6-instellingen, weet ik niet. Ik merk dat mijn DHCPv6 op stateless is als ik inlog via smartwifiweb.ziggo.nl. Maar als ik inlog op mijn mode via mijn default gateway staat het op statefull (zie bijlages). Daarnaast zie ik dat DHCPv6 leasetime op 579896 seconden staat, wat gelijk staat aan ongeveer 6 dagen en 17 uur. Precies rond het tijdstip wanneer ik al vaker een storing heb ervaren. Of het daaraan ligt weet ik niet, maar het viel mij op.

 

Ik vraag me af of de firmware van deze nieuwe modem, of iets dergelijks, een storing kan veroorzaken met DHCPv6, IPv6 (hoewel ik dat, voor zover ik weet, niet gebruik, maar het wel aanstaat) of door het relatief hoge uploadverbruik. Met de oude modem had ik nooit problemen met streamen of dergelijks.

Daarnaast merk ik op dat ik sinds de installatie van de nieuwe modem altijd deze melding krijg in Windows wanneer ik klik op "Netwerkproblemen vaststellen" (zie bijlage). Nu weet ik niet of dit ook het geval was met mijn oude modem, maar sinds de nieuwe modem zie ik deze melding wel. Ik heb geen idee of dit verder invloed heeft.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Het effect van stateful DHCPv6 is dat Android-apparaten niet meer van IPv6 gebruik kunnen maken en andere apparaten een IPv6-adres van de modemrouter ontvangen i.p.v. dit zelf opbouwen m.b.v. de /64 prefix die in het LAN verspreid wordt bij stateless DHCPv6. Ik zou hier niet de oorzaak van de uitval zoeken.

 

Ik zou i.i.g. alle opties behalve 'Firewallbeveiliging' uit te schakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall, m.n. 'IP flood detection' veroorzaakt nog wel eens problemen.

 

De melding van de netwerkdiagnostiek in Windows is opvallend, jammer dat dit niet toegelicht wordt.

0 Kudos
Arxori
Level 4
Topicstarter

Waar vind je precies die historie/log? Als ik inlog via smartwifiweb.ziggo.nl, zie ik een optie voor "Logs Historie", maar die is niet echt gedetailleerd. Daar staat wel informatie zoals het onderstaande, maar verder niet veel meer.

 

25-04-2025 16:28:17
Port Forwarding
0 Kudos
Arxori
Level 4
Topicstarter

Ik vind het opmerkelijk dat ik met mijn oude modem nooit bepaalde instellingen hoefde aan te passen. Ik had verwacht dat ik met deze nieuwe modem er juist op vooruit zou gaan. Nu moet ik (mogelijk) bescherming inleveren voor stabiel internet. Ik zie dat ik alleen IP-flood-detection aan heb staan voor zowel IPv4 als IPv6.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Je kunt inloggen op de webinterface van het modem via 192.168.178.1 en de gegevens van het tabbladen Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status plaatsen, deze zijn wel gedetailleerd.

 

Zonder te weten wat de uitval precies inhoudt zijn vooralsnog alleen algemene suggesties te geven en die van de firewall-instellingen is daar een van. Ik zou 'IP flood detection' i.i.g. uitschakelen voor IPv4 + IPv6.

0 Kudos
Arxori
Level 4
Topicstarter

Hierbij de logs:

 

07-05-2025 22:07:26warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 22:07:26noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 22:05:38noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 22:05:38warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 21:02:27noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 21:02:27warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 20:35:23warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 20:35:23noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 19:32:14warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 19:32:14noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 19:23:29noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 19:23:29warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 18:20:24noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 18:20:24warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 17:41:41errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;
07-05-2025 16:46:43warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 16:46:43noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 15:43:36noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 15:43:36warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 14:29:12warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 14:29:12noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 13:25:35noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 13:25:35warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 10:13:35warningRNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;
07-05-2025 09:05:21warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 09:05:20noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 08:02:13warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 08:02:13noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 07:50:33noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 07:50:33warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 06:47:27warningDBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 06:47:27noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
0 Kudos
Arxori
Level 4
Topicstarter

Hierbij de logs:

 

07-05-2025 23:20:03 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;

07-05-2025 23:20:03 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 23:20:03 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 23:19:13 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 23:19:13 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;

07-05-2025 22:07:26 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 22:07:26 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 22:05:38 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 22:05:38 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 21:02:27 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 21:02:27 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 20:35:23 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 20:35:23 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 19:32:14 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 19:32:14 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 19:23:29 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 19:23:29 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 18:20:24 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 18:20:24 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 17:41:41 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;
07-05-2025 16:46:43 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 16:46:43 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 15:43:36 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 15:43:36 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 14:29:12 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 14:29:12 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 13:25:35 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 13:25:35 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 10:13:35 warning RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;
07-05-2025 09:05:21 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 09:05:20 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 08:02:13 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 08:02:13 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;
07-05-2025 07:50:33 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;
07-05-2025 07:50:33 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 06:47:27 warning DBC-REQ Mismatch Between Calculated Value for P1.6hi Compared to CCAP Provided Value;
07-05-2025 06:47:27 notice US profile assignment change. US Chan ID: 24; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.;

0 Kudos
Arxori
Level 4
Topicstarter

Hierbij de logs, zie bijlage.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Deze laat (op dit moment) geen uitval zien, alleen OFDMA (D3.1 upstream) lijkt niet optimaal te zijn.

0 Kudos
Arxori
Level 4
Topicstarter

Daar kan dus meer aan de hand zijn, wat mogelijk de storingen verklaart die ik ervaar. De monteurs die eerder zijn langsgekomen, hebben ook het een en ander moeten bijstellen aan het signaal dat te sterk binnenkwam. De storingen doen zich vrijwel altijd voor tijdens het streamen, wanneer ik juist gebruik maak van mijn uploadsnelheid, en dit gaat gepaard met instabiele 3.1 upstreamkanalen. Dat lijkt mij wel een aandachtspunt.

0 Kudos