1
Vraag
2
Reacties
Sandertje

Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem met een IP adres

Hallo Community,

Ik heb een probleempje met het versturen van een email ik krijg de foutmelding dat mijn ip adres op de blacklist staat van www.abuseat.org.
Ik heb deze proberen te verwijderen maar dit blijft terug komen.
Klantenservice van Ziggo gaf te tip het modem te herstarten en toen had ik een nieuwe ip adres.... aantal dagen later zit ik weer aan het zelfde mail adres en kan ik weer niet mailen.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor hoe ik dit kan oplossen ?!
Alvast bedankt voor het meedenken !

Groetjes Sander
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999
Expert
Expert
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes
Aanpassen van wachtwoord is altijd verstandig.

Dit is misschien handig om te lezen voor je hostingprovider:

USAGE WARNING

We're getting a lot of reports of spurious blocking caused by sites using the CBL to block authenticated access to smarthosts / outgoing mail servers. THE CBL is only designed to be used on INCOMING mail, i.e. on the hosts that your MX records point to.
If you use the same hosts for incoming mail and smarthosting, then you should always ensure that you exempt authenticated clients from CBL checks, just as you would for dynamic/dialup blocklists.
Another way of putting this is: "Do not use the CBL to block your own users".

Bekijk in context

11 Reacties 11
Nick999
Expert
Expert
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes
Als je IP zo snel weer blacklisted wordt, zou ik de pc maar eens goed scannen want dat betekent dat er spam verzonden wordt vanaf dat IP (en die spam is gemeld).
Of je hebt een eigen router die rare dingen doet.
Sandertje
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reactie ik heb een Macbook en een time capsule ruiter van Apple ik heb de Macbook gescand met avg en housecall heb je tips met wat ik dit nog meer kan scannen?
Of zou het in de router kunnen zitten?
Sandertje
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ps routermodus is uitgeschakeld (brugmodus)
Nick999
Expert
Expert
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes
Ze geven wel aan dat er fouten zaten in het os van Microtik routers maar verder niks.
Verder ook niemand anders die op je (wifi) netwerk kan komen? Want iedereen deelt uiteraard hetzelfde externe IP adres.
efok
Expert
Expert
  • 3642Posts
  • 200Oplossingen
  • 1331Likes
Welke smtp server gebruik je?
Sandertje
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
1 van alphamega.nl waar ik een mail hosting heb.
Sandertje
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alleen mijn vrouw en wat fam heeft wifi wachtwoord maar kan deze natuurlijk even aanpassen is dat verstandig?
Sandertje
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Microtik heb ik nog nooit van gehoord dus dat zal het niet zijn denk ik.
Nick999
Expert
Expert
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes
Aanpassen van wachtwoord is altijd verstandig.

Dit is misschien handig om te lezen voor je hostingprovider:

USAGE WARNING

We're getting a lot of reports of spurious blocking caused by sites using the CBL to block authenticated access to smarthosts / outgoing mail servers. THE CBL is only designed to be used on INCOMING mail, i.e. on the hosts that your MX records point to.
If you use the same hosts for incoming mail and smarthosting, then you should always ensure that you exempt authenticated clients from CBL checks, just as you would for dynamic/dialup blocklists.
Another way of putting this is: "Do not use the CBL to block your own users".
Sandertje
topicstarter
Stamgast
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel erg bedankt !!1
Wifi wachtwoord is aangepast en zal dit doorspelen naar de provider!
kan ik behalve de volgende scans
bitdefender
avg
housecall
nog andere dingen draaien om er zeker van te zijn dat er niets op de computer zit?
Fijne avond !
Nick999
Expert
Expert
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1078Likes
Ik denk niet dat dat veel effect heeft. Als bovenstaande niets vinden dan kun je vrij zeker zijn dat het systeem schoon is. Wellicht dat de hostingprovider je IP moet whitelisten van de spamtest. Laat maar weten of het allemaal lukt.
Jij ook fijne avond!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic