Hi,
Sinds een paar weken heb ik veel last van lag tijdens het gamen. Merk dit voornamelijk bij Call of Duty en Rocket League, ondanks dat de internetsnelheid wel voldoende is in metingen. Deze geven wel gewoon 500mb/s download snelheid aan.
Voor de zomervakantie is er een monteur langs geweest die zelf ook test heeft uitgevoerd en alles leek in orde. Het probleem is alleen helaas nog niet opgelost.
Heb al meerdere keren het modum proberen te herstarten en maak wel gebruik van een 5 a 10m lange UTP Cat5e kabel die rechtstreeks in het modum zit. Kom er alleen verder niet zelf uit.
Zou iemand mij hier verder mee kunnen helpen?
Hoor het graag en bij voorbaat dank.
Camiel
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vergeten te melden dat ik speel op de PS5 en niet op PC.
Heb er allemaal erg weinig verstand van dus hoop dat iemand mij kan helpen
Thanks!
ik ga er vanuit dat je dus een wit modem hebt met hedendaagse hoofdaansluiting. probeer is de DNS op je ps5 in te stellen op 8.8.8.8 / 8.8.4.4. mijn ervaring is dat bij rocket league je packet loss en lagg verdwijnt. CoD heb ik geen ervaring mee.
https://nl.androidhow.eu/hoe/hoe-ps5-dns-instellingen-te-wijzigen-eenvoudige-stappen-nieuw-2020/
Top ga ik proberen.
Dit is in ieder geval het modum wat ik heb.
Heb het veranderen van DNS geprobeerd alleen helaas heeft het geen invloed. Nog steeds packet loss en lag bij beiden spellen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.