rick63

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Probleem met Outlook en Ziggo mail instellen

Hoi! Wij hebben sinds kort Ziggo en alles werkt perfect. We krijgen alleen helaas Outlook niet aan de praat met Ziggo mail.

 

Wij hebben: Windows 10 en Outlook 2019. 

 

Wat wij hebben geprobeerd: Volgens de stappen van Ziggo de mail ingesteld met dus ook de instellingen van IMAP er bij. Daarnaast hebben wij ook geprobeerd gewoon met mail in te loggen en het wachtwoord en niet handmatig de IMAP instellingen in te vullen. We krijgen wel een testmail binnen van Outlook, maar dan krijgen we onderstaande foutmelding, deze hebben wij in de bijlage toegevoegd. 

 

Als wij dit instellen via het mail programma van Windows 10 zelf dan doet Ziggo het wel gewoon. Maar wij willen heel graag de mail in Outlook krijgen. Ook webmail van Ziggo doet het perfect. We hebben ook gekeken naar een oplossing en iemand zei dat wij de instellingen van UPCmail in moeten vullen bij de uitgaande mail. Dit hebben wij geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Hebben jullie de gouden tip? 😄 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Het zou ook nog eens een kuur van Outlook 2019 kunnen zijn, gebeurt zo nu en dan wel eens.

Heb je al de reparatieoptie van Outlook 2019 geprobeerd?

 

Zo nee, kun je altijd eens proberen.

Verwijderd is je Ziggo account wat je nu probeerde aan te maken voor zover daar nog iets van aanwezig is in Outlook.

Daarna Outlook geheel sluiten, en evt. andere Office applicaties.

Dan naar configuratiescherm, programma's en onderdelen, daar bij Office (of Outlook als die alleen staat) op Wijzigen klikken en dan repareren.

Of onderstaande procedure volgen:

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-office-toepassing-herstellen-7821d4b6-7c1d-4205-aa0e-...

 

Als dat gedaan is, dan nog eens proberen om het account aan te maken.

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Het zou ook nog eens een kuur van Outlook 2019 kunnen zijn, gebeurt zo nu en dan wel eens.

Heb je al de reparatieoptie van Outlook 2019 geprobeerd?

 

Zo nee, kun je altijd eens proberen.

Verwijderd is je Ziggo account wat je nu probeerde aan te maken voor zover daar nog iets van aanwezig is in Outlook.

Daarna Outlook geheel sluiten, en evt. andere Office applicaties.

Dan naar configuratiescherm, programma's en onderdelen, daar bij Office (of Outlook als die alleen staat) op Wijzigen klikken en dan repareren.

Of onderstaande procedure volgen:

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/een-office-toepassing-herstellen-7821d4b6-7c1d-4205-aa0e-...

 

Als dat gedaan is, dan nog eens proberen om het account aan te maken.

 

rick63
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het heeft gewerkt. Eerst de snelle methode, dat had geen resultaat, toen de online methode. Was aanvankelijk mijn hele office pakket kwijt maar kon deze weer downloaden. Alles stond er gelukkig nog in. Hierna kon ik probleemloos het Ziggo account toevoegen. Outlook pakte automatisch IMAP en klaar was kees (Rick in dit geval) Blij mee :)) Dank voor je hulp.

Wim.W

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb sinds vandaag met een bestaande account hetzelfde probleem, maar dan met Windows 10 en Outlook 2010. 

Als ik Office 2010 opnieuw installeer (zoals bij voorgaande oplossing), blijven dan de oude mails behouden?

Wat mij opvalt is dat de mailgeschiedenis van mail.ziggo.nl slechts terug gaat tot 20-4-2021, terwijl de outlook geschiedenis veel verder terug gaat.   20-4-02021 is de datum dat ik outlook op mijn iPhone heb geïnstalleerd.

Heeft Ziggo toen automatisch een nieuwe account aangemaakt?

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Als het IMAP is staan ze als het goed is op de server en blijven ze bewaard. Als het pop 3 is dan zijn het bestanden. Die kun je wel backuppen.

Ik heb zelf nog niet gezien dat bij een reparatie alles verwijderd werd.

 

Als de outlook geschiedenis verder terug gaat is er kans dat dit ofwel pop3 is ofwel dat dit lokaal opgeslagen is en van de server verwijderd. Dat kan gebeuren als je bijv. van pop3 naar imap wisselt.

 

Wim.W

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb pop3 

Wil dat zeggen dat mijn historie verdwijnt als ik Office verwijder en opnieuw installeer?

Of moet ik een nieuwe account aanmaken zoals de website adviseert.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Niet perse. Zolang je het gegevensbestand maar bewaard.

Veelal zit dat in "Mijn Documenten/Outlook-bestanden" en heet dan outlook.pst of heeft de naam van je mail adres maar is een .pst bestand. Die zou ik sowieso even backuppen, altijd handig.

 

Maar nogmaals, verwijderen is niet altijd nodig bij reparatie en als het automatisch gebeurt dan komt normaliter ook altijd weer alles terug zoals het was.

 

Als je over wilt naar IMAP dan kan dat ook, maar dan zou ik voor de zekerheid gewoon het ophalen van de mail met het pop3 account uitschakelen en dan een nieuw account maken met IMAP. Als je dan alles over wilt zetten kun je evt. alle mails van je pop3 inbox naar je IMAP inbox gewoon slepen (kopiëren). Kan wel even duren want dat gaat ook met de server synchroniseren dan.

Hou er wel rekening mee dat er op een gegeven moment ook een limiet is aan de hoeveelheid mail die je op de server kunt hebben.

 

Tip: Gratis programma Mailstore Home. Kun je alle mails mee archiveren en op usb stick, externe harddisk, gewone harddisk of NAS zetten. Leuk is dat je ook via dat programma altijd in de mails kunt kijken of dingen in mails terug kunt zoeken. Is ook een Nederlandse taalmodule voor.

Raad ik sowieso iedereen aan om een backup te maken van mails die je wilt bewaren en daar is dat ideaal voor.

Ifor

Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi hier hetzelfde, schone installatie w11 en wil mijn email instellen krijg ik steeds de melding ër is iets misgegaan"snap er geen bal meer van dit is zowel met pop als imap?

Wie weet hier de oplossing voor???

Ifor

Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook dit gedaan maar werk nog steeds niet!

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Ifor , wat ontzettend irritant dat je tegen dit probleem aanloopt. Fijn dat je onze Community hebt gevonden en dat onze leden je hiermee mogen helpen.

Heb je alle stappen op deze pagina al eens doorgenomen?


Ik zie dat @Richard G. destijds de topic starter enorm heeft geholpen. Mogelijk kan hij je helpen hiermee.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Hallo @Ifor ik wil het (evt. met anderen hier) best nog wel eens proberen voor je.
Gaat het om exact dezelfde configuratie of gebruik je Windows 11 of een andere Office versie misschien?
Wat gaat er precies is en wat zijn de foutmeldingen die je ziet?
Evt. je e-mail adres en ip adres maskeren als je afbeeldingen plaatst.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Ifor , het is alweer een paar dagen erg stil in dit topic. Heb je de reactie van @Richard G. gezien? Mocht je inmiddels de oplossing hebben gevonden, laat je het ons dan weten?

Uitgelicht topic