Sinds de installatie van de Connectbox Giga werkt mijn Buffalo Linkstation LS-LX NAS niet meer. Ik kan via de web interface wel inloggen en evt. instellingen wijzigen, maar de shared folder kan ik niet meer openen via de Buffalo NAS Navigator applicatie.
Wie kan mij op weg helpen naar een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het probleem is ontstaan na vervanging van het modem. Daar moet eerst gezocht worden wat er eventueel veranderd is. Ga niet gelijk allerlei instellingen veranderen, kans is dan dat andere problemen een oplossing bemoeilijken, het heeft toch gewerkt.
Wat kan er nog meer gelijktijdig veranderd zijn?
Controleer de LinkStation
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je de share via SMB en het IP-adres bereiken, dus bijvoorbeeld \\192.168.178.10\share\ op Windows of smb://192.168.178.10/share/ op macOS? Ik zie niet direct een reden om hiervoor een aparte applicatie te gebruiken.
Dank. maar nee, dat werkt niet, je wordt dan weer teruggestuurd naar .../static/index.html. Dat is het admin aanlog scherm. Dus ik weet dat de NAS online is, maar ik kom niet bij de bestanden.
Als ik mij niet vergis heb ik gelezen dat de Connectbox dit soort randapparatuur op een of andere manier niet toelaat op het netwerk?
De test die ik noemde in mijn vorige reactie, voer je niet in de webbrowser uit, maar via de Verkenner (Windows) of Finder (macOS). De directory share/ was een voorbeeld. Je zou in ieder geval met de root moeten kunnen verbinden, dus bijvoorbeeld \\192.168.178.10\ of smb://192.168.178.10/.
Binnen het LAN wordt niets geblokkeerd door de modemrouter.
Goedemorgen @mcspool, ben je er uit gekomen met het advies van @tobiastheebe? Wij zijn heel erg benieuwd!
@tobiastheebe, dank wederom. Maar ook dat werkt niet - zie screenshot hieronder:
De probleemoplosser van Windows geeft aan dat het probleem niet kan worden opgelost.
Zijn er nog andere opties?
Hallo @Lotte, nee zie mijn bericht hierboven. Kun jij wat met de foutcode?
Doordat je een nieuw modem hebt heb je ook een nieuw LAN/Wifi netwerk. Mogelijk staat daardoor je netwerk van de PC op openbaar en moet dat omgezet worden naar Prive/thuisnetwerk.
kijk op onderstaande pagina
of:
Profiel Openbaar zou alleen een effect moeten hebben op inkomende verbindingen naar de PC, niet op uitgaande verbindingen, zoals hier van PC naar NAS.
In dit topic op de Microsoft Community staat een mogelijke oplossing voor 0x8004005.
Klopt, maar windows heeft wel vaker problemen met WS-Discovery en SMB protocollen. Vaak ook met een mix van besturingsystemen. Buffalo Linkstation zal wel op Linux gebaseerd zijn.. Het zou zomaar kunnen dat het wel een oplossing kan zijn.
Dank je @Karel. het netwerk staat al ingesteld als privé netwerk. Probleem blijft bestaan.
@tobiastheebe SMB 1.0/CIFS File Sharing Support stond al uit, probleem blijft bestaan.
Het probleem is ontstaan na vervanging van het modem. Daar moet eerst gezocht worden wat er eventueel veranderd is. Ga niet gelijk allerlei instellingen veranderen, kans is dan dat andere problemen een oplossing bemoeilijken, het heeft toch gewerkt.
Wat kan er nog meer gelijktijdig veranderd zijn?
Controleer de LinkStation
Hallo Karel, dank!
Het inschakelen van SMBv1 werkt, ik kan nu weer bij de bestanden op mijn LinkStation. Misschien maar eens aan upgraden gaan denken ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.