1
Vraag
2
Reacties
Gras

Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Probleem in eindversterker/straatkast? Begonnen op heetste dag 19 juli 2022

 

Sinds 19 juli heb ik zeer regelmatig verbindingsproblemen. De connectbox  (TG2492LG-ZG)  is het signaal kwijt en reset zichzelf elke keer. Soms meerdere keren per uur. Alle groene lampjes gaan weer aan, en het duurt minuten voordat ik weer verder kan.  Op zijn zachts gezegd niet ideaal in een huishouden waar twee mensen thuis werken en we nu noodgedwongen maar uitwijken naar andere locaties.

Maar hoe regelmatig is regelmatig? Er lijkt een redelijke relatie met het weer te zijn.  Op 19 juli was het zeer heet, de straatkast staat vol in de zon, wordt zeer warm,  en zodra het zonnig/warm wordt zoals ook afgelopen eerste week augustus  is het ellende. 's Avonds lijkt het wel weer OK

'Warmteprobleem' leek me vreemd, maar enige zoekopdrachten leren me dat straatkastproblemen (warm metaal/corrosie) vaker voorkomen.  De connectbox zelf lijkt me niet het probleem, die zou dan ongeacht het tijdstip problemen moeten geven?  Enige tips.  Het lijkt mij toch echt de aansluiting in de straatkast of de kabel (die er denk ik al 40 jaar ligt).

NB ik wilde kijken naar de netwerkdiagnose, http://192.168.178.1, maar kom dan ik een scherm 'welkom bij de installatie van uw connectbox'. Gewoon doorgaan?

 

Screenshot_20220805-104837.jpg

 

Gebundeld downstream 1

Gras_0-1659693411314.png

 

gebundeld downstream 2

Gras_1-1659693516908.png

 

upstream

Gras_2-1659693583527.png

wat historie (alleen vanmorgen, kan blijkbaar niet verder terug)

Gras_4-1659693923300.png

 

 

 

 

 

 

26 Reacties 26
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Gras Hartelijk dank voor je terugkoppeling! En fijn dat de oorzaak nu gevonden is. Ik lees in de monteursbon inderdaad terug dat er een kabelschadeticket (Ticketnummer: KBS-232339) is aangemaakt voor herstel door de aannemer  (BAM Telecom) in de regio. Aangezien dit qua vergunning en bodemonderzoek nog even kan duren is het fijn dat je vervangende Vodafone toegang gekregen hebt. We houden het topic open tot de schade is opgelost. Laat je weten hoe het verder verloopt?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Gras. Het duurt allemaal een tijdje! Ik zie dat er in elk geval bodemonderzoek gedaan is en er een vergunning is aangevraagd. Langzaam maar zeker worden de stappen gezet! 

Gras
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Het duurt inderdaad al even (de BAM medewerker was hier 24 augustus). Vergunning is normaal 6 tot 8 weken? Nog niets gehoord over planning. Zou wel wenselijk zijn als alles binnenkort weer normaal functioneert

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Gras Vandaag heb ik even opnieuw contact opgenomen met de aannemer. Er is vanuit de gemeente gevraagd om aanvullend bodemonderzoek voordat de vergunning om te mogen gegraven verstrekt wordt. Het traject hiervoor loopt inderdaad en de tijd die hiervoor staat is inderdaad tussen de 6 a 8 weken, afhankelijk van hoe snel de vergunningen rond zijn. Dit helaas niet te bespoedigen, de aannemer is hierbij helaas ook afhankelijk van de procedures binnen de gemeente.  De aannemer neemt contact op voor het plannen van een afspraak zodra de er groen licht is vanuit de gemeente. We houden dit topic in ieder geval open totdat het allemaal is opgelost. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Gras Inmiddels heb ik van de aannemer begrepen dat de kabelschade op 29 november 2022 hersteld is. We zijn heel benieuwd naar jouw bevindingen na het herstel aan de kabel. Werkt alles naar wens?

Gras
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Een beetje late reactie. 😁  Ja, sinds november werkt alles weer naar behoren. De mannen van BAM hadden binnen no-time 25 meter straat open, nieuwe kabel aangesloten en de de straat weer dicht. Een uurtje /anderhalf uur?  De aannemer had  meer last van een nogal langdurige vergunning aanvraag. Boven de 15(?) meter moest er graafvergunning komen met o.a. schoongrond-verklaring.  Een wat overbodig onderzoek aangezien de straat net open geweest was voor vervanging bekabeling straatverlichting (waarbij mijn kabel beschadigd werd). Maar dit soort beschouwingen kan ik beter aan vergunning verstrekker gem. Alkmaar melden.  

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Gras Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ontzettend fijn dat het probleem is opgelost door aannemer BAM. Voor de periode van storing heb ik conform onze garantieregeling een vergoeding voor je aangevraagd. De credit zal na goedkeuring worden verrekend met de volgende facturen. Laat je het weten als wij verder nog ergens mee kunnen helpen? We zijn in iedergeval heel blij dat je de verbinding weer zonder problemen kunt gebruiken. 😉 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic