Sinds 19 juli heb ik zeer regelmatig verbindingsproblemen. De connectbox (TG2492LG-ZG) is het signaal kwijt en reset zichzelf elke keer. Soms meerdere keren per uur. Alle groene lampjes gaan weer aan, en het duurt minuten voordat ik weer verder kan. Op zijn zachts gezegd niet ideaal in een huishouden waar twee mensen thuis werken en we nu noodgedwongen maar uitwijken naar andere locaties.
Maar hoe regelmatig is regelmatig? Er lijkt een redelijke relatie met het weer te zijn. Op 19 juli was het zeer heet, de straatkast staat vol in de zon, wordt zeer warm, en zodra het zonnig/warm wordt zoals ook afgelopen eerste week augustus is het ellende. 's Avonds lijkt het wel weer OK
'Warmteprobleem' leek me vreemd, maar enige zoekopdrachten leren me dat straatkastproblemen (warm metaal/corrosie) vaker voorkomen. De connectbox zelf lijkt me niet het probleem, die zou dan ongeacht het tijdstip problemen moeten geven? Enige tips. Het lijkt mij toch echt de aansluiting in de straatkast of de kabel (die er denk ik al 40 jaar ligt).
NB ik wilde kijken naar de netwerkdiagnose, http://192.168.178.1, maar kom dan ik een scherm 'welkom bij de installatie van uw connectbox'. Gewoon doorgaan?

Gebundeld downstream 1

gebundeld downstream 2

upstream

wat historie (alleen vanmorgen, kan blijkbaar niet verder terug)