Bastiaensen

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Probleem communicatie internet met Connectionbox en PC

Onlangs nieuwe Connectionbox geplaatst. PC direct aangesloten met kabel op 1 van de 4 poorten van de  Connectionbox. Andere poorten aangesloten op andere applicaties.  Eerste dag aan de praat gekregen, echter na telkens afsluiten en opstarten PC geen internetverbinding.   Lampjes blijven wel branden bij poort maar niet bij PC te zien, dus geen verbinding. Diverse maal kabel los en opnieuw aangesloten en een keer per toeval wel verbinding gehad,  maar nu totaal geen verbinding op deze manier aansluiten. Dezelfde kabel in andere laptop gestoken en ook daar geen verbinding. Meerdere kabels getest en probleem hetzelfde. Dan heb ik een Sonos Bridge aangesloten direct op Connectionbox, en de kabel van PC direct op de extra poort van Bridge zelf.  Nu werkt de PC wel, maar de Bridge zelf maakt geen verbinding met Sonos communicatie.   Ik vermoed dat het probleem dat er iets verkeerd gaat met IP-adressen. 

Tot vorige week gebruikte ik daar een oude Cisco modem van Ziggo, en laatste tijd af en toe dat internet verbinding uitvalt. Daarom een Connectionbox aangeschaft van Ziggo. 

Daarnaast heb ik nu ook de Deco-TP-Link Wifi boosters (3)  direct aangesloten op een van de poort Connectionbox. 

Worden IP-adressen "verdrongen" of wat anders? Deze staan allemaal op "dynamisch"

 

 

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Bastiaensen Fijn om te vernemen dat het de verbinding de afgelopen periode goed werkt! Mocht je onze hulp hier nog nodig hebben, dan weet je ons hier te vinden. 😉

 

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Of de resetknop achterop al eens 30 seconden ingedrukt gehouden?

Bastiaensen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je advies.  Al eerder meerdere keren de stroom eraf gehaald, maar was toen niet gelukt.

Dus gisteren nogmaals opnieuw de stroom eraf met alle kabelverbindingen nog in poorten Connext box) en Sonos Bridge, maar niet meer aan de praat te krijgen. 

Opnieuw alle kabels eruit gehaald en overal stroom eraf. Dan stroom erop en stap voor stap eerst PC aangesloten en opnieuw gestart, etc..   . Ook de Sonos Bridge er tussenuit gehaald en nu wel verbinding met internet.  Daarna de rest van applicaties aangesloten op de andere poorten. Daarna 10 x de PC herstart, etc. nog steeds verbinding.  En deze ochtend weer  gestart en deze keer direct wel verbinding. Ik blijf dit opvolgen en laat dit jullie weten over de status.

Volgende stap ga ik weer de Sonos Bridge aansluiten en kijken hoe dit blijft werken.

De  laatste tijd ook regelmatig dat gedurende de nacht periode de Sonos via Bridge verbinding is weggevallen

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Bastiaensen

 

We zijn inmiddels alweer een paar dagen verder en ik ben zeer benieuwd hoe het nu gaat met de verbinding 🙂

Hou je ons hier op de hoogte?

Bastiaensen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sindsdien niet meer uitgevallen en laat de situatie nog deze week zoals het nu is.  Eind deze week nog wel de Sonos Bridge weer aan te sluiten, en dan kijken of dit wel of geen (IP) conflicten geeft.  

Ik houd jullie op de hoogte.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Bastiaensen Fijn om te vernemen dat het de verbinding de afgelopen periode goed werkt! Mocht je onze hulp hier nog nodig hebben, dan weet je ons hier te vinden. 😉

 

Uitgelicht topic