Vraag
Reacties
Oplossing
PKzoekthulp
Level 1

Probleem benaderen url's (websites) lukt niet via vaste bekabeling (via WIFI lukt het wel).

Via de vaste bekabeling (naar het Ziggo modem) wil mijn computer vele websites of zoekwoorden 'niet zoeken' c.q. ontslaat er bij de meeste de foutmelding: 'this page can't be reached'. (Er is gewoon internet, snelheid 200/20).

Wanneer ik switch naar WIFI -ook via ZIGGO- met dezelfde computer, dan is alles wel te bereiken.

E.e.a. is ontstaan na het laten monteren van het zoveelste nieuwe modem van Ziggo. (deze gaan het laatste half jaar diverse kapot). Men zegt dat het niet aan Ziggo ligt en zij het ook niet op kunnen lossen. (Instelling in Modem / Firewall of iets anders???)

Wij zijn benieuwd waar het wel aan ligt en hoe het op te lossen is, door wie dan ook?
We horen graag wat de opties zijn.... ik ben erg benieuwd!
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Simba24
Level 13
Hoi PKzoekthulp
Mijn eerste vraag is welk MacOs gebruik je?
Ga even naar Systeemvoorkeuren - Netwerk zoals jarielcaptain ook al vroeg en klik dan rechtsonder Geavanceerd aan.
Maak van beide schermen even een screendump en plaats ze hier.
Een screendump maak in de Mac met de voorvertoning.app en via het menu Archief - Maak schermafbeelding. Of via Hulpprogramma's, maar de eerste is makkelijker.
En kijk eens bij de tab Proxy's Daar heb je niets ingeschakeld?

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Om wat voor modem gaat het. Compal Connect Box CH letters of een Arris Connect Box.

Je kan bij inlog modem via je 192.168.178.1 adres kijken hoe de firewall staat en kijk is,of je IP Flood kan uitzetten, probeer het dan nog eens bekabeld.
0 Kudos
DennyW
Level 17
Heb je al de probleemoplosser geprobeerd of geprobeerd om het netwerk op nieuw te laten instellen ? ***EDIT: Dit betreft Windows 10. Ik ben -ten onrechte- uitgegaan van dit veel gebruikte besturingssysteem***

• Zorg eerst dat de PC de router verbonden is met een netwerkkabel.
  • Ga naar instellingen (het raderwieltje) en kies Netwerk en Internet.
  • Klik op Probleem oplossing voor netwerken en als dat niet helpt op Netwerk opnieuw instellen.
Zie afbeelding

Groet,
DennyW
PKzoekthulp
Level 1
Topicstarter
Nadere uitleg achtergrond:

Na grote stroomstoring regio Tilburg c.a. een half jaar geleden sneuvelen de modems van Ziggo om de haverklap. Soms, bij monteren van een nieuwe, zelfs twee in 1 middag (2x gebeurd). Niemand heeft adequate en afdoende antwoorden. De monteurs weten het zelf ook niet meer wijzen naar de computer, de switch (zonder switch rechtstreeks lukt het ook niet), geven aan dat ik bij de Apple-helpdesk te rade moet gaan of hier!

Ander extra probleem is er dat de printer het smtp.ziggo adres niet meer kan benaderen waardoor scans naar onze mailadressen ook niet meer werken. Antwoord: dan moet je bij de helpdesk van HP gaan informeren.
0 Kudos
DennyW
Level 17
PKzoekthulp wrote:

Na grote stroomstoring regio Tilburg c.a. een half jaar geleden sneuvelen de modems van Ziggo om de haverklap. Soms, bij monteren van een nieuwe, zelfs twee in 1 middag (2x gebeurd). Niemand heeft adequate en afdoende antwoorden. De monteurs weten het zelf ook niet meer wijzen naar de computer, de switch (zonder switch rechtstreeks lukt het ook niet), geven aan dat ik bij de Apple-helpdesk te rade moet gaan of hier!

Ander extra probleem is er dat de printer het smtp.ziggo adres niet meer kan benaderen waardoor scans naar onze mailadressen ook niet meer werken. Antwoord: dan moet je bij de helpdesk van HP gaan informeren.

PKzoekthulp
Mocht de hierboven gegeven tip werken voor de PC/Laptop, kan je daarna de printerdriver de-installeren en de printer daarna weer opnieuw kenbaar maken (net alsof deze nieuw uit de doos komt).

Groet,
DennyW
0 Kudos
PKzoekthulp
Level 1
Topicstarter
xGarfieldx-Dave Geen idee welk modem het is? Tja en zelf de modem-instellingen gaan wijzigen, da's ook wat. Ik verwacht echt dat het daar zit en niet in mijn computer, tenzij er een piekspanning moet zijn geweest en er iets kapot is gegaan? Men heeft, naar eigen zeggen, op afstand de firewall uitgezet... zonder resultaat. (En of ik daar blij van moet worden??) Het klinkt wel heel aannemelijk dat het TOCH daar moet zitten.

DennyW Probleemoplosser nog niet geprobeerd, kan ik jouw afbeelding ook mijn Mac?
0 Kudos
DennyW
Level 17

DennyW Probleemoplosser nog niet geprobeerd, kan ik jouw afbeelding ook mijn Mac?

Nee, helaas niet. De afbeelding is iets van Windows10. In het MAC OS ben ik niet zo thuis, dat valt onder de expertise van Huistijger

Groet ,
DennyW
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
PKzoekthulp Piekspanning hou op ik ken het probleem, maar ik kan na een nieuw modem van Ziggo wel weer verder. Zowel bekabeld als Wifi. Het moet zoals DennyW al zegt in het modem liggen, wel moet ik zeggen dat Ziggo je modem niet op afstand mag regelen, en opties en instellingen wijzigen, dat is inbreuk op de privacy en dat hoort niet, wel mogen ze modem uitlezen en streams bekijken en de updates uitvoeren, maar ondanks dat hoop dat Huistijger iets kan betekenen.

We houden topic in de gaten. Genoeg hulp in het topic.
0 Kudos
jarielcapitain
Level 13
PKzoekthulp wrote:

Je kan de modem bereiken via wifi.(192.168.178.1)
Log in de modem
Selecteer verbonden apparaten
De "Imac/macbook" zal zichtbaar dan kunnen zijn. Noteer het IP address en de netwerksnelheid 1000 Mbs of 100Mbs indien zichtbaar.

Voor de "Imac/macbook" selecteer systeem voorkeuren >> Netwerk. Indien er een netwerkverbinding is zie je volgende plaatje (Engels)
Sluit dit aan rechtstreeks aan op de Lan poort van de modem. Ik wil graag weten of er een ethernet bekabelde netwerk verbinding is

Er is gewoon internet betekent niet veel voor mij. Het kan natuurlijk ookdat je netwerk kaart in de "Imac/macbook" kapot is gegaan. Geef ook iets meer detail wat je heb aan apparatuur.
Simba24
Level 13
Hoi PKzoekthulp
Mijn eerste vraag is welk MacOs gebruik je?
Ga even naar Systeemvoorkeuren - Netwerk zoals jarielcaptain ook al vroeg en klik dan rechtsonder Geavanceerd aan.
Maak van beide schermen even een screendump en plaats ze hier.
Een screendump maak in de Mac met de voorvertoning.app en via het menu Archief - Maak schermafbeelding. Of via Hulpprogramma's, maar de eerste is makkelijker.
En kijk eens bij de tab Proxy's Daar heb je niets ingeschakeld?

PKzoekthulp
Level 1
Topicstarter
Huistijger Het is MacOsSierra. Bedankt voor je input.... ik zie al veel waardes zijn -bij mij- niet ingegeven. (Via DHCP / subnetmasker en router).
Wanneer ik identieke waardes invul kom ik er volgens mij al! Super bedankt...

nu nog verder kijken naar het printer-scan probleem en verzenden naar onze mails via de niet gemaakte connectie via smtp.ziggo.nl ...