1
Vraag
2
Reacties
Jeryanmi

Level 7
  • 185Posts
  • 6Oplossingen
  • 64Likes

Probleem Wi-Fi en HP Printer ENVI 6010

Beste leden,

 

Probleem met Wi-Fi en mijn HP printer ENVI 6010. Volgens een medewerker van HP die ik vanmorgen heb gesproken mag het wachtwoord van het Ziggo Modem en de TP-links niet hetzelfde zijn als van de printer en dat is nu wel het geval. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De printer moet verbinding maakt met de wifi van het Modem of van de TP-link. Daarbij zijn de SSID en het wachtwoord van belang.

 

Als de TP-link in Access Point mode staat kan je op het Modem en TP-link hetzelfde SSID en hetzelfde wachtwoord gebruiken.

 

Echter staat de TP-link in router mode dan moeten om problemen met bereikbaarheid van de printer het Wifi SSID verschillen, het wachtwoord mag gelijk zijn. Maar dan moet je het SSID gebruiken van de TP-link om je printer te verbinden aan je LAN waar ook je computer mee verbonden zal zijn. En verder geen apparaten anders dan je TP-link aan het modem verbinden.

Bekijk in context

Jeryanmi
Topicstarter
Level 7
  • 185Posts
  • 6Oplossingen
  • 64Likes

Beste Lycke,

Het is inmiddels een vol boek geworden met hetgeen er op mij af komt. Ik begin met de problemen die ik ondervond met de printer die ik al 2 jaar had en ineens de geest gaf. Gebeld met HP het wordt een omruiling nieuwe leveren en probleem ophalen. Printer aangesloten zoals het hoort met WiFi, werkt niet gebelt ik moest diversen handelingen uitvoeren om de WiFi werkend te krijgen. De retour printer heeft 2 jaar gewerkt met WiFi en er zijn alleen 3 TP-Links bijgekomen in huis. Ziggo gebelt alles staat prima bij u thuis geen probleem gevonden. Diversen medewerkers van HP gesproken 5gh moest uit alleen 2.4 etc. Ik was er helemaal klaar mee de printer werkt nu op USB. Fijn weekend leden.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je de Deco's gebruikt, dan is het aan te bevelen om de wifi van het modem uit te zetten.

De Deco's kunnen een eigen netwerk hebben als het modem, als je de Deco's niet in access point hebt staan.

 

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Jeryanmi
Topicstarter
Level 7
  • 185Posts
  • 6Oplossingen
  • 64Likes

Sorry, het wachtwoord van de printer wifi en tp links zijn hetzelfde.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De printer moet verbinding maakt met de wifi van het Modem of van de TP-link. Daarbij zijn de SSID en het wachtwoord van belang.

 

Als de TP-link in Access Point mode staat kan je op het Modem en TP-link hetzelfde SSID en hetzelfde wachtwoord gebruiken.

 

Echter staat de TP-link in router mode dan moeten om problemen met bereikbaarheid van de printer het Wifi SSID verschillen, het wachtwoord mag gelijk zijn. Maar dan moet je het SSID gebruiken van de TP-link om je printer te verbinden aan je LAN waar ook je computer mee verbonden zal zijn. En verder geen apparaten anders dan je TP-link aan het modem verbinden.

Jeryanmi
Topicstarter
Level 7
  • 185Posts
  • 6Oplossingen
  • 64Likes

Beste Karel en Bert,

Ik ga aan de slag met jullie reactie en laat weten of het gelukt is, fijne avond verder. 

Jeryanmi
Topicstarter
Level 7
  • 185Posts
  • 6Oplossingen
  • 64Likes

Goedemorgen Karel,

 

De TP-Links 3x van Ziggo staan in Access Point. Maar het wachtwoord van het Ziggo modem is uitgezet door een medewerker van Ziggo?

Jeryanmi
Topicstarter
Level 7
  • 185Posts
  • 6Oplossingen
  • 64Likes

Goedemorgen Bert,

De TP-Links 3x staan in Access Point én het wachtwoord van het modem is uit daar ga ik van uit na een gesprek met een medewerker van, Ziggo?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Geen idee of de wifi van het modem is uitgezet.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Waarschijnlijk haal je met wat je noemt wachtwoord het wifi-wachtwoord en wifi-naam SSID (dus de naam van Wifi netwerk) door de war.

 

Als op het je op het Smart Wifi modem/Connectbox het Wifi uit wil zetten of controleren of het uitgezet is dan moet je daarop inloggen. (http://192.168.178.1)

Ga dan naar Geavanceerde instellingen -> Draadloos ->Draadloos signaal en zet een vinkje bij “2,4 GHz wifi uitgeschakeld” en “5 GHz wifi uitgeschakeld”. En vergeet niet daarna op “instellingen opslaan” te klikken. 

 

In je printer moet je de Wifi-naam SSID en het Wifi-wachtwoord invullen zoals het in de TP-link is geconfigureerd.

Jeryanmi
Topicstarter
Level 7
  • 185Posts
  • 6Oplossingen
  • 64Likes

Beste Karel, 

 

Ga uitvoeren. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Is het gelukt, @Jeryanmi? 🙂 

Jeryanmi
Topicstarter
Level 7
  • 185Posts
  • 6Oplossingen
  • 64Likes

Beste Lycke,

Het is inmiddels een vol boek geworden met hetgeen er op mij af komt. Ik begin met de problemen die ik ondervond met de printer die ik al 2 jaar had en ineens de geest gaf. Gebeld met HP het wordt een omruiling nieuwe leveren en probleem ophalen. Printer aangesloten zoals het hoort met WiFi, werkt niet gebelt ik moest diversen handelingen uitvoeren om de WiFi werkend te krijgen. De retour printer heeft 2 jaar gewerkt met WiFi en er zijn alleen 3 TP-Links bijgekomen in huis. Ziggo gebelt alles staat prima bij u thuis geen probleem gevonden. Diversen medewerkers van HP gesproken 5gh moest uit alleen 2.4 etc. Ik was er helemaal klaar mee de printer werkt nu op USB. Fijn weekend leden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic