1
Vraag
2
Reacties
bertscholtes659

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Privacywaarschuwing bij wifi: Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS verkeer

Beste mensen,

 

Ik zie dat jullie al eerder bezig zijn geweest met de Privacywaarschuwing op bv een Ipad.

Mij is niet duidelijk of ik iets moet doen en wat.

Is mijn net werk niet meer veilig?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ha-ns

Level 5
  • 47Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Hallo @bertscholtes659 ook ik heb dit probleem met de iphone en ipad met ios 15.1 let wel ik ben sinds 1september weg bij Ziggo en zit bij T Mobile met een Zyxel T50 router dsl verbinding. Ook deze geeft via wifi deze melding.

 

Het blijkt gewoon een Apple dingetje die voorop loopt in nieuwe dingen waar providers met hun routers nog niet zijn ingesteld. Mocht je deze melding weg hebben toestel uit en weer aan maar meestal naar een tijdje komt deze weer terug. Hoop je hiermee enigszins gerust heb gesteld. 

 

Zolang er geen melding bij je wifi weak security signal staat en alles staat op wpa 2 plus zelf niks aan de fabrieksinstellingen heb veranderd dan zit het wel goed. Lees op deze community, kpn community en t mobile community deze issue voorbij komen.

 

Apple heeft weer lopen klooien met allerlei privacywaarschuwingen in hun software heeft te maken met doh en dot https ondersteuning ga me niet vragen wat dat inhoud daar moet ik me in gaan verdiepen. Weet wel dat in ios 14.0 deze issue ook speelde en ergens in 14.2 weer voorbij was.

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Community Moderators meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Welke melding krijgt u dan?

bertscholtes659
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij het wifi adres staat: Privacywaarschuwing.

Verder als ik op deze wifi verder klik.

 

Verschijnt een lange tekst:

"Dit netwerk blokkeert versleuteld DNS-verkeer.

De namen van websites en andere servers waar je apparaat toegang heeft op dit netwerk worden mogelijk bewaakt en opgenomen door andere apparaten op dit netwerk

bertscholtes659
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

klop.klop Pasi. Ben je er nog.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @bertscholtes659! Welkom op de Ziggo Community! 

 Hmm gek dat je deze melding krijgt. Je kunt je modem eens van de stroom halen en daarna het wifi wachtwoord wijzigen. Hoe gaat het dan?

Ha-ns

Level 5
  • 47Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Hallo @bertscholtes659 ook ik heb dit probleem met de iphone en ipad met ios 15.1 let wel ik ben sinds 1september weg bij Ziggo en zit bij T Mobile met een Zyxel T50 router dsl verbinding. Ook deze geeft via wifi deze melding.

 

Het blijkt gewoon een Apple dingetje die voorop loopt in nieuwe dingen waar providers met hun routers nog niet zijn ingesteld. Mocht je deze melding weg hebben toestel uit en weer aan maar meestal naar een tijdje komt deze weer terug. Hoop je hiermee enigszins gerust heb gesteld. 

 

Zolang er geen melding bij je wifi weak security signal staat en alles staat op wpa 2 plus zelf niks aan de fabrieksinstellingen heb veranderd dan zit het wel goed. Lees op deze community, kpn community en t mobile community deze issue voorbij komen.

 

Apple heeft weer lopen klooien met allerlei privacywaarschuwingen in hun software heeft te maken met doh en dot https ondersteuning ga me niet vragen wat dat inhoud daar moet ik me in gaan verdiepen. Weet wel dat in ios 14.0 deze issue ook speelde en ergens in 14.2 weer voorbij was.

 

grijsaard

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Deze mededeling verdwijnt als ik iPhone of iPad opnieuw opstart. Echter na gebruik van SmartWifi app of de Deco app verschijnt de mededeling weer . Op zich niet vreemd: deze apps bekijken je netwerk en apparaten. Echter vreemd omdat deze apps uit de App Store komen en door de gebruiker geïnstalleerd zijn. Het is dus geen buitenstaander die kijkt.

 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic