1
Vraag
2
Reacties
clgcleophas

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Privacy scheiding uitzetten om Epson printer te verbinden

Ik krijg als mogelijke oorzaak van het niet via wifi kunnen verbinden van een epson printer : het uitzetten van de privacy-scheiding. Hoe doe ik dat ???  De eerdere suggesties geven geen goede oplossing

28 Reacties 28
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@clgcleophas Vaak helpt het om een HP printer opnieuw te installeren op een PC / laptop zoals de 1e keer, dan wordt de juiste verbinding weer gemaakt.

clgcleophas
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dankjewel voor het meedenken. Er zijn nu tig adviezen binnengekomen ( die overigens geen van allen helpen) Maar een antwoord op mijn oorspronkelijk gestelde vraag is er niet bij. n.l. "Hoe kan ik privacyscheiding uitzetten"

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat privacyscheiding zit er niet op en kun je dus ook niet uitzetten, Je wordt door Epson op het verkeerde been gezet. Je moet het ergens anders zoeken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Staat het modem wifi aan?

Staat je Deco als access point?

Heb je de Deco's geïnstalleerd als hier beschreven?

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@clgcleophas  schreef:

Dankjewel voor het meedenken. Er zijn nu tig adviezen binnengekomen ( die overigens geen van allen helpen) Maar een antwoord op mijn oorspronkelijk gestelde vraag is er niet bij. n.l. "Hoe kan ik privacyscheiding uitzetten"


Zoals @Steefb al schrijft dat kan niet met een Ziggo modem router, en zoals al eerder is genoemd is dat niet het werkelijke probleem. Die 'privacyscheiding' is deels wat wordt gebruikt voor de Ziggo wifispots, wie daarmee verbind wil niet dat dit toestel te 'zien' is door andere Ziggo klanten.

 

@clgcleophas 

U noemde eerder al dat er geen 'Airprinters' werden gevonden dat is dus een specifiek Apple IOS probleem. Uw model de Epson Expression Home XP-2200, vind ik niet in de lijst van ondersteunde printers terug. Ook bij deze leverancier staat er geen Airprint ondersteuning. Dat zal dus nooit gaan werken.

 

U zult moeten printen via de app van Epson zelf en eventueel via de WiFi direct methode.

De PC ziet de printer wel gaf u aan is de printer via usb aan de PC verbonden? Vanaf de pc printen gaat wel neem ik aan?

 

De Epson support voor dit model is magertjes. Daar vind ik niet of Airprint wordt ondersteund.

 

 

@Philipnl ik vermoed dat u toch een andere probleem heeft en zou u adviseren een nieuw topic te starten en daar zoveel mogelijk details delen in ieder geval welk merk en model printer en welk model modem/router u van Ziggo heeft.

 

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De privacy scheiding komt meestal voor als je via een gast wifi verbinding maakt. Het gast wifi vormt een wlan waarin de verbonden apparaten onderling geen verbinding kunnen maken maar wel met het internet.

 

En/of:

 

Op een windows computer zelf is het een instelling wat openbaar of prive netwerk wordt genoemd. Meestal krijg je de vraag als je een nieuwe verbinding maakt in windows of je wel of niet gezien wil worden en bestanden wil kunnen delen. Thuis zet je in windows netwerk op privé en als je onderweg verbinding maakt met “onbekende” netwerken zet je het op openbaar. https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-netwerk-wi-fi-of-priv%C3%A9-maken-in-windows-0460117...

 

Philipnl

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@RoWi. Klopt inderdaad. Bij mij werkte de WPS knop niet. Met WIFI direct kon ik in de printer inloggen en daar WIFI punt selecteren. Airprint lukt inderdaad niet. (xp-2100).

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Philipnl  schreef:

@RoWi. Klopt inderdaad. Bij mij werkte de WPS knop niet. Met WIFI direct kon ik in de printer inloggen en daar WIFI punt selecteren. Airprint lukt inderdaad niet. (xp-2100).


Voor de XP 2100 gaat hetzelfde op deze ondersteund geen Airprint dat staat verder los van het wel of niet kunnen verbinden met uw wifi netwerk.

 

Zie hier voor eventuele hulp

Wat bij u @Philipnl kan meespelen is het vinkje bij kanaal optimalisatie uw printer zou er moeite mee kunnen hebben dat 2,4 en 5 ghz wifi dezelfde naam hebben.

noke

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi,

I was having the same problem connecting both of my mac laptops to my epson xp2200. But I do have an android phone and with my android phone i downloaded the epson smart panel, you can add the wifi password through the app on your phone and it will connect the printer to the wifi directly. Once the printer is online your MAC laptop will recognize it through the app setup so you can skip all the WPS and connecting over wifi and directly add the printer after all those steps. I hope that helps! I had such a frustrating time so Im happy this worked without much effort

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic