1
Vraag
2
Reacties
clgcleophas

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Privacy scheiding uitzetten om Epson printer te verbinden

Ik krijg als mogelijke oorzaak van het niet via wifi kunnen verbinden van een epson printer : het uitzetten van de privacy-scheiding. Hoe doe ik dat ???  De eerdere suggesties geven geen goede oplossing

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@clgcleophas  schreef:

... Heeft het iets te maken met die knop ( WLAN?????) die bovenop het modem zit en die rood oplicht bij opnieuw opstarten en die je kunt "indrukken"????


Helaas heb ik het exacte type printer nog nergens kunnen vinden en/of gelezen, dat zou e.e.a. misschien makkelijker maken, want dan kunnen we de handleiding doorlezen.

Als de WPS knop rood blijft oplichten, dan is dat m.i. niet goed. Je zou verwachten dat als alles goed werkt ( of goed is ingesteld ) er geen blinkende rode leds te zien zijn. Dat gezegd hebbende, is er waarschijnlijk dus een probleem met WPS, wat natuurlijk invloed heeft op de netwerk verbinding. En laat nu juist dat het probleem zijn.

Misschien de printer geheel resetten ( terug naar fabriek instellingen ) en dan de installatie geheel opnieuw uitvoeren ?

I.p.v. de WPS functie te gebruiken, kan u vaak ook gewoon het betreffende Wifi netwerk kiezen en dan het wachtwoord invoeren. Dat is iets meer werk, maar zo wel beter zelf te controleren.

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat lijkt goed. 

U geeft via een bepaalde programma een print opdracht kunt u via die print opdracht de bewuste Epson printer selecteren?

 

Ik vermoed dat het hier fout gaat, nu dus achterhalen waarom.

Bekijk in context

28 Reacties 28
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@clgcleophas  schreef:

Ik krijg als mogelijke oorzaak van het niet via wifi kunnen verbinden van een epson printer : het uitzetten van de privacy-scheiding. Hoe doe ik dat ???  De eerdere suggesties geven geen goede oplossing


Hallo,

ik heb nog nooit van die melding gehoord. Waar ziet u die melding staan?

Welke printer probeert u met welke apparaat te verbinden ?

 

Maar na even wat zoeken, vind ik deze melding : Printen via wifi: privacyscheiding? Daarin staat:


@acoster  schreef:
Voor degene die het willen weten:

Privacy Separator (AP- of clientisolatie)
Met Privacy Separator (AP- of clientisolatie) worden alle draadloze apparaten die met uw WLAN-toegangspunt/-router zijn verbonden geïsoleerd gehouden. Dit betekent dat de draadloze apparaten geen verbinding kunnen maken met de andere apparaten in uw draadloze netwerk en dus geen gegevens kunnen verzenden naar en ontvangen van die andere apparaten.

Wanneer Privacy Separator (AP- of clientisolatie) is ingeschakeld, kunnen uw draadloze apparaten, zoals uw computer en printer, niet met elkaar communiceren. Als u een verbinding wilt opzetten tussen uw printer en andere apparaten, moet u uw WLAN-toegangspunt/-router anders instellen en Privacy Separator (AP- of clientisolatie) uitschakelen.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De standaard Ziggo modem routers kennen deze optie niet, zover ik weet, er valt dus niks aan of uit te zetten.

Welk model Epson? Welk model modemrouter van Ziggo? 

 

Het genoemde privacy scheiding staat los van het wel of niet kunnen verbinden met een wifi ssid.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Wat gebeurt er als je het modem eens 30 seconden van de stroom haalt?

Geen resultaat, dan de resetknop achterop 30 seconden ingedrukt houden voor een volledige reset.

 

Dat was bij anderen de oplossing. 

clgcleophas
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie. Maar dit is niet de oorzaak. Heb ik al gedaan en het probleem is niet opgelost.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@clgcleophas wat is het werkelijke probleem?

clgcleophas
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem is dat ik via wifi-netwerk geen verbinding kan maken met mijn printer, die ik recent geinstalleeerd heb op mijn pc. Dat zou te verhelpen zijn door een usb-aansluiting te gebruiken, maar dan kan ik niet vanaf mijn laptop, Ipad, of gsm printen ( geeft dan aan : "geen airprinters gevonden"       Let wel het printen gaat wel gewoon  met mijn  oude printer en dat gaat al jaren goed. Maar deze nieuwe printer doet dat dus niet

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@clgcleophas  schreef:

Het probleem is dat ik via wifi-netwerk geen verbinding kan maken met mijn printer, die ik recent geinstalleeerd heb op mijn pc. Dat zou te verhelpen zijn door een usb-aansluiting te gebruiken, maar dan kan ik niet vanaf mijn laptop, Ipad, of gsm printen ( geeft dan aan : "geen airprinters gevonden"       Let wel het printen gaat wel gewoon  met mijn  oude printer en dat gaat al jaren goed. Maar deze nieuwe printer doet dat dus niet


Hallo,

Hebt u, toen u de printer op uw pc installeerde, voor een USB verbinding of voor wifi gekozen ?

Waarschijnlijk hebt u, na de installatie, de printer verplaatst? Dan is het belangrijk is te weten hoe uw netwerk er uit ziet. Hebt u misschien een Deco wifi set en staat deze in router mode? Of hebt u misschien nog een extra router in uw netwerk ?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vervolg vraag is het wel een netwerk printer om exact welk model gaat het?  

 

Airprinter is een IOS ding daar kan ik weinig over noemen, mogelijk ondersteund deze Epson dat niet.

 

Die usb kabel zal niet veel oplossen of de computer waar de printer mee verbonden is moet altijd aanstaan.

clgcleophas
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor Uw antwoord. Het geeft echter geen soulaas. Natuurlijk heb ik voor wifi gekozen bij de installatie. En ik heb de printer niet verplaatst. Deze staat nog steeds sinds de installatie naast mijn pc waarop de installatie plaatsvond. Ik heb een wifi deco set. . Ik heb geen extra router. Zoals ik al schreef doet de oude printer het gewoon wel. We gebruiken nu deze oude printer voor draadloos afdrukken. En het gekke is dat de nieuwe printer ( die dus naast de pc staat waarop de installatie heeft plaatsgevonden het - soms- wel. Dat is dan dus ook draadloos.  Heeft het iets te maken met die knop ( WLAN?????) die bovenop het modem zit en die rood oplicht bij opnieuw opstarten en die je kunt "indrukken"????

clgcleophas
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor Uw vraag. Natuurlijk is het een netwerkprinter, zoals ik al in mijn vraag had aangegeven.. Bij de installatie is de wifi-stand gekozen en ook gerealiseerd  met routerkeuze en wachtwoord. En de usb-kabel geeft inderdaad geen soelaas, omdat je dan helemaal niet draadloos kunt printen. Zie ook mijn reactie aan Pasi

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@clgcleophas  schreef:

... Heeft het iets te maken met die knop ( WLAN?????) die bovenop het modem zit en die rood oplicht bij opnieuw opstarten en die je kunt "indrukken"????


Helaas heb ik het exacte type printer nog nergens kunnen vinden en/of gelezen, dat zou e.e.a. misschien makkelijker maken, want dan kunnen we de handleiding doorlezen.

Als de WPS knop rood blijft oplichten, dan is dat m.i. niet goed. Je zou verwachten dat als alles goed werkt ( of goed is ingesteld ) er geen blinkende rode leds te zien zijn. Dat gezegd hebbende, is er waarschijnlijk dus een probleem met WPS, wat natuurlijk invloed heeft op de netwerk verbinding. En laat nu juist dat het probleem zijn.

Misschien de printer geheel resetten ( terug naar fabriek instellingen ) en dan de installatie geheel opnieuw uitvoeren ?

I.p.v. de WPS functie te gebruiken, kan u vaak ook gewoon het betreffende Wifi netwerk kiezen en dan het wachtwoord invoeren. Dat is iets meer werk, maar zo wel beter zelf te controleren.

clgcleophas
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zie mijn eerdere reactie op dit bericht. Het is een Epson Expression Home XP-2200.  Ik heb deze oplossing ( hoewel dit als zodanig door Ziggo-community is aangegeven)  niet als oplossing geduid.  De oplossing ( het opnieuw resetten etc)  heb ik al verschillende malen gedaan. Zonder resultaat. Ik gebruik de WPS functie niet. Ik had alleen vermeld omdat deze knop op het modem even oplicht bij het installeren. En bij het installeren van de printer heb ik router en bijbehorend wachtwoord gebruikt voor de wifi-functie. Dus   jammer, maar geen bruikbare oplossing.  Bedankt voor het meedenken

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat het een netwerkprinter betrof is mij in eerdere reacties niet helemaal duidelijk geworden.

Voor de goede orde, het verbinden is vanaf de printer zelf gedaan.

 

Het enige wat op de pc hoeft te gebeuren is de printer toevoegen daar hoeft in principe weinig geïnstalleerd te worden. 

 

Nu lees ik dat u een decoset heeft hoe is deze ingesteld als accespunt of als router mogelijk zit hier het euvel in, echter zou uw oude printer dan ook problemen moeten geven. Ik ga eerst de handleiding eens doorkijken. Dat oplichten van die wps knopt lijkt niet goed.

clgcleophas
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De printer staat erin met de toevoeging ( netwerkprinter). Ik ben benieuwd naar Uw verdere advisering.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Waar staat deze in, bedoeld u daarmee de app van de Deco units, bij de verbonden apparaten?

clgcleophas
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De printer staat in de pc in de lijst met apparaten . En heeft als toevoeging : "netwerkprinter"

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat lijkt goed. 

U geeft via een bepaalde programma een print opdracht kunt u via die print opdracht de bewuste Epson printer selecteren?

 

Ik vermoed dat het hier fout gaat, nu dus achterhalen waarom.

Philipnl

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb je inmiddels een oplossing gevonden? Heb ook een Epson printer die ik niet gekoppeld krijg aan de Ziggo modem. 

clgcleophas
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee wel allerlei goedbedoelde adviezen,  maar geen oplossing. Het gekke is dat de printer het wel doet als ik op mijn pc een printopdracht geef ( draadloos),  maar dan houdt het op. Als ik via mijn laptop wil printen kan die de printer niet vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic