1
Vraag
2
Reacties
Toon

Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

Printer wil niet online

Onlangs ben ik in bezit van een set TP-Link Deco M4 wat goed werkt.

Echter ik heb een probleem mijn printer HP Deskjet 2710 maakt geen verbinding met de deco.

Het configuratiescherm van de printer meldt controleer of u in het zelfde netwerk zit, overige apparaten welke op de deco zitten aangesloten krijgen een ip adres wat in de goede reeks zit 192.168.178.

De decos staan als AP in het netwerk de modem is een compal.

Wie weet raad onderstaand log gevens van de deco.

 

Sat Oct 2 09:33:05 2021 daemon.err nrd[5401]: estimatorCmnHandleBeaconReportEvent: Invalid beacon report for DC:F7:56:1D:68:C0

Sat Oct 2 09:33:11 2021 daemon.err nrd[5401]: triggerMonSteering: Failed to get uplink rssi for DC:F7:56:1D:68:C0

Sat Oct 2 09:33:35 2021 daemon.notice nrd[5401]: estimatorPerformMeasurement: Do 11k measuremrent for DC:F7:56:1D:68:C0 on channel 36 from serving BSS APId 255 ChanId 2 ESSId 1

Sat Oct 2 09:33:35 2021 daemon.err nrd[5401]: estimatorCmnHandleBeaconReportEvent: Invalid beacon report for DC:F7:56:1D:68:C0

Sat Oct 2 09:33:41 2021 daemon.err nrd[5401]: triggerMonSteering: Failed to get uplink rssi for DC:F7:56:1D:68:C0

Sat Oct 2 09:34:05 2021 daemon.notice nrd[5401]: estimatorPerformMeasurement: Do 11k measuremrent for DC:F7:56:1D:68:C0 on channel 36 from serving BSS APId 255 ChanId 2 ESSId 1

Sat Oct 2 09:34:05 2021 daemon.err nrd[5401]: estimatorCmnHandleBeaconReportEvent: Invalid

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Toon
Topicstarter
Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

Allen bedankt voor de hulp.

Het probleem zat in een switch tussen het ziggo modem en de deco, rechtstreeks op het modem aangesloten en de printer werkt nu weer. Dave proficiat met je partner.

Groet, Toon.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Probeer het eens via deze optie HP printerinstellingen (wifinetwerk) 

 

Anders als er een WPS knop op zit druk die in en ga naar de Deco App en dan naar E0236806-D069-4656-8005-FC1EFA89A022.jpegDCF0AB17-575E-479D-8144-DF925D829091.jpeg

Toon
Topicstarter
Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

Dave,

Bedankt voor je reactie.

Ik blijf met een ip adres conflict zitten, de printer verbreekt daarom de verbinding. Het resulteert soms in een reboot van de modem. Zou het raadzaam zijn een ubee modem te vragen. Deze heeft wel geen wifi maar dat kan worden opgevangen door de deco's.

Of is dit geen goed idee. Ik nu de printer via usb met een pc verbonden zodat ik kan printen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is de HP al een keer terug gezet naar de fabrieks instellingen soms helpt een schone instalatie, wat ook problemen kan geven is dat 2,4 en 5ghz dezelfde naam hebben, dat is op te lossen door tijdelijk 5 ghz uit te zetten in de Deco app, de wifi procedure doorlopen daarna 5 ghz weer aan.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Probeert u één ( of een mix ) van de onderstaande opties eens :


Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk

 


M.b.t. de Deco M4, leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO


Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik heb mijn printer via Lan instellingen op Mac Adress van mijn hoofd Deco gezet en dan is het conflict over.

Lan instellingen/Overige instellingen dan naar Wifi gaan waar je de naam ziet staan die aanklikken dan moeten er 3 Mac adressen tevoorschijn komen verbind hem met de bovenste (de eerste) en je kan printen. Even in de handleiding kijken hoe je bij de Mac adres kan komen en lees zekers topic van @Pasi  even door.

 

sorry voor late reactie mijn partner is jarig en hele dag inloop visite.

Toon
Topicstarter
Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

Allen bedankt voor de hulp.

Het probleem zat in een switch tussen het ziggo modem en de deco, rechtstreeks op het modem aangesloten en de printer werkt nu weer. Dave proficiat met je partner.

Groet, Toon.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Dave!  schreef:

...sorry voor late reactie mijn partner is jarig en hele dag inloop visite.


Ach, als dat geen goede reden is om wat later te reageren, dan weet ik het niet meer. Dus niet iets, om je daarvoor te verontschuldigen.

Gefeliciteerd @Dave! en je partner natuurlijk !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic