1
Vraag
2
Reacties
AdenAnja

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Printer werkt niet na plaatsen router

nadat er een router naast onze mediabox is aangesloten door een monteur van Ziggo, werkt onze printer niet meer. De laptop kan de printer niet vinden.        Een familielid heeft via teamviewer geconstateerd dat

Er zijn nu minstens 2 IP subnets actief

deze subnets routeren onderling niet

Kunnen alle SSID's dezelfde DHCP range uitdelen (in 1 en hetzelfde subnet)

Bij de helpdesk, en de chat weten ze het ook niet. En wij zijn zelf niet zo heel handig met de computer.

Kan iemand helpen svp?

 

 

 

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Pasi

Level 19
  • 10547Posts
  • 507Oplossingen
  • 5932Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Als er een extra router is geplaatst, dan wordt er een extra, apart netwerk gemaakt ( het tweede subnet ).
Alle items aangesloten ‘achter’ een router, kunnen met elkaar communiceren. Maar apparatuur die voor de router zit, ziet de apparatuur achter de router niet.
Het is dus mogelijk dat uw laptop ‘achter’ router 1 zit en de printer ‘achter’ router 2. Zonder extra configuratie, gaat de laptop dus nooit de printer 'zien’.

Waarom is er een extra router geplaatst?

Als het voor het uitbreiden van het aantal netwerk aansluiting is gedaan, dan kan men beter een switch plaatsen ( of de router in AP mode zetten ).
Aangezien het door een Ziggo monteur gedaan is, zal deze wel een goede reden hebben.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hallo @AdenAnja! Een warm welkom op onze Ziggo Community! 

Heel jammer dat de printer niet meer werkt, sinds er een router is aangesloten! Zoals @Pasi aangeeft, dan het zijn dat de apparaten niet met elkaar kunnen communiceren door de opstelling. 
Zou je bovenstaande eens kunnen controleren? Anders kun je je router als Access point gaan gebruiken of ons modem in bridge modus zetten, zodat er 1 netwerk is.