1
Vraag
2
Reacties
Corberg

Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Printer werkt niet meer

Vandaag de wifi boosters van tp link m4 geplaatst en aangesloten, daarna wifi modem uitgezet.

Alles werkt met uitzondering van mijn Epson xp-257 printer.

Ik had hem voorheen via wifi direct aangesloten, maar nu kan mijn printer het wifi punt niet meer vinden.

Inmiddels printer verwijderd op mijn laptop en opnieuw geïnstalleerd zonder succes.

Wat doe ik verkeerd of is wifi direct niet mogelijk via de boosters.  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Corberg
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Printer werkt weer.

Ik heb van alles geprobeerd zonder resultaat, daarna printer verwijderd van mijn laptop en opnieuw geïnstalleerd. 

Resultaat : hij werkt weer.

Bedankt voor de reacties.

  Gr. Cor 

Bekijk in context

6 Reacties 6
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Hallo,
Vraagje hoeveel netwerken die van jezelf zijn krijg je te zien? Vaak is het namelijk standaard dat de 2.4 en 5 GHz banden met dezelfde naam uitzenden. Hier kunnen sommige apparaten niet of niet goed mee over weg.
Als dit het geval is dan zou ik adviseren om een van de 2 netwerken een iets andere naam te geven zodat duidelijk zichtbaar is welk netwerk van de 2.4 en welke van de 5 GHz is.

Probeer dan vervolgens om de printer te laten verbinden met de 2.4 GHz naam.

Ik zit zelf met de situatie dat mijn eigen printer bedraad is aangesloten. Vervolgens een adapter in de laptop die met beide frequenties verbinding kan maken, maar om de een of andere reden ontvangt de printer alleen een opdracht als ik verbonden ben met de 2,4 GHz band.

Corberg
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb even gekeken bij de wifi verbindingen.

Voor de booster installatie zag ik 2 eigen netwerken, nu van deze twee nog 1 nl de 5g netwerk en uiteraard nu de nieuwe tp link netwerk.

Is het mogelijk dat hier een fout zit.

Bij het uitzetten van mijn modem, heb ik contact gehad met ziggo omdat ik mijn modem wachtwoord niet meer had.

Ziggo heeft toen mijn wifi uitgeschakeld, maar waarschijnlijk niet goed. klopt dat

Corberg
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Ter aanvulling het blijkt dat ik op 5G nog kan inloggen voor wifi verbinding

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Als het goed is dan staan de Deco M4's in access point modus. De wifi van de ConnectBox is uit geschakeld. Dus de netwerken die je eventueel ziet zouden van de Deco's moeten zijn.

Als je nu in de instellingen gaat kijken bij de Deco's en je ziet dezelfde naam voor beide banden (2.4 en 5 GHz) staan dan zou ik dit wijzigen voor de 5 GHz en vervolgens het nogmaals te proberen met de printer en dan met de 2.4 netwerk naam contact proberen te maken.

Corberg
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Printer werkt weer.

Ik heb van alles geprobeerd zonder resultaat, daarna printer verwijderd van mijn laptop en opnieuw geïnstalleerd. 

Resultaat : hij werkt weer.

Bedankt voor de reacties.

  Gr. Cor 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Mooi dat het opgelost is en daarvoor zijn we op dit forum: om elkaar te helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic