1
Vraag
2
Reacties
Petra71

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Printer werkt niet meer sinds smart wifi modem, ook niet op gastnetwerk

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik had problemen met mijn Canon printer sinds ik de nieuwe smart wifi modem had. Ik las dat meer hetzelfde probleem hadden. Ik heb ook de wifi pods aangeschaft, en dan kun je niet meer de 2.4 en de 5 een andere naam geven. Dus ik dacht dan gebruik ik ons gastnetwerk die alleen 2,4 gebruikt, voor als ik iets wil printen. Maar dat krijg ik maar niet voor elkaar. zowel printer als laptop zitten op mijn gast netwerk, maar laptop blijft maar zeggen dat printer offline is. Ik heb printer nu helemaal verwijderd, maar als ik nu printer probeer toe te voegen, dan geeft hij aan dat er niets gevonden is in het netwerk. Iemand enig idee wat ik nog kan doen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Op het gastnetwerk is mogelijk geen verkeer tussen clients onderling mogelijk (client isolation).

 

Mogelijke oplossing is de SmartWifi pods tijdelijk ontkoppelen, daarna de printer verbinden met het hoofdnetwerk + opnieuw toevoegen op de laptop en tenslotte de SmartWifi pods weer aansluiten.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De SmartWifi kanaaloptimalisatie moet weer ingeschakeld worden, anders werkt het mesh systeem niet de kanaal optimalisatie niet en blijft 5GHz op standaard kanaal 40 hangen op alle wifipunten.

De internet verbinding werkt wel, maar niet soepel, de apparaten moeten dan zelf weer overspringen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Op het gastnetwerk is mogelijk geen verkeer tussen clients onderling mogelijk (client isolation).

 

Mogelijke oplossing is de SmartWifi pods tijdelijk ontkoppelen, daarna de printer verbinden met het hoofdnetwerk + opnieuw toevoegen op de laptop en tenslotte de SmartWifi pods weer aansluiten.

Petra71
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb gisteren de pod verwijderd en daarna de smart wifi modem gereset, dan kan ik wel alleen de 2,4 GHZ verbinding aanzetten, dit heb ik ook gedaan. En net de printer dan weer aan het hoofdnetwerk gekoppeld en nu kon ik inderdaad de printer weer installeren en gelukkig ook weer printen. Ik ga zo de pod weer toevoegen, kijken of dat dan wil lukken nog. Denk dat ik dan eerst weer die 5ghz moet inschakelen, maar ik neem aan dat ik daar dan een melding van krijg.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Uitschakelen van de 5 GHz SSID zou niet nodig moeten zijn. Ik weet niet hoe de SmartWifi pods reageren met de functie kanaaloptimalisatie uitgeschakeld. Ik zou eerst testen of de printer nog bereikbaar is met beide ingeschakeld en daarna pas de SmartWifi pods opnieuw verbinden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De SmartWifi kanaaloptimalisatie moet weer ingeschakeld worden, anders werkt het mesh systeem niet de kanaal optimalisatie niet en blijft 5GHz op standaard kanaal 40 hangen op alle wifipunten.

De internet verbinding werkt wel, maar niet soepel, de apparaten moeten dan zelf weer overspringen.

Petra71
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het systeem vraagt om optimalisatie aan te zetten, dus ik ontkom er niet aan. Wifi pod werkt nu weer en printer ook nog steeds...even afkloppen...want in het begin ging dit ook goed, maar sinds paar dagen pas problemen met de printer terwijl ik die pod en modem al 1,5 maand hebt. Nu waren ze hier wel in de buurt aan het rommelen van Ziggo, dus wellicht dat het daar aan heeft gelegen, maar alles werkt nu weer. bedankt voor al jullie reacties!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic