Vraag
Reacties
Aankondigingen
Annelinda
Level 1

Printer opnieuw instellen bij nieuw modem

Hi! Ik heb een oude Canon MP980 die het altijd prima deed via een internetkabel in de muur die aangesloten was op de ziggo modem/router. Nu heb ik de ziggo modem/router gewisseld en nu krijg ik geen verbinding meer tussen de laptop en de printer. Fout van de printer is "printer reageert niet". Heb de wireless optie via WPS geprobeerd en opnieuw instellen bedraad met fabrieksinstellingen terugzetten. Niks lijkt te helpen. IP adres lijkt wel te kloppen. Iemand nog ideeen? Laptop heeft wel internet via wifi, dus volgens mij ligt het echt aan internetconnectie printer. Heb de USB kabel niet meer...

 

0 Kudos
3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
puppie
Level 17

ik zeg dat je een nieuw intern ip adres hebt gekregen voor je printer.
Weet je welk ip adres je in de printer hebt staan zo ja komt dat overeen met de reeks die je krijgt van je nieuwe modem.

0 Kudos
Karel.
Level 17

Het kan zijn dat het probleem in de printer instelling op de laptop zit, deze zoekt nog met oude instellingen naar de printer. Probeer opnieuw onder windows een printer toe te voegen.

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-printer-of-scanner-toevoegen-in-windows-14d9a442-0bc...

 

En anders installeer de printer opnieuw onder windows zoals oorspronkelijk is gedaan na aanschaf.

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Hey @Annelinda en welkom hier op de Community! 

Ik ben heel erg benieuwd of de reacties van puppie en/of Karel. hebben geleid tot de oplossing, laat je het ons weten? 

0 Kudos