1
Vraag
2
Reacties
Kornfed

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Printer maakt geen verbinding meer na plaatsen pods

Van de week twee WiFi pods geplaatst zodat er betere WiFi in huis is. Werkt prima verder alleen mijn printer ( HP LaserJet M15w) kan niet meer verbinden. Omdat het 2.4 en 5 GHz signaal samen gaan na plaatsen van de pods heb ik de naam ook aangepast. Beide hetzelfde nu.

Daar gaat het blijkbaar fout met de printer. Mijn vraag is nu of je beide signalen weer een aparte naam kan geven zodat mijn printer weer verbinding kan maken?

Voor de duidelijkheid, het WiFi lampje blijft knipperen op de printer en ik heb meerdere malen geprobeerd om via het WPS knopje verbinding te maken

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kornfed
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Uren mee bezig en uiteindelijk opgelost!

De printer kan inderdaad niet omgaan met twee dezelfde namen en vindt het netwerk dus niet.

Ik heb de printer aangesloten met een usb kabel waardoor mijn pc ( I Mac) de printer direct vond maar ook het configureren ging niet. Je moet Apple air print eerst activeren. Nu de printer gevonden is kan je via een link direct naar de pagina van de printer. Daar kan je alles instellen dus ook air print aanzetten maar ook mijn WiFi verbinding kiezen. Een testrapport geeft dan nog aan dat er twee signalen zijn met dezelfde naam maar de printer maakt er wel verbinding mee dus werkt weer.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70410Posts
  • 4899Oplossingen
  • 19894Likes

Er zijn allerlei mogelijke hulp stappen om weer een wifi verbinding te krijgen met een HP printer, maar dat wil nog wel eens haperen, het snelste en meest effectieve is om de printer volledig opnieuw te installeren, als was hij nieuw, dan worden alle onderlinge verbindingsinstellingen vervangen met de huidige juiste huidige onderlinge verbindingsinstellingen.

Kornfed
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wat bedoel je met volledig opnieuw installeren? De printer is niet meer zichtbaar dus moet opnieuw geïnstalleerd worden maar ik kan hem nergens vinden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70410Posts
  • 4899Oplossingen
  • 19894Likes

@Kornfed Een nieuwe HP printer is ook nog niet zichtbaar en installeer je met de software die erbij zit of die je kunt downloaden bij HP om de printer te installeren.

ik heb er zo meerdere opnieuw geïnstalleerd na nieuwe modems en/of nieuwe wifipunten en het advies van mij en anderen hier op het forum zorgde ook, in vrijwel alle gevallen, voor weer een werkende HP printer.

Kornfed
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de hp app geïnstalleerd maar de printer wordt niet gevonden, wat ik ook probeer.

Het ligt dus waarschijnlijk toch aan dezelfde naam voor beide frequenties.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70410Posts
  • 4899Oplossingen
  • 19894Likes

Ik zie voor de 1e installatie van deze printer geen app.

Ik zie software die je moet installeren op je PC / laptop en die de verbindingen voor je installeert in de computer en in de printer: HP LaserJet Pro M15w printer installeren | HP® Support

jansmarcel

Level 15
  • 1209Posts
  • 58Oplossingen
  • 591Likes

@Bert  Ik verwacht dat @Kornfed de HP Smart app bedoelt. De app heeft soms een eigenaardigheidje, tenminste wat ik laatste een keer had (BIj dat netwerk ging het om een netwerk met de Deco M4), de printer was bij die persoon in de app op haar telefoon niet  te vinden. Bij mijzelf in de app wel. Ik was uiteraard ingelogd. Nadat we bij die kennis een account aangemaakt en ingelogd hadden werkte het daar ook. De app voor windows vond de printer na inloggen ook. Beide frequentiebanden hebben bij die persoon dezelfde naam.

Misschien een idee de pods een keer opnieuw op te laten starten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70410Posts
  • 4899Oplossingen
  • 19894Likes

@jansmarcel Alle ideeën zijn altijd welkom, wie weet wat het oplevert.

Kornfed
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Account aangemaakt maar ook dat helpt niet. Hoe kan je de pods opnieuw opstarten?

jansmarcel

Level 15
  • 1209Posts
  • 58Oplossingen
  • 591Likes

@Kornfed  Wat er eerst geprobeerd kan worden is het volgende:

1. Alle Deco's stroomloos maken.

2. Modem stroomloos (ca.30s-1min)

3. Modem op laten starten.

4. Deco opstarten die aan Modem zit

5. Dichtsbijzijnde  Deco daarna opstarten enz.

Als het dan nog niet werkt dan zou een fabrieksreset kunnen helpen:

How can I reset or reboot my Deco Whole-Home Wi-Fi System? | TP-Link Nederland

Kornfed
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Uren mee bezig en uiteindelijk opgelost!

De printer kan inderdaad niet omgaan met twee dezelfde namen en vindt het netwerk dus niet.

Ik heb de printer aangesloten met een usb kabel waardoor mijn pc ( I Mac) de printer direct vond maar ook het configureren ging niet. Je moet Apple air print eerst activeren. Nu de printer gevonden is kan je via een link direct naar de pagina van de printer. Daar kan je alles instellen dus ook air print aanzetten maar ook mijn WiFi verbinding kiezen. Een testrapport geeft dan nog aan dat er twee signalen zijn met dezelfde naam maar de printer maakt er wel verbinding mee dus werkt weer.

jansmarcel

Level 15
  • 1209Posts
  • 58Oplossingen
  • 591Likes

Top. Ik had eerlijk gezegd gemist dat het om een Mac ging, maar fijn dat het opgelost is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic