1
Vraag
2
Reacties
Gulpen

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Printer koppelen DECO noodzakelijk?

Ik heb een vraagje. Tot voor kort maakte ik gebruik van het Ziggo modem voor mijn Wifi in huis en was mijn Brother HL-L2375DW zowel via Wifi als via mijn bekabelde werkplekken bereikbaar.

Nu heb ik het DECO systeem draaien en zoals gevraagd Wifi op het modem uitgezet maar op een of andere manier is mijn printer dan niet meer bereikbaar. Uiteindelijk de Wifi optie van de printer gebruikt en gekoppeld aan een van de DECO punten. Vanuit mijn Wifi werkplekken is de printer uiteindelijk wel bereikbaar maar schijnbaar vind de printer de connectie slaapverwekkend want hij schiet continu in diepe slaap en is er moeilijk uit te krijgen. Als ik bijvoorbeeld vanaf een website wil printen doet het helemaal niks. Download ik het bestand en open ik het dan. Dan moet ik eerst de op de ok knop van de printer duwen en met geluk wordt dan de printopdracht verwerkt. Iemand een idee hoe dat kan?

Als ik wil printen vanaf mijn bekabelde werkplek dan lijkt het wel alsof de printer niet beschikbaar is. Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft wat er mis gaat.

Bestaat er ook een optie om dat DECO spul vanaf je werkplek te beheren ipv alleen via je mobiele app?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kijk even naar deze stappen, hoe de Deco's te installeren bij Ziggo, daar kom je alles tegen:

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

 

Nog vragen? Stel ze gerust.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als alles in dezelfde IP range zit, maakt het niet meer uit, wat, waar verbinding gemaakt wordt.

Alles is verbonden met elkaar door middel van dezelfde IP range en alles is via alle wifipunten of bekabeld aangesloten apparaten te bereiken.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Staat de Deco in router modus of in access point modus?

Gulpen
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waar kan ik dat zien?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kijk even naar deze stappen, hoe de Deco's te installeren bij Ziggo, daar kom je alles tegen:

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

 

Nog vragen? Stel ze gerust.

Gulpen
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Via die stappen heb ik alles geinstalleerd. Wat mij nu opvalt dat hij een geheel eigen ip range(192.168.68-100 tot 192.168.68.150) heeft gekozen en niet binnen het bereik van de router (192.168.178.#)

Kan ik dat niet aanpassen naar 192.168.178.100-150 zonder alles onderuit te halen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hebt u de set in AccessPoint mode gezet ?


M.b.t. de printer, probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.



M.b.t. een reset :
-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats, sluit deze eventueel aan, zet deze aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

M.b.t. "...Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo gaat de configuratie vaak wel beter. Dan wordt tijdens de configuratie namelijk gelijk duidelijk of er problemen zijn en/of het station wel/niet toe te voegen is.
Ziggo adviseert “…sluit Deco 2 dicht aan bij Deco 1…”, maar het beste is als u de Deco’s direct daar neerzet waar ze komen te staan en dan pas configureert.

 

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Gulpen
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bert bedankt ik ben nu al een hele stap verder want nu zit alles in dezelfde range. Dus straks ga ik de printer weer een vast ip-adres via de kabel geven. Maar een andere vraag. Een van de DECO punten staan voor mij op de werkkamers naast mijn werkplek en printer. De printer communiceert via dat punt maar mijn werkplek via het punt in de meterkast. Kan ik dat sturen zodat hij gebruik gaat maken van het dichts bij zijnde punt?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Niet meer relevante info verwijderd.

 

Gulpen
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Super dat had ik al gedaan. Maar ik heb nu de werkplek even bekabeld aangesloten toen weer op Wifi en nu pakt hij het punt wat het dichtste bij staat. Bedankt voor de hulp. Nu checken of mijn printerprobleem voor bij is want anders is het een brother instelling en gaan we daar mee aan de slag.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Gulpen  schreef:

...Maar een andere vraag. Een van de DECO punten staan voor mij op de werkkamers naast mijn werkplek en printer. De printer communiceert via dat punt maar mijn werkplek via het punt in de meterkast. Kan ik dat sturen zodat hij gebruik gaat maken van het dichts bij zijnde punt?


Normaal gesproken maakt de printer verbinding met de sterkste wifi zender.

Als het een wat oude printer is, kan het zijn dat deze niet met MESH overweg kan ( wat de Deco standaard gebruikt ). Leest u dan eens de opties in een logjes hieronder "M.b.t. de printer, probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties...".

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als alles in dezelfde IP range zit, maakt het niet meer uit, wat, waar verbinding gemaakt wordt.

Alles is verbonden met elkaar door middel van dezelfde IP range en alles is via alle wifipunten of bekabeld aangesloten apparaten te bereiken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic