1
Vraag
2
Reacties
Jim8

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Printer komt niet online na WiFi optimalisatie vanuit Ziggo smart WiFi app

Ik heb een Ziggo Connect Box. Op de WiFi is een printer HP5520 Photosmart aangesloten. De printer werkte altijd prima, kwam na aanzetten altijd keurig online.

Een paar weken geleden heb ik de Ziggo smart WiFi app geïnstalleerd en geopend. Een van de eerste stappen is dan de vraag of je de 2 bestaande WiFi signalen (met 2 verschillende frequenties) wilt samenvoegen. Heb ik gedaan.

Sinds die tijd heb ik een probleem met de printer, deze komt niet meer online. Alle andere gebruikers van de WiFi werken probleemloos.

Ik heb daarna nog 2 WiFi pods geplaatst, deze werken goed, maar printer komt nog steeds niet online.

HP online help deed de suggestie om de naam van het WiFi signaal te veranderen. Dit omdat de printer, volgens het testrapport, nu 5 signalen ziet met dezelfde naam. Waarvan 1 signaal met WPS beveiliging, de andere 4 zonder WPS. Heb ik niet gedaan omdat ik dan alle gebruikers moet aanpassen.

Een andere suggestie was het MAC adres van de printer op te nemen in de lijst van toegestane  apparatuur. Heb ik gedaan hoewel MAC filter uitstaat. Geen resultaat.

Vandaag heb ik de Ziggo helpdesk gebeld, helaas geen oplossing.

Wie herkent dit probleem en weet een oplossing?

25 Reacties 25
RoWi.

Level 20
Expert
  • 16568Posts
  • 711Oplossingen
  • 5378Likes

Een extender is niet de beste keuze een wifi accespunt is beter, een echte extender halveert doorgaans de maximaal haalbare snelheid. Als het naar tevredenheid functioneert is dat het belangrijkste.

Jim8
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De snelheid wordt idd fors minder.

Met een accespunt bedoel je een DECO set, o.i.d.?

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16568Posts
  • 711Oplossingen
  • 5378Likes

Inderdaad de Deco of de Omada lijn van TP Link maar elke accespunt van welk merk dan ook zal voldoen. Ook de Deco units en de Pods zullen zich als repeater gedragen omdat deze geen derde band hebben. Ze gebruiken dan een aanwezige antenne en gebruiken dus bandbreedte die van de maximaal haalbare breedte afgaat.

Een repeater pakt het wifi signaal op en creëert een tweede cirkel. Die op halve snelheid draait. 

Een accespunt sluit je bedraad aan en geeft de maximale bandbreedte door.

Een mesh systeem is beide draadloos verbonden zijn het gewoon repeaters, sluit je de units bedraad aan haal je wel meer snelheid. 

Jim8
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt! Ik weet weer een stuk meer.

RoWi.

Level 20
Expert
  • 16568Posts
  • 711Oplossingen
  • 5378Likes

Ik moet nog wel iets aanvullen. De nieuwere mesh systemen kunnen door de ontwikkelingen wel hogere snelheden/bandbreedte aan dan echte ' repeaters. En tot slot kies een systeem waarbij je bandsteering en of dat roaming uit kan zetten, anders blijf je mogelijk problemen houden. Het helpt soms al als tijdelijk 5ghz uit kan.

Ik heb hier al ruim 10 jaar dezelfde naam voor 2,4 en 5 GhZ en een systeem met bandsteering toch ondervindt ik niet dit soort problemen. Ook mijn Brother printer heeft er geen problemen mee.

Jim8
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Voor nu lijkt de extender te voldoen. Mocht ik toch iets anders nodig hebben dan zal ik je tips zeker gebruiken. Hartelijk dank voor al je info!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat is je favoriete seizoen?

Uitgelicht topic