1
Vraag
2
Reacties
oparinus

Level 8
  • 224Posts
  • 3Oplossingen
  • 71Likes

Printer draadloos aansluiten op deco m4?

Hoe kan ik mijn canon printer mg3050 draadloos aansluiten op het deco m4 systeem nu de WPS knop op de connectbox niet meer werkt?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
oparinus
Topicstarter
Level 8
  • 224Posts
  • 3Oplossingen
  • 71Likes

Het is al op gelost, in de deco app is ook een mogelijkheid om de WPS te gebruiken.

Tip voor jou Dave!,,

Bekijk in context

26 Reacties 26
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dat is heel simpel.

 

Je gaat op de Canon MG3050 naar Lan instellingen, kies daar op opnieuw instellen met de Deco M4 wifi netwerk en hij werkt weer.

 

Ik heb in dit topic ook uitleg voor de MG5750 neergezet, die werken bijna zelfde met elkaar, misschien helpt dit jou ook. 

Wifi Printers, wel verbinding, geen prints. (Canon Pixma MG5750)

 

Wi-Fi-installatiehandleiding voor de PIXMA MG3050

oparinus
Topicstarter
Level 8
  • 224Posts
  • 3Oplossingen
  • 71Likes

Leuk geprobeert, MG3050 heeft geen display, dus de eerste methode MG5750 valt af.

En mijn probleem is dat bij de MG3050 methode gebruik wordt gemaakt van de WPS methode.

Aangezien Wi-Fi op de connectbox uitstaat ( deco m4) aangesloten, werkt de WPS knop ook niet meer denk ik.

Ik krijg het op deze manier niet werkend, 

oparinus
Topicstarter
Level 8
  • 224Posts
  • 3Oplossingen
  • 71Likes

Het is al op gelost, in de deco app is ook een mogelijkheid om de WPS te gebruiken.

Tip voor jou Dave!,,

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dank je @oparinus  die zal ik zekers opschrijven. Ik heb andere Wifi Mesh systeem dan de Deco M4 maar wel goed dat je dit kenbaar maakt. 
 

Blij dat het gelukt is en bedankt voor de terugkoppeling.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Dave-  Ter info: klik in het hoofdmenu op ‘Meer’ ( het blokje van 9 puntjes ).

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dank je @Pasi  ik zet hem in de Memo Lijst van me overige aantekeningen van de Deco M4 ?

oparinus
Topicstarter
Level 8
  • 224Posts
  • 3Oplossingen
  • 71Likes

Ok, doe er je voordeel mee, wellicht kun je er anderen mee helpen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Heet hier ook niet voor niks een klant helpt klant forum en zo leren we weer van elkaar ?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik was vanmiddag ergens anders mee bezig en had ff geen tijd voor het forum, anders had ik het antwoord wel kunnen geven . Maar zo werkt het ook prima.
 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Pasi 
Gelukkig kwam TS er zelf snel uit en kwam hij zelf met de oplossing waar wij weer wat aan hebben. ?

 

En privé gaat altijd voor ?

oparinus
Topicstarter
Level 8
  • 224Posts
  • 3Oplossingen
  • 71Likes

Misschien weer een domme vraag, maar sinds ik het deco systeem in gebruik heb kan ik niet printen vanaf mijn computer, deze is rechtstreeks verbonden met de connectbox, mijn printer is draadloos gekoppeld aan het deco systeem dat ook weer gekoppeld is aan de connectbox.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
oparinus wrote:

Misschien weer een domme vraag, maar sinds ik het deco systeem in gebruik heb kan ik niet printen vanaf mijn computer, deze is rechtstreeks verbonden met de connectbox, mijn printer is draadloos gekoppeld aan het deco systeem dat ook weer gekoppeld is aan de connectbox.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?


Domme vragen bestaan niet.


Ik heb even dit draadje snel doorgelezen, maar ik kan nergens vinden of uw Deco in router of in Access Point mode staat.

Aan de hand van uw probleem, lijkt de Deco in router mode te staan. Daardoor wordt uw netwerk in tweeën geknipt, vanaf de master/eerste Deco. En gedeelte vóór de master Deco en een gedeelte erachter. Het netwerk ‘Achter’ kan wel met het netwerk ‘voor’ praten, maar andersom niet ( dat is o.a. een functie van een router ). Vanaf de Pc gezien, ligt de printer achter de Deco en is dus niet te bereiken voor de pc.

Staat de CB in router mode, dan kan u de Deco zonder problemen in AP mode zetten ( waardoor de router functies uitgeschakeld worden ) en dan wordt alles één groot netwerk, waardoor ook de printer weer bereikbaar wordt. Dat ene netwerk wordt nu weer beheert door één router, namelijk die van de CB.

Deco in AP mode zetten.


Ps. Hopelijk is het zo wat duidelijker .

oparinus
Topicstarter
Level 8
  • 224Posts
  • 3Oplossingen
  • 71Likes

Bedankt voor de tip, hij stond in de router mode, nu in AP, printer werkt nu van af computer en mobile devices.

oparinus
Topicstarter
Level 8
  • 224Posts
  • 3Oplossingen
  • 71Likes

Daar ben ik weer,sinds ik Deco heb heb ik alleen maar problemen, nu weer met Spotify.

Spotify wil niet afspelen op mijn soundbar LG SJ9, hij is bedraad aangesloten op de deco,ik zie op het scherm van mijn soundbar Spotify verschijnen maar geluid ho maar.

In de Spotify app zie ik dat er geprobeerd wordt verbinding maken, en verder speelt de muziek op mijn tablet i.p.v. op de soundbar. Ander apps zoals TUNEIN doen het wel, dus aan de WiFi verbinding kan het niet liggen?

Iemand een idee?

.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Wat vreemd @oparinus! Heb je de soundbar al even spanningsloos gemaakt en je tablet opnieuw opgestart? Speelt het probleem vanaf meerdere apparaten? Heb je beamforming en snelle roaming ingeschakeld zoals ook hier wordt aangegeven? Wellicht heeft @Pasi ook nog ideeën waar het in kan zitten. 

oparinus
Topicstarter
Level 8
  • 224Posts
  • 3Oplossingen
  • 71Likes

Ja, ik heb alles al geprobeerd 

Ik heb inmiddels contact met Spotify, we zijn bezig uit te zoeken wat het kan zijn.

Ik heb van hun een test account gekregen en daar werkt het wel mee, dus het ligt niet aan mijn apparatuur. Het onderzoek loopt.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
oparinus wrote:

Ja, ik heb alles al geprobeerd 

Ik heb inmiddels contact met Spotify, we zijn bezig uit te zoeken wat het kan zijn.

Ik heb van hun een test account gekregen en daar werkt het wel mee, dus het ligt niet aan mijn apparatuur. Het onderzoek loopt.


Vreemd, wel verbinding via de Deco's, maar geen geluid door diezelfde verbinding.

Misschien de “Mesh” optie voor dát apparaat uit zetten:
-Start de Deco app
-Klik in de lijst van apparaten, op het betreffende apparaat
-Klik op het tandwieltje rechtsboven aan
-En zet “Mesh Technologie” uit.

Daarna de soundbar even opnieuw verbinden.


Wat misschien ook nog te proberen is:
-Start de Deco app
-Klik onderin op “Meer”
-Klik op "Geavanceerd”
-Zet “Snelle roaming” uit. Deze functie geldt echter wel voor alle apparaten die via de Deco set verbonden zijn. Dus dit kan misschien voor het ene apparaat iets oplossen, maar functionaliteit voor het andere apparaat uitzetten.

Daarna de soundbar even opnieuw verbinden.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
oparinus wrote:

...Ik heb van hun een test account gekregen en daar werkt het wel mee, dus het ligt niet aan mijn apparatuur. Het onderzoek loopt.

 

Dat is wel heel vreemd. Zou dit een account probleem kunnen zijn?

oparinus
Topicstarter
Level 8
  • 224Posts
  • 3Oplossingen
  • 71Likes

Geen idéé,ik heb op aanraden van hun al een nieuw account  aangemaakt en dat helpt ook niet.

Ze zijn er nog mee bezig, als de oorzaak bekend is meld ik het wel weer.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic