1
Vraag
2
Reacties
Seekie1

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Printer (canon ts6251) i.c.m. Deco M4

Gisteren tp-link deco m4 geinstalleerd en kan ik geen verbinding maken met mijn printer canon ts6251.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Seekie1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is gelukt!

Alle instellingen gereset op de printer en de router en Ipad opnieuw opgestart. 

Via de printer alle instellingen ingevoerd en via de Ipad, via de app Print van Canon de printer laten zoeken. Dank jullie wel voor het meedenken.

 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Staat de Deco set in router of in Access Point mode? Als de Ziggo Modem/Router ( zoals standaard ) in router mode staat, dan kan u de Deco set beter in AP mode zetten.

Als de Deco set ( ook ) in router mode staat, dan wordt uw netwerk ( vanaf de master/eerste Deco ) daardoor in tweeën geknipt, dat is o.a. de functie van een router. De Deco master heeft dan dus een netwerk vóór en een netwerk achter zich. Een ander gevolg van diezelfde router functie is, dat de koppeling ( = de master Deco ) tussen die 2 netwerken éénrichtings-verkeer is. Alle apparatuur er ‘achter’ kan wel communiceren met apparatuur er ‘voor’, maar niet anders om. Probeert u dus b.v. vanaf de ‘voorzijde’ met een printer die ‘erachter’ is aangesloten te verbinden, dan gaat dat nooit lukken.

Zet u de Deco set in AP mode, dat wordt o.a. die router functie uitgeschakeld en wordt alles één netwerk en ontstaan de boven genoemde problemen niet.

Anders gezegd, heeft u geen speciale reden om de Deco in router mode te zetten, zet deze dan altijd in AP mode.



Mocht dat niet helpen, probeert u dan de onderstaande opties ( of een mix daarvan ) eens:

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u ook dit eens: Leidraad-voor-TP-Link-DECO 

Seekie1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Pasi,

 

Dank voor uw bericht. Bijna alle optie geprobeerd en het is niet gelukt om contact te krijgen met de printer. Ik ga het nu proberen via gastnetwerk om de printer te vinden via mijn tablet. Kan je hier ook wachtwoord invoeren?

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ja hoor, zie groen omcirkelt.

 

guest_wifi.png



Hoe is de printer met het huisnetwerk verbonden? Is dat m.b.v. wifi of netwerkkabel? Indien m.b.v. wifi, is de printer dan verbonden met de Deco set of met de wifi van de Ziggo Modem/Router? Indien de printer verbonden is met een netwerkkabel, is deze dan verbonden met de Deco set of met de van de Ziggo Modem/Router?

Staat de Deco set nog in router mode of hebt u die al in AP mode gezet?

U werkt via een tablet, dus via wifi, dan is ook dit belangrijk:


@Pasi  schreef:

 

...Als de Deco set ( ook ) in router mode staat, dan wordt uw netwerk ( vanaf de master/eerste Deco ) daardoor in tweeën geknipt, dat is o.a. de functie van een router. De Deco master heeft dan dus een netwerk vóór en een netwerk achter zich. Een ander gevolg van diezelfde router functie is, dat de koppeling ( = de master Deco ) tussen die 2 netwerken éénrichtings-verkeer is. Alle apparatuur er ‘achter’ kan wel communiceren met apparatuur er ‘voor’, maar niet anders om. Probeert u dus b.v. vanaf de ‘voorzijde’ met een printer die ‘erachter’ is aangesloten te verbinden, dan gaat dat nooit lukken.

Zet u de Deco set in AP mode, dat wordt o.a. die router functie uitgeschakeld en wordt alles één netwerk en ontstaan de boven genoemde problemen niet.

Anders gezegd, heeft u geen speciale reden om de Deco in router mode te zetten, zet deze dan altijd in AP mode......


 

Seekie1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De Deco stond al AP mode en de Ziggo modem is de wifi uitgeschakeld. Via mijn Ipad heb via app Canon print, mijn printer willen toevoegen. Maar hij ziet het niet. Op de dispay vd printer staat de wifi op gastnetwerk

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Is de Ipad dan ook ingelogd via het gastnetwerk?

Excuses, m.b.t. gastnetwerk oplossing : eigenlijk is dat niet de bedoeling. E.e.a. via gastnetwerk was eigenlijk meer een oplossing, voor wifi apparatuur die geen verbinding met standaard Deco wifi wil maken en alleen internet toegang wil hebben.

Eigenlijk verwacht ik dat de printer geen verbinding heeft met de Deco wifi. Vaak/meestal is één van het onderstaande de oplossing:

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.


Seekie1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ja

Seekie1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik ga het weer eens proberen om mijn printer weer aan te praat te krijgen. 😥

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ja, dit soort problemen zijn altijd moeilijk om op te lossen.

Vaak hebben wifi-printers problemen met het inloggen op een Mesh wifi netwerk. Dat komt vaak omdat de printers minimale wifi ondersteuning hebben en nu vastlopen in de communicatie met het wifi station.

Wat u zou kunnen proberen, is met de printer ( proberen ) in te loggen op het Deco wifi netwerk. Als dat lukt ( of lijkt te lukken ) dan het onderstaande uitvoeren :
-Zet de printer aan.
-Start de Deco app
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten

Daarna op de printer de wifi verbinding verwijderen/resetten en daarna opnieuw proberen de printer met wifi te verbinden met het Deco wifi netwerk. Lukt dan, dan daarna controleren of voor de printer de ”Mesh Technologie” nog steeds uit staat.

Verwijder nu de printer op uw tablet en probeer deze opnieuw toe te voegen. Wordt de printer niet gevonden, dan m.b.v. de printer instellingen het IP nummer achterhalen ( deze staat vaak in een configuratie print-out ). Probeer daarna m.b.v. het IP nummer van de printer de printer op de tablet toe te voegen.

Seekie1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De printer geeft de volgende melding: ondersteuningscode 3441, instelling mislukt en probeer het opnieuw.

Ipad: kan de printer niet verbinden met de draadloze router en probeer het opnieuw.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Als de printer niet kan inloggen op wifi, dan kan de Ipad ook geen verbinding krijgen met de printer.

Ondersteuningscode 3441.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Printers horen m.i. niet bereikbaar te zijn voor Wifi-gasten.

 

-Al geprobeerd de printer opnieuw te laten opstarten?

Seekie1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas het is een ander type printer. Ik heb een TS6251. Wat ik wel al gedaan heb is alle instellingen gereset op de printer en de router en Ipad opnieuw opgestart. Ik ga het weer opnieuw proberen.

 

 

Seekie1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja, dat heb ik. Wat ik wel al gedaan heb is alle instellingen gereset op de printer en de router en Ipad opnieuw opgestart. Ik ga het weer opnieuw proberen.

 

Seekie1
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is gelukt!

Alle instellingen gereset op de printer en de router en Ipad opnieuw opgestart. 

Via de printer alle instellingen ingevoerd en via de Ipad, via de app Print van Canon de printer laten zoeken. Dank jullie wel voor het meedenken.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Seekie1, geweldig! Goed nieuws!

 

Mooi dat het met de hulp van de leden tot een goed einde is gebracht. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic