Hallo,
Staat de Deco set in router of in Access Point mode? Als de Ziggo Modem/Router ( zoals standaard ) in router mode staat, dan kan u de Deco set beter in AP mode zetten.
Als de Deco set ( ook ) in router mode staat, dan wordt uw netwerk ( vanaf de master/eerste Deco ) daardoor in tweeën geknipt, dat is o.a. de functie van een router. De Deco master heeft dan dus een netwerk vóór en een netwerk achter zich. Een ander gevolg van diezelfde router functie is, dat de koppeling ( = de master Deco ) tussen die 2 netwerken éénrichtings-verkeer is. Alle apparatuur er ‘achter’ kan wel communiceren met apparatuur er ‘voor’, maar niet anders om. Probeert u dus b.v. vanaf de ‘voorzijde’ met een printer die ‘erachter’ is aangesloten te verbinden, dan gaat dat nooit lukken.
Zet u de Deco set in AP mode, dat wordt o.a. die router functie uitgeschakeld en wordt alles één netwerk en ontstaan de boven genoemde problemen niet.
Anders gezegd, heeft u geen speciale reden om de Deco in router mode te zetten, zet deze dan altijd in AP mode.
Mocht dat niet helpen, probeert u dan de onderstaande opties ( of een mix daarvan ) eens:
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk
Leest u ook dit eens: Leidraad-voor-TP-Link-DECO